Jump to content

Lover og regler rundt erverve håndvåpen.


Kristoffersen

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er 19 år gammel å er "litt" over gjennomsnittlig innteresert i våpen.

 

Har noen kompiser som har bla revolver 44mag, 455 webely, 22lr å 9mm.

Etter å ha fått prøvd både 44mag å 22lr så har jeg utrolig lyst til å begynne med pistolskyting.

Men slik som jeg har forstått det så må jeg være 21 år å ha vært medlem i pistolklubb i minst 6mnd.. stemmer det?

 

Går det an å søke om disp slik at jeg kan eie egen revolver som 19 åring eller er jeg nødt til å vente i 2 år?

 

Takker for evt svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Og blir du veldig aktiv så kan klubben (i veldig spesielle tilfeller alà deltakelse på approberte stevner og oppmøte 2-3 ganger pr mnd på trening for ikke å glemme 6mnd aktivitetskrav) inngå en kontrakt der du betaler for våpenet, men våpenet står i klubbens navn. Dette "selges" da til deg når du blir 21 år og har tillatelsen i orden. Våpenet kan ikke medbringes hjem selvsagt, men da ville du hatt ditt eget våpen inntil du ble 21. Våpenet oppbevares da sammen med klubbvåpnene.

Link to comment
Share on other sites

Tok og kurset i samme alder som Hassel, og i TPK (time pistol klubb)

Du finner kjapt (jeg gjorde ihvertfall det) et favoritt klubbvåpen. Lær deg å skyte med det. Det gjør det mye mere morsomt, den dagen du får ditt(dine) første våpen, siden du da kan skyte skikkelig. (noen lærer aldri, da. Men, de har det utrolig morsomt, alikevel)

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...