Jump to content

NSF/ISSF og Shoot'n Score It


lpm

Recommended Posts

Etter å ha vært vant med det helvetes stresset det er med manuelle (og kontantbaserte) ad-hoc påmeldings- og resultatløsninger i NSF verden, ble jeg veldig begeistret for Shoot'n Score It (SSI) da jeg begynte med dynamisk.

 

I dynamiskverdenen ser det ut som om SSI har blitt en de-facto standard, og det ser ut til å fungere utmerket både for deltakere og arrangører. Ofte er resultatene publiserte før jeg er hjemme! Kan ikke si det samme om et eneste NSF stevne.

 

SSI-folka la rundt årsskiftet ut et spørsmål på facebook om det var interesse for støttet for ISSF, etc. I dag spør de etter beta-testere for nye disipliner.

 

Er det noen grunn til at man ikke skal bruke SSI til NSF-øvelser? Det hadde vært flott om man f.eks. kunne velge lag og betale kontingent (paypal) før man dro på feltstevne!

 

Terminlistene til NSF vil selvfølgelig fortsatt være som før, men i stedet for at det står "Forhåndspåmelding til e-post" eller "Forhåndspåmelding til telefonnummer", står det "Kun forhåndspåmelding på SSI" eller link til SSI. Resultater sendes til NSF som før etter stevnet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett systemet - så en demo hadde vel vært ønskelig.

Når det kommer til betaling, er det helt ok med forhåndsbetaling - men da må det lages så enkelt at klubben må kunne se til enhvertid hvem som har betalt og ikke - dette er problemer da "tanta" og "mora" eller "Dama" står som betaler. Paypal betyr at vi skal gi x% til noen for å ta i mot penger. Da er nok en kortleser på banen eller cash bedre.

 

Men jeg støtter løsning ang forhåndspåmelding samt resultater - så sant det kan gjøres live fra standplassen. Men bare ISSF er nok for lite - vi må også få med felt, ellers er det liten vits...

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Shoot'n score it er en helt gratis tjeneste, så det er bare å lage seg en profil å se hvordan det fungerer Bromark :thumbup:

 

Betalingen gjennomføres ifra skytters shoot'n score it konto, så klubben får bekreftelse derifra at f.eks skytter nr 225 har betalt, når han har betalt blir han flyttet ifra pending(venteliste) over til bekreftet. Så hvem som betaler spiller ingen rolle. Mange i dynamisk melder på andre osv og betaler for di i samme slengen ifra egen paypal konto :)

 

Selv støtter jeg det 100%. Åpnet seg en ny og 10 ganger enklere verden etter at jeg gikk ifra felt over til dynamisk. Man har alltid oversikt over hva som skjer. Eneste jeg kunne tenkt meg var en litt bedre oversikt over hvor det skjer....

Link to comment
Share on other sites

Akkurat laget konto og kikket litt -

 

Jeg så det var lagt opp for Svensk Feltskyting også, så den Norske bør også være enkel å få til. Det som er spørsmålet er om programmet takler hvordan vi beregner poeng - treff/skiver/innersoner - rangering...

 

Skulle nok ha sett ett demo oppsett - slik at man slipper å lage ett eget stevne for å få testet ut systemet.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett systemet - så en demo hadde vel vært ønskelig.

Når det kommer til betaling, er det helt ok med forhåndsbetaling - men da må det lages så enkelt at klubben må kunne se til enhvertid hvem som har betalt og ikke - dette er problemer da "tanta" og "mora" eller "Dama" står som betaler. Paypal betyr at vi skal gi x% til noen for å ta i mot penger. Da er nok en kortleser på banen eller cash bedre.

 

Men jeg støtter løsning ang forhåndspåmelding samt resultater - så sant det kan gjøres live fra standplassen. Men bare ISSF er nok for lite - vi må også få med felt, ellers er det liten vits...

 

K.

 

Dette løses på forskjellige måter, i utgangspunktet er det gratis med SSI (shootanscoreit) om man velger betaling på matchen onsite in cash.

 

Velger man premium event får man paypal betalingsmulighet med auto approval, dvs at når skyttern har registrert seg, OG betalt blir han/hun automatisk godkjent, dette ser man veldig lett på at status står til approved.

