Jump to content

Da var felt NM over for denne gang


Tom K

Recommended Posts

Da var årets NM over, det var et bra arrangemang med null ventetid ved standplass, , været var bra selv om noen kanskje burde skrudd ned temperaturen litt (målte 37 grader som værst/best) det eneste jeg ikke likte var de jæ&%a små blinkene med tellende innersone...min plassering i revolver viser at trening hjelper da jeg klatret 67 plasser sammenlignet med i fjor :overrasket:

Takk til arrangørene for et alt i alt veldig godt NM

Link to comment
Share on other sites

Alt for langt å gå, ikke bra for eldre å uføre. PÅ den annen side var det stille og rolig i "målområdet" ikke nødvendig med hørselvern og barnevennlig.

 

Superrask resultatservice.

 

Veldig bra burgere, middagene såder.

 

Med unntak av standplass 5 var det proff drift og bra flyt. (Altfor lang tid på grovfelt mellom klar og ild, en lot være å skyte på kommando ild å fikk skyte om igjen, det var det eneste rotet jeg vet om).

 

Mer og bedre butikk enn Larvik i fjor.

 

tilgang på skikkelige doer.

 

Rikelig med parkering.

 

Overbygget sitteplasser ute.

Link to comment
Share on other sites

Det gikk dritt i eneste øvelsen jeg hadde trent masse på, og vanligvis liker/gjør det bra i (militær)

Det gikk knallbra i revolver og fin som jeg overhodet ikke har trent på, så vettasøren, er happy med totalsummen.

 

Bra opplegg, bra med vannstasjon halveis.

 

Første dagen og skyting på nest siste gruppe i 35.5c i skyggen, + skyfri himmel var "spennende". Revolver skjøt jeg som 2 lag ut og det var overskyet og 21-22-23c bare, helt perfekte forhold.

 

Morro at resultatene var tidlig ute, var også "liv" på campen i går, som også var morro ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skjønt det slik at spesialfelt NM er tilbake i Oppdal i 2015. Feltpistol NM er i ringerike (Modum PK) i 2015, det siktes på rundt 10. august tror jeg.

 

I 2016 så er både spesial og vanlig felt på Ørlande (nordsiden av trondhjemsfjorden og ute ved kysten, evt på øya der ny hovedflybase er).

Link to comment
Share on other sites

For å avklare litt.

 

Felt NM 2015 arrangeres av Ringerike PK.

 

Ikke Modum som det skrives her. Dato hos forbundet er ikke korrekt dessverre da vi skal og må ha litt mer tid mellom bane og felt nm.

 

Det vil bli lagd en egen tråd her inne så fort dato er avklart men enten uke 30 eller 31.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var ett flott NM.

Ikke fornøyd med resultatet men det er vel ikke arrangørenes feil :lol:

siste standplassen har jeg ett brennende hat til da jeg tapte 10 poeng der i militær og i fin. men i grov (med sig sauer p226 mk25) så fikk jeg 6 poeng der. skal f**n ikke være mulig.

men uansett så var NM bra. kan anbefale alle å kjøpe seg Camelbak dersom det er meldt like varmt neste år :winke1: min rommer tre liter og var tom når vi kom inn fra løypa.

Link to comment
Share on other sites

Kommende NM.

2015: Bane: TPK Jonsvannet, Trondheim. Felt: Ringerike PK. Spesialfelt: Oppdal (uke 30?). Noen som vet noe om luft-NM 2015?

 

2016: Bane + felt + spesialfelt på Ørlandet (tettstedet heter Brekstad, og det er ikke en øy). De har noe interessant på gang. To skytinger per dag. Skytterne deles i to grupper. En skyter felt om formiddagen og bane om ettermiddagen eller vv. Dermed trenger en ikke å bruke to uker av ferien om en vil være med på alle NM.

Link to comment
Share on other sites

De har noe interessant på gang. To skytinger per dag. Skytterne deles i to grupper. En skyter felt om formiddagen og bane om ettermiddagen eller vv. Dermed trenger en ikke å bruke to uker av ferien om en vil være med på alle NM.
Vil uansett aldri være aktuellt å bruke ferietid på bane-NM, men som tidstrøye i dødtiden på felt-NM hadde det jo ikke vært dum.
Link to comment
Share on other sites

Ideen kan nok være god men er ikke å anbefale da det blir for mye skyting noe som igjen gjør dette til tivoli hvor poenget er å lure ut mest mulig kr fra skytterne. Overnatting er også ett problem der ute, sist vi var der måtte vi kjøre 45 min for å finne ett sted å bo, lite aktuelt å gjøre det i 2 uker....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Det utgår nok for min del, og jeg tror de fleste vil tenke det samme så lenge de vil prøve å få best mulig resultat. Man blir relativ sliten etter 2 timer med skyting, og skal man opp tidlig for å skyte samt vente på banen i noen timer så skyte igjen, ja da kommer nok folk til å stupe.

 

Hva med finaler etc, når man er ferdig kl 18/1900 på de fleste felt øvelsene, hvordan skal da folk rekke å skyte bane, så bære klar til finaler?

 

Nei, dette høres ut som en idiotisk ide basert på økonomi.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Det høres ut som om det kan bli et slitsomt NM ja, kanskje man da må begynne å tenke på om man skal kutte en start eller to, hvis det skal gå en feltgren hver dag så betyr det 7 dager med skyting for meg......kan bli litt i meste laget.

Link to comment
Share on other sites

Stevnet var bra, selv om noen standplassledere/dommere manglet grunnleggende ferdigheter da en kule som har 4mm fra å være inne går inn på grunn av att det var rift i pappen inn. og att de nektet å ta fram platetolk for å sjekke om det var 2 kuler i ett hull.

Link to comment
Share on other sites

her opplevde jeg det samme, dommeren ga treff på en skive (som ikke var min) når jeg påpekte at det var mye hvit papp i mellom hullet og blinken så sa han, den gidder jeg ikke tolke for det er bare på trykke litt i hullet så ser du at det er sprekker inn i blinken :roll:

Link to comment
Share on other sites

To skytinger pr. dag bør ikke være noe problem for de som er vant til å skyte stevner. Her i nord skyter vi i alle fall fin- og grovpistol samme dag med minimal pause mellom. Det samme med hurtig fin og hurtig grov. På felten skyter vi også fin og grov samme dag, og militær og revolver samme dag. Fortsatt med forholdsvis kort pause.

 

Så dersom man får et opplegg der man skyter en øvelse før lunch og en på ettermiddagen ser iallfall ikke jeg personlig det som et problem. Og for meg som velger å ikke bruke feriedager på å reise 100-170 mil for å skyte NM felt vil det bli en ekstra bonus å få med seg noen feltøvelser i tillegg. YMMV.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
For å avklare litt.

 

Felt NM 2015 arrangeres av Ringerike PK.

 

Ikke Modum som det skrives her. Dato hos forbundet er ikke korrekt dessverre da vi skal og må ha litt mer tid mellom bane og felt nm.

 

Det vil bli lagd en egen tråd her inne så fort dato er avklart men enten uke 30 eller 31.

 

Dette var vel et tema på fagkomitekonferansen i helgen som var. Ble det bestemt noen dato for Felt NM 2015?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...