Jump to content

Problemer med syn under forskjellig lys.


Pappapangpang

Recommended Posts

Heisann, har ett stort problem som jeg sliter med. Under gitte lysforhold, da spesielt på innendørsbaner og tohåndsskyting.

 

Siktene flyter sammen til en uklar grøt hvor skuddet blir plassert på en god gjetning.

Ved enhånds så er de krystallklare. Det varierer dog endel utifra lysforhold, spesielt på standplasser der det er en lyskilde bak skytterne så er mildt sagt jævlig. Blir lyskilden bak skytterne skrudd av så er Siktene krystallklare.

 

Utendørs så har det ikke vært en problemstilling. Noen som har noen fornuftige forslag? Jeg er brillebruker med ca +1. Har forsøkt gult glass, men det ble vel egentlig verre.

 

Mvh økende frustrert skytter.

 

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har samme problem med at jeg ser to blinker ved dårlig innelys (hvit lys) og ved svakt utelys/skumring. Har løst det ved å legge til en grad i brillestyrken på sikteøyet og irisblender. (Evnt vurdere brillestyrke som gir godt syn på tilsvarende avstand som til frontsiktene). Da ser jeg sikter og blink sylskarpt uansett lys. Problemet er at irisblender ikke er lov i PPC og ganske upraktisk i DSS, men til felt og bane fungerer det utmerket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...