Jump to content

Treffpunkt i skiva


potetmosen

Recommended Posts

Folks! Jeg har to fabrikknye pistoler, hvorav en er luft. Mine treff tenderer til å være ca 20 cm kl 13 på skivene. Dette skjer med begge pistoler. Har justert siktet på .22 slik at jeg ikke får skrudd mer. Stort sett ingen endring på treffa. Har lest at slike treff skyldes at jeg møter rekylen med handbaken. Ok, da gjør jeg det samme på luftpistolen, eller hva? Guttungen på 13 kommer stort sett til samme resultat. Derimot treffer han treffer rundt X med sin GSP... Noen som har fasit her :idea:

Link to comment
Share on other sites

Fasit: ikke pokker ;-)

- men jeg har et par tanker!

 

Har du prøvd å skyte med begge hender, eller fra en skytestøtte, dette kan jo eliminere "håndbaken" din og gi svar på om det er din feil eller om det er noe med våpnene.

 

Hvis det er håndbaken din, er du halvveis i mål, siden du vet om det. Da er det bare trening med bevissthet på å fjerne den bevegelsen som gjelder...

 

Er det våpnene så kan sikter byttes, etc...

 

- Roger

Link to comment
Share on other sites

Hvis du må justere siktene så langt at du ikke får justert lenger er det noe veldig galt med enten grepet eller siktet ... du skriver lite om hva slags våpen, ammo og avstand det er snakk om her ...

 

Jeg foreslår at du justerer siktet tilbake til sentrum og begynner innskyting på nytt sittende med to hender og støtte, får du ikke justert deg inn mot senter da anbefaler jeg at du får hjelp der du kjøpte våpnene, håper ikke dette var privat ...

 

Hvis du skyter likt med begge pistolene vil jeg tippe selve grepet ikke passer deg særlig godt, legg gjerne ut noen bilder av våpen og hvordan du holder disse ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...