Jump to content

Aktive pistolklubber nær Jessheim


Malle

Recommended Posts

En kompis har lyst å begynne med pistolskyting i en klubb i nærheten av Jessheim. Han har forsøkt å etablere kontakt med Ullensaker PK, men uten å få svar.

 

Er det mulig å melde seg inn i denne klubben ved å møte opp på trening, eller er det en slik klubb hvor man forlanger avlagt sikkerhetskurs før man får melde seg inn?

 

Er det eventuelt andre klubber i nærområdet som er aktive og som anbefalles med tanke på godt og inkluderende miljø og aktivitet?

 

Edit: vedkommende har forsvarsbakgrunn, så NROF er et alternativ, men helst i tillegg til ordinær pistolskyting.

Link to comment
Share on other sites

Hurdal Pistolklubb eller noe slikt.

 

Er vel omtrent like langt, tidsmessig å komme seg til Eidsvoll som til Lillestrøm.

 

Eidsvoll har enn så lenge treningstider på Torsdag og Lørdag, hadde fungerende grupper i endel forbund, men det er det vel mer eller mindre slutt på.

 

NOP Dal trener bare med luft i vintersesongen og ute på Sessvoll i sommersesongen, uten at jeg har oversikt over hvordan de regner sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Hurdal Pistolklubb eller noe slikt.

 

Er vel omtrent like langt, tidsmessig å komme seg til Eidsvoll som til Lillestrøm.

 

Eidsvoll har enn så lenge treningstider på Torsdag og Lørdag, hadde fungerende grupper i endel forbund, men det er det vel mer eller mindre slutt på.

 

NOP Dal trener bare med luft i vintersesongen og ute på Sessvoll i sommersesongen, uten at jeg har oversikt over hvordan de regner sesongene.

 

tirsdag og lørdag, er vel 2 timer pr gang. og da SKAL ALLE gruppene skyte samtidig sammen.

de har også forbudt alle våpen som ikke er under nsf reglemeng.

Link to comment
Share on other sites

tirsdag og lørdag, er vel 2 timer pr gang. og da SKAL ALLE gruppene skyte samtidig sammen.

de har også forbudt alle våpen som ikke er under nsf reglemeng.

 

Går ut fra at dette er Eidsvoll? Da er jeg strengt tatt ikke lei meg for at de ikke har klart å sende meg giro det siste året og får titte litt rundt etter en ny treningsklubb...

Link to comment
Share on other sites

tirsdag og lørdag, er vel 2 timer pr gang. og da SKAL ALLE gruppene skyte samtidig sammen.

de har også forbudt alle våpen som ikke er under nsf reglemeng.

 

Går ut fra at dette er Eidsvoll? Da er jeg strengt tatt ikke lei meg for at de ikke har klart å sende meg giro det siste året og får titte litt rundt etter en ny treningsklubb...

 

Eidsvoll ja.

Link to comment
Share on other sites

tirsdag og lørdag, er vel 2 timer pr gang. og da SKAL ALLE gruppene skyte samtidig sammen.

de har også forbudt alle våpen som ikke er under NSF reglemeng.

 

Da er jeg strengt tatt ikke lei meg for at de ikke har klart å sende meg giro det siste året

Underlig holdning.

NSF-reglene omfatter jo også MAG I og II, så det er ikke så mye av våpen som da lukkes ute? En Desert Eagle i kal .50 AE kanskje.

Mange baner godtar bare ISSF-godkjente våpen, da spesielt innendørsbaner. Det ville derimot gitt visse innskrenkninger. Eidsvoll PK drives av nøkterne folk.

Link to comment
Share on other sites

tirsdag og lørdag, er vel 2 timer pr gang. og da SKAL ALLE gruppene skyte samtidig sammen.

de har også forbudt alle våpen som ikke er under nsf reglemeng.

 

Går ut fra at dette er Eidsvoll? Da er jeg strengt tatt ikke lei meg for at de ikke har klart å sende meg giro det siste året og får titte litt rundt etter en ny treningsklubb...

 

Eidsvoll ja.

 

alle våpen med kompensator og rødpunkt.

 

Dexter, hva er det egentlig du prøver å si her?

