Jump to content

Norgesfelt Mysen 15.03.2015


S.O.N

Recommended Posts

Det presiseres i terminlisten at "Påbudt med Plugg/Flagg under forflytning"

Hvorfor presiseres det ?....Det er allerede nedfelt i regelverket at man kan:

 

a) Hylstre eller Pakke ned (da uten flagg)

b) Flagg/Plugge vist man bærer våpenet (greit nok)

 

Siden dette er opplyst i terminlisten, er det da å forstå som et "tilleg"

utover det som allerede er nedfelt i regelverket ?

(Tenker da på 'a' ovenfor, om noen mener man både skal flagge og hylstre)

Link to comment
Share on other sites

vil tro det pressiseres for å minne folk på at det skal praktiseres strengere. Di fleste banene her i området har vært litt så som så på dette, men det siste halvåret så har det blitt strengere etter en veldig skummel hendelse i en av østfold klubbene i fjor høst (tror jeg det var)...

Link to comment
Share on other sites

De gangene jeg har vært på NorgesFelt så har våpnene blitt liggende på standplass (vanlig 25m pistolbane de brukte) så vil tro det er der det ligger, at det er ønskelig at folk bruker kammerflagg (kan jo være baneinstruksen der sier det er påbudt?) når de skal frem og anvise.

Link to comment
Share on other sites

Vill tru dette har å gjøre med at et skudd gikk som ikke burde gått og det skuddet gikk i en retning det ikke burde. Det gikk heldigvis bra. Her må det ha vært det brudd på sikkerheten flere steder og det virker som om klubbene i distriktet nå tar nå tak i dette. Var en hel haug med sikkerhetskontrollanter på banefeltstevnet i Sarpsborg for noen måneder siden.

 

Det er bra at sikkerheten blir styrket med oppfølgning, selv er jeg ikke glad i kammerflag da min erfaring er at det blir brukt som unnskyldning for å vifte rundt med våpenet i feltløypa.. Hylster/nedpakking holder fint, det som må skjerpes er skytternes våpenhåndtering. Ikke innføre flere duppeditter.

NSF burde her se til hvordan det funker innen feks PPC.

Link to comment
Share on other sites

Da skal dere få faciten:

 

Det er riktig at hos oss skytes norgesfelten som banefelt. Våpen plugges før forflytning til neste standplass, hvor våpen legges før anvisning.. Mangler du plugg låner du hos oss. Det er rett og slett en 20 cm bit meg plast-tråd i sterk farge

 

Og så vil jeg presisere at nevnte episode med et skudd som visstnok skal ha gått i feil retning IKKE har noe med Mysen Pistollag å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...