Jump to content

Lyddemper 9mm


Skytter27

Recommended Posts

Heisann.

 

Nylig levert inn en søknad på en Sig X-press 9mm og tenker da og få gjenget løpet og

ha muligheten til å sette på en lyddemper. Men vil gjerne ha en som er i tilsvarende farge som pistolen.

 

Noen tips? Anbefalinger?

 

edit: Mulig feilpostet, men moderator kan vel flytte posten?

Link to comment
Share on other sites

A-tec lager jo blodharry demper i carbon, så hvorfor de ikke skulle kunne lage en med litt sølvfarge på det skjønner jeg ikke.

At entusiastiske pistolskyttere ønsker å pynte litt på våpna sine og lage de litt mer personlige, skaper vel ikke negativ stigma?

Link to comment
Share on other sites

Ønsket var en som var for eksempel i titan eller rustfri utførelse der demperen hadde en sølvfarge av naturlig art.

 

Det å ønske seg en demper som matcher pistolen har vel svært lite med holdning å gjøre, men personlig preferanse.

Om du seriøst mener at det å ønske seg en demper som matcher pistolen er negativ stigma, da mener jeg at du bør ta deg en

tur i deg selv. At noe skal se estetisk bra ut og samtidig skal være funksjonelt er vel noe de fleste vil.

 

Makan til tåpelig kommentar (om jeg tolket den rett) Derfor ber jeg om at du utdyper den litt.

Link to comment
Share on other sites

A-tec lager jo blodharry demper i carbon, så hvorfor de ikke skulle kunne lage en med litt sølvfarge på det skjønner jeg ikke.

At entusiastiske pistolskyttere ønsker å pynte litt på våpna sine og lage de litt mer personlige, skaper vel ikke negativ stigma?

Er det sånn at du tror at bruken av carbon handler om utseende?

 

Å henge en demper på pistol er ikke pynt. Vi skal være glad vi har muligheten til å kjøpe dempere til pistol i det hele tatt. Det finnes ingen rasjonelle grunner til erverv av pistoldempere for sivilister med utgangspunkt i ervervsgrunnlag.

 

"Bling" drar ikke lasset i riktig rettning her.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Vi skal være glad vi får kjøpe demper i det hele tatt. Men det er ikke derfor jeg lagde tråden (du sporer den vekk fra det opprinnelige spørsmålet)

 

Ser fortsatt ikke hvordan å sette på en demper som matcher fargen på pistolen noenlunde skaper negativ stigma. Ser heller ikke ut som at du klarer å forklare det noe videre uten å spy ut dine egne personlige meninger. Jeg ser heller ingen rèell forbindelse mellom farge / utførelse på demper og ervervsgrunnlag. Hvor vil du egentlig med dine kommentarer?

 

Bling er det ikke. Pynt er det heller ikke. Er det for mye og be om noe som ser pent ut og samtidig funksjonabelt? I så fall folkens, drit i å kjøp en pen pistol som er pen og se på og som virker til ditt formål. Her er det bare å kjøpe det første og beste som dukker opp uavhenging om du grøsser når du plukker den ut av skapet.

 

Så videre til trådens opprinnelse.

 

Handle demper fra utlandet. Mye papir arbeid? (for eks. USA)

Noen som har sett titan demper eller rustfrie dempere her til lands til pistol?

Link to comment
Share on other sites

Øøøøøøh... Å gjøre fargen på en demper til en sak er langt forbi det jeg kan begripe. Tror du virkelig det er mange som sier "OK, jeg kan se at en lyddemper er kjekt eller moro, men pistol og demper i matchende bling-farge? Dette må vi forby!"?

 

Hva blir det neste å henge seg opp i? Grønne pistoler?

Forbud? Hvem påstår det?

 

Trådstarter kan kjøpe seg en boks med sølvspray på biltema.

Link to comment
Share on other sites

Øøøøøøh... Å gjøre fargen på en demper til en sak er langt forbi det jeg kan begripe. Tror du virkelig det er mange som sier "OK, jeg kan se at en lyddemper er kjekt eller moro, men pistol og demper i matchende bling-farge? Dette må vi forby!"?

 

Hva blir det neste å henge seg opp i? Grønne pistoler?

Forbud? Hvem påstår det?

 

Trådstarter kan kjøpe seg en boks med sølvspray på biltema.

 

Neppe. Finishen er ikke autentisk ei heller særlig varende med tanke på hvor varm en demper blir.

Biltema er ikke min stil.

 

Hva er problemet med å kjøpe en demper som matcher pistolen noenlunde? Du har ikke forklart det på noen annen måte enn at DU mener det gir negativ "stigma". Du har heller ikke komt med noe nyttig informasjon til trådstarter. Jeg klarer enda ikke å begripe hva som skal være så ille med å kjøpe seg en demper i rustfri / titan utførelse i naturlige farger. For meg så virker det som at du er ute etter å kverrulere.

Link to comment
Share on other sites

Om du ikke får tak i en demper i sølvfarge, er nok duracoat en grei løsning.

 

I USA så lages lyddempere som smykker, da loven over there er særdeles strenge på lyddempere (det koster 200$ om jeg husker rett for å søke) og de kjøpes for å vare og være fine å se på. De fleste som selges i Norge er kun en forbruksvare da de er like mye regulert som en kartong med melk.

 

Jeg er også fan av at våpen har et personlig preg av eieren, uansett om det er en forgyllet Desert Eagle, "taktisk" Mini14 eller lyddemper som matcher en pistol. Jeg har forøvrig alle 3, bare min DE er svart :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja det kreves å betale en lisens på 200 dollar og en bakgrunnsjekk i USA, men det er for USA borgere. Hvordan det er å importere en

demper fra USA til Norge vet jeg ikke. Da hos et selskap som har export lisens. I USA lages det også funksjonable dempere og ikke bare "smykker". Trenger ikke smykker :) Har allerede en svart oppgradert GSG med svart demper. Tenkte min andre pistol kunne være litt annerledes enn den første og minst like funksjonabel :)

Link to comment
Share on other sites

Mente ikke smykker, men er mer forseggjort :)

Å få en eksportert fra USA kan man nok bare glemme.

 

Jeg vil tro at A-tec (mot en liten slump penger) kunne laget en med den finishen du vil ha. Jeg har sett dempere på berget i sølv, dog for rifle, men vil nok tro at kaliber og gjenger kan fås som man vil.

Link to comment
Share on other sites

Skal sjekke ut Tronrud Engineering

 

Og nei nei, husk på at vi skal være glad vi får kjøpe kikkertsikter så hvordan det ser ut betyr ikke noe :twisted: (for øvrig helt enig at sølvfargede kikkertsikter ikke ser ut)

 

A-tec sine dempere er de ikke for det meste i alu? Bafflene er de også i Alu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...