 

Betaling via paypal er 0!!! problem jeg betaler stadig for min venn som ikke forstår opp eller ned på datamaskin, det regges mot den aktuelle brukerkontoen på SSI, hvem som betaler er rivende likegyldig, du kan både betale med paypal, visa, mastercard osv i løsningen, (via paypal)

 

Ventelister og annet håndteres også utrolig strøkent der om matchen er full og alle squadder ( lag) er fulle.

 

I tilegg har man scoreing på ipads, ced timere, og andre kilder som gjør at det kan scores REALTIME (og også offline på pad) på hver stage, resultatene synces inn. har man nettkobling ser skyttern fortløpende status mens det utvikler seg.

 

 

vente 4 dager på resultater føles bare tåpelig selv om det er gode grunner

 

Dette gir også mulighet for verify umiddelbart! og det blir slutt på at stadig nye resultatatlister sendes ut med ny feil følger.

 

 

 

Ref demo... du kan lage din egen match, bare du har en bruker der siden systemet er gratis, så du kan kalle den bromark invitational og invitere med 2-3 kompiser og prøve ut ;)

 

poengregningen i nsf felt er mildt sagt triviell, i dynamisk har du all morroa med prosedyrefeil, noshoots, mike, alfa, charlie, delta...

Link to comment
Share on other sites

Da er nok en kortleser på banen eller cash bedre.

 

Kortleseren er ikke gratis i bruk den heller, og den funksjonæren som skal sette pengene på konto, bruker vel genrelt egen tid og transport så det er ikke uten kostnad, det heller. Muligens holdes klubben pekuniært skadefritt, men gratis er det altså ikke... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Her er mer info om bruken av det. Hitfactor lager en bruksanvisning.

 

http://www.hitfactor.no/hvordan-bruke-s ... der-match/" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Folder for nedlasting. http://www.hitfactor.no/wp-content/uplo ... lder-1.pdf" target="_blank

 

Kjenner ikke til scoring metode for det dere her omtaler, men for dynamisk har man enten en timer hvor det scores på, som synker mot datamaskin etterpå. evt pad/ mobil som også synkes via nettverk. merk at skal man ha en pad/ ny timer pr stage så kan det bli et løft økonomisk.

 

Det er forskjellige måter å verifisere resultat på, enten via printer og signatur/ lister eller hver enkelt skytter går på nett og nettverifiserer.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat laget konto og kikket litt -

 

Jeg så det var lagt opp for Svensk Feltskyting også, så den Norske bør også være enkel å få til. Det som er spørsmålet er om programmet takler hvordan vi beregner poeng - treff/skiver/innersoner - rangering...

 

Skulle nok ha sett ett demo oppsett - slik at man slipper å lage ett eget stevne for å få testet ut systemet.

 

K.

 

Alternativt kan du prøve deg frem. Du kan lage stevne og gjøre mye der for å trene deg på dette, uten at du trenger å gjøre stevnet synlig på SSI

Link to comment
Share on other sites

@lpm: Om du ønsker resultater før du står på trappa hjemme, får du prøve et NSF-stevne i Verdal eller på Støren.

Eller luftpistolstevne i Tromsø. Resultatlista bruker å ramle ned i gmailinnboksen mens vi står og venter på ferga på heimveien.

Link to comment
Share on other sites

Modum Pk arrangerer stå stevne 4 Juli (Bowling) så kanskje det hadde vært noe å testet her? Kan man legge inn straff/bonus på hver stage i sekunder også ì tillegg til tiden?

 

K.

 

Har ikke skutt dynamisk så lenge, så SSI var godt etablert da jeg startet. Kan tenke meg at SSI ble adoptert gradvis av klubber ettersom de så hvor greit det fungerte.

 

Tenkte at det samme kunne skje i nsf om noen klubber begynte å bruke det til noen stevner her og der. Felt er en fin plass å starte! Eventuelle tilpasninger for norske feltregler må man spørre utviklerene om. Er sikkert en smal sak å lage en tilpasset variant av den svenske.

 

Anbefaler å følge utviklerene på https://www.facebook.com/shootnscoreit!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...