Jump to content

Feltskyting på frimerker(eller luftpistolskiver) igjen


410rigby

Recommended Posts

Kunne tenke meg og lufte noen tanker rundt feltskyting og løypeoppsett. Etter dagens selsomme opplevelse på feltstevne i NEPK. Her har igjen fåttflere standplasser med etter min mening alt for små skiver. Luftpistolskiver har ingen ting på en feltbane og gjøre! Det er ikke forsvarlig med tider på Magnum 1 og 2 som ligger ned mot finfelttider med 5 skiver og skyte på. Hva med en skive med litt større størrelse på hver standplass. Skal vi i framtiden prioritere og legge løyper for supertunede våpen og Norges 10 beste feltskyttere? Skal bredden i feltskyting bort , sammen med oss litt eldre som ser litt dårligere? Hvor synes dere vi bør gå?

Gleden ved og skyte ble fullstendig borte i dag, og for meg holdt det med en runde. Vil jeg skyte på tivoli så går jeg på tivoli.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå er hukommelsen på linje med skyteferdighetene, men standplass 9 og 10 var med 4 luftpistolskiver hvor kun svarten telte som treff, samt to litt større skiver. 8 sek sittende, og 10 eller 12 sek en hånd. Det er noe for singelaction Ruger ;-) men bedre tid på Magnum da.

Link to comment
Share on other sites

At det er likt for alle holder ikke som argument.(oppbrukt)

 

Du bruker fritida di på reising og skyting, så da bør det være sånn at en har det hyggelig i det minste. En skive med litt størrelse bør det være pr st.plass.nybegynnere bør ha en sjanse til å treffe noe og få lyst til å fortsette med felt.det er no mange forskjellige feltfigurer å velge imellom så en trenger ikke blande inn poengskiver, spesielt når det avgjøres på innertreff. Alle klubber som skal ha feltstevner bør gjøre sitt beste for å få til ei løype med variasjoner, flere målgrupper og alle lovlige skytestillinger.det går an å ha med noen vanskelige skiver som de nest beste bør velge bort, men som de beste vil skyte etter. Da kan det bli sånn at racerne bommer og vil bli nest best denne gangen.

 

Gleder meg til Nm i helga! :D

Link to comment
Share on other sites

Var vel 3 eller 4 standplasser med 10 sek skyteid på mag forrige gang også, gjorde et tappert forsøk med singel action ruger, endte med blodtiligriset revolver og tilbehør de 2 siste standplassene da jeg ikke fikk festa grep og hanen kutta tommelen min, kom på andre plass da ( om du snur lista på hue :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Jepp enig med dere, synes dessverre jeg ser konturene av mindre deltagelse på feltstevner nå. I dag var ihvertfall skytterne som havner vanligvis midt på lista misfornøyde så det holdt. Flere sier at dette er siste gangen de deltar her.

Og JA gleder meg til NM. Skal bomme minst mulig i alle 4 grener. ;-)

Link to comment
Share on other sites

På de 2 siste standplassene var det 4 luftpistolskiver. Men det var mulig å skyte på "vanlig" feltskive på begge standplasser, noe av poenget er å kjenne egen begrensning å da heller skyte på feltskiva istede for på frimerker. Jeg valgte å skyte på frimerkene men tapte vel for klubbkonkurrent på det, han skjøt bare på stål og feltskive og tjente på det.

 

Hokksund høsten 2013 var verre enn denne løypa. På standplass 7 rotet jeg bort 10 poeng på finfelt, å det var en vanlig feltstandplass. Jeg fylte på liggende i finfelt enda 4 skiver var på 42 meter.

 

Jeg syntes det var et bra stevne og oppkjøring til NM.

Link to comment
Share on other sites

ja til 6 og 8 sekunders magnum!

Nei til små skiver ;)

 

Så veldig enig. Alle standplasser bør ha ihvertfall en grei/litt enklere skive slik at de som vil kan hive alle skudda i den. Du vinner ikke av det, men det er morsommere enn å bare bomme på noe smått. At det alltid skal måtte være sinnsykt lange skytetider på Magnum synes jeg ikke noe om, en standplass eller to med 10 sekunder eller mindre kunne vel folk tåle.

Link to comment
Share on other sites

Morsomt å lese at folk sutrer så mye pga at de ikke klarer å treffe en figur som er litt mindre enn 1/1 i str pr m avstand. Skivene sto på 8m og skytetid for de vanlige øvslene var 8 sek. Det var totalt fire små tasser (morsomme) