Jump to content

Center Axis Relock


Django

Recommended Posts

Var vel mer informasjonsdeling av hva som rører seg der ute. Typ, du har enhåndsskyting på standplass, Isoscles og weaver. Denne platformen er ikke like kjent.

 

Jeg har drevet en del trening med denne teknikken i det siste, og det som er overraskende er at selv med et kortere siktebilde fordi pistolen kommer helt opp i trynet på deg, så er det veldig intuitivt og presist av de grunnene som er nevnt i videoen

Link to comment
Share on other sites

Hahaha :wink:

 

Har ikke tenkt å pådra meg kraniebrudd med det første nei..

 

Foreløpig bare gjort dette med luft, dette funker jo som sagt ikke på bane, men hjemme i stua mi gjør jeg hva jeg vil. Som sagt, syntes det så jalla ut sjæl, men anatomisk/ dynamisk gir det mening.

Link to comment
Share on other sites

Ok, hvor skal jeg starte? Etter litt research i går kveld med en bluegun er konklusjonen klar. Denne metoden begrenser bevegelsen til skytehånden, og gir et dårlig grep på våpenet da du mister nesten en hel bredside av skjefte. Dette vil jeg tro resulterer i problemer med oppfølgningsskudd, problemet ser ut til å bli større om våpenet har en stor sikringsfløy. Det tøvet fyren i videoen snakker om med å raskt skifte hånd virker som billig gimikk, du må likefult skaffe et nytt grep på pistolen ser jeg ingen fordeler der. En variant av low ready i dette "systemet" bruker jeg alt om jeg må holde våpenet utenfor hylster en stund. Tydelig er jeg langt mer Tacticool enn jeg selv ante. :lol:

 

Om dette skulle hjelpe i selvforsvar vet jeg lite om, da det er et stykke unna hva jeg gjør på banen. Men selv der virker det i teorien lite hensiktsmessig å lage "chickenwing" med sterk arm. Men har som sagt ikke forsøkt på noen brytekamp med våpen.

 

Hvor systemet kan være nyttig:

Skyte fra hofta og se kul ut?

Skyte til venstre under forflyttning?

 

Effektivt rekkevidde virker altfor kort til å kunne benyttes i konkuranse, for kan du nå blinken trengs det ikke to hender....

Link to comment
Share on other sites

Den videoen du lenket til der var en av Yeagers mer jordnære klipp, og er helt enig i det han sier(i denne videoen). Det er dumt å henge seg opp i et "system", eller å presse seg inn i en reglementert "stilling". Ihvertfall i dynamiskløypa så må en kunne improvisere på enkelte stevner når arrangøren, som vi ellers alle er glade i har vært en "K*K". Absolutt alle tenkelige og utenklige posisjoner kan ulike Stager tvinge en stakkar inn i, og da er det neppe en ulempe å kunne være fleksibel i valg av teknikk.

 

Og ja, det ER gøy. Hva venter du på? Ring din lokale PK i dag! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takk for noen interessante svar. Innser at den videoen jeg linket til, kanskje ikke var den beste, litt for lang og litt mye prating.

 

Gå heller inn på sacbretactical.com og se på videoene på den siden. I tillegg har jeg sett videoer av folk som skyter på 90 yards med utrolig presisjon i den høye posisjonen. Finn den sjæl.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...