Jump to content

Hardox østfold


Eularion

Recommended Posts

Fordelen med hardox er at man kan ha tynnere stål uten at kulene trenger igjennom. Dette har med vekt og håndtering og gjøre. Stål er TUNGT!

 

Selv skal jeg forsøke med 10 mm vanlig stål som er litt skråstilt og hengt opp i ei stålramme med kjettingfester. Skråstillingen er for at kraften og kula skal slå ned i bakken. Skyter mest med 22lr og 30-06.

Link to comment
Share on other sites

Fordi "vanlig" stål blir for mykt,slik at du må opp i tykkelse for at kula ikke skal gå rett gjennom.Dette gjør gongene tyngre å bakse med.F.eks vil en plate på 500mmx500mmx30mm veie ca 58kg,mens samme plate i 8mm Hardox veier snaut 15kg...I tillegg får du gjerne bedre klang i hardt stål. :)

Dette er 2x5mm vanlig stål som er skutt på fra 100 og 200 meter med 308 og 30-06:

 

normal_IMG_2058.JPG

 

 

 

 

Edit:Treg å poste,ja.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har følgende hardox 450 stående:

5stk: 50x50cm

4stk: 75x75cm

 

Alt sammen i 4mm, kan leveres Kongsberg > Oslo etter avtale

Dette burde vel strengt talt vært lagt ut på salg siden, men siden TS spurte her så svarte jeg...

Skal på sikt også benyttes rifle, vil 4mm være kraftig nok til å tåle 338 magnum kaliber?

 

Har ikke fått noen fornuftige(positive) tilbakemeldinger ennå, men så fort jeg får noen priser legger jeg det ut her.

Så kan vi eventuelt gå sammen og kanskje få litt kvantumsrabatt :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis de ikke selger ti lprivate på Norsk Stål så er det noe nytt. Kjøpte for en tid tilbake 15m2 Hardox 450 4mm Ded den lille pris av 20 000kr. Brukte vinkelsliper til og kutte. + Plasmabrenner når jeg fikk tilgang til det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...