Jump to content

Erfaringer med Desert Eagle .44 magnum


0ysteinn

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en brukt Desert Eagle .44 magnum. Selger antyder at denne har skutt rundt 2000 skudd.

Er det noen av dere som har erfaringer med denne? Er klar over at den ikke liker blykuler grunnet avleiringer i gassrøret osv og at man kan belage seg på litt hyppigere våpenpuss.

Er det andre ting man bør tenke på ved kjøp av denne? Ser på nettet at noen forhandlere selger disse svarte til underkant av 14.000kr, mens andre selger noen til rett under 20.000 kr.

Er det kun overflatebehandlingen som utgjør prisforskjellen da aller er .44?

 

Dere som lurer evt på hva jeg skal bruke den til og hvor jeg skal konkurere osv. Jeg vil ha nettopp denne fordi den rett og slett er fenomenalt råtøff og ikke fordi jeg har ambisjoner om å bruke den i konkurranse eller presisjonsskyting. Til det finnes det andre våpen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ifølge intersport bog.. der jeg kjøpte min så er det bare den svarte som er orginal iwi produsert. De andre i gull,sølv osv er vist produsert i USA.

 

Noen hevder at israel versionen er den som fungerer best, hvorfor de er billigere en de som er produsert i USA vet jeg ikke.

 

Jeg har den billigste til 13 900kr(israel) og den fungerer perfekt med alt jeg putter i den.

Jeg har nylig begynt å lade til den med h&n kuler, det funker veldig bra :D q

Link to comment
Share on other sites

Etter at Midway gikk over til Brownells er det ingen lett tilgang til fjærsettet dersom forhandlerne eventuelt ikke har.

Brownells norge har kun magasiner. Teleforoperatør har nok rett i at 2K skudd i desert eagle er en del. Mitt råd er kjøp den ny så slipper du å sitte med skjegget i postkassa angående fjærer men en gang ihvertfall. Numrich gun parts er villig til å sende det de eventuelt har mot scanning av norsk våpenkort.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 months later...

UPS.... røyk på ei ørkenØgle i .44mag i dag gitt....

Bare å vente på frøkna på kontoret da så blir det tigerstripet DE på meg.

(den er jo så harry/Wannabe mafia at jeg vurderer å bytte nick til DON-Bullmastiffen)

 

Noen som har erfaringer ang ammo til denne?

Regner meg at den ikke takler de slappeste ladningene så godt?!

Evt kuler som er egnet til hjemmelading (etter hvert?)?

Link to comment
Share on other sites

Fiocchi 240 grain sjsp på xxl.4,49 :D jeg har 10 prosent gjennom klubben så da koster den meg 4,041 kr. gidder ikke lade da du må ha blyspiss/hulspiss med tett rumpe for å ikke ødelegge gassystemet og de kulene er dyre. Check mate magasiner på brownells.no er de samme som orginale da check mate lager de orginale. Ja den liker at det er krutt i patronen derfor fiocchi. Høyere fart enn standard amerikansk. Pass godt på rekylfjæra di de er ikke lett å få tak i men skiftintervallet som står på magnum research nettsida er piss for å selge deler, dem har redusert det intervallet minst to ganger på den tida jeg har hatt min. :roll: 1000 skudd på ett sett fjærer er tull. Før var det 3K,før det i 2012 5K og før det en del mer.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for det :)

 

er det noen i follo området som er innehaver av en slik pistol og kunne tenke seg å ta et kjapt kurs i puss og vedlikehold?

 

 

Veldig enkel pistol å ta fra hverandre. Rammen er litt verre, men ikke noe du stadig plukker ned. Bruk fin olje i i og rundt sluttstykket (bolten). Temmelig romslige toleranser ellers... Ellers er det vel bare å skyte til den stopper. Ved feilfunksjonering så kikk litt på de andre trådene her inne. Mange av de Israelske har litt dårlig utføring på materampen i løpet, men der er en dremmel en kvikk fiks.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...