 

Dette stemmer ikke med min erfaring fra Eidsvoll Sportskyttere, og jeg er medlem der.

Jeg har ikke fått noe forbud mot å skyte med min Anschutz (pistol) i 22Hornet med rødpunktsikte på den banen, og den er absolutt ikke et NSF våpen. Den har som nevnt rødpunktsikte, men den har ikke kompensator. Det er muligens der forskjellen ligger.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en aktiv gjeng på Kongsvinger da men det blir kanskje litt i lengste laget? Nå på vinteren er vi på banen lørdag og søndag ifra ca kl ti... sommer halvåret trener vi fast tirsdag og lørdag..Ellers så er banen åpen for egentrening etter avtale.

Vi har og en svartkrutt undergruppe og en western undergruppe... Se gjerne www.kongsvinger-sportsskyttere.com

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende ESS så har det vel blitt en del endringer etter at EØS fikk nytt styre i høst (2014), meg bekjent. Spesielt i forhold til heving av de tullete selvpålagte skytebegrensningene.

At mann ikke ønsker bruk av pistoler i Major med komp under fellestreninger kan jeg forstå, så lenge det er mulig å skyte andre med dem på andre tidspunkt. Så jeg forhleder meg til at det SVJV er blitt nye takter i ESS/EØS

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende ESS så har det vel blitt en del endringer etter at EØS fikk nytt styre i høst (2014), meg bekjent. Spesielt i forhold til heving av de tullete selvpålagte skytebegrensningene.

At mann ikke ønsker bruk av pistoler i Major med komp under fellestreninger kan jeg forstå, så lenge det er mulig å skyte andre med dem på andre tidspunkt. Så jeg forhleder meg til at det SVJV er blitt nye takter i ESS/EØS

 

 

å trene dynamisk\cas på ess er jo ikke mulig.

att man forbyr våpen er jo ikke bra.

 

fint sted, bare man ikke ønsker å trene for det er ikke mulig pdd

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt, mener jeg - uten å ha sjekket det, så det er bare basert på hva jeg har hørt... at det er skjedde en del viktige endringer i statuttene hos EØS og dermed ESS (spesielet i forhold til å utvide treningstider). Jeg har derimot ikke hørt noe om forbud mot komp og rødpunkt. Men at man ønsker å begrense skyting med rifle og major med komp på pistolklubbens faste fellestreninger har jeg ikke noe problem med.

Link to comment
Share on other sites

På møtet som dynamisk gruppe i ESS hadde i høst fikk vi høre av leder i ESS at den nye politimannen som har ansvar for skytebaner i området hadde sagt at dynamisk skyting ikke var tillat på denne banen.

 

Det er ikke i strid med våpen loven, forskriften eller bane instruks å drive med denne typen skyting her.

Da går det med all sannsynlighet på vedkommendes personlige meninger.

Så lenge vi ikke gjør noe som bryter med lover/forskrifter og gjeldene bane instruks så ser jeg ingen grunn til at vi ikke kan skyte dynamisk her.

I vertfall så lenge det ikke er til hinder for andre skyttere.

(Når jeg skyter med våpen med komp så tar jeg hensyn til andre skyttere, det vet jeg også andre har gjort her.)

Link to comment
Share on other sites

Heisann

 

GPK holder til i Ask i Gjerdrum. 7 km øst for Kløfta. 25m innendørsbane som benyttes på vinterstid. Ligger i Gjerdrumhallen. På sommer'n har vi tilgang på utebane.

 

Sikkerhetskurs må man jo ha i en eller annen form som stemmer overens aktiviteten. Ellers sliter vel man vel med forsikring om noe skulle skje?

 

http://www.gjerdrumpistolklubb.no/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Stomperud: Det står på nettsida deres at det kun er lov til å bruke våpen som er godkjent for innendørsbanen. Men hva er bana godkjent for?

Pekkan

 

Heisann.

 

Det benyttes for det meste elektroniske skiver på mandager. Da skytes det med .22 og .32. På fredager skytes det på papp med alt av grovt untatt magnum. Magnum blir på utendørsbanen fra slutten av april til starten av september.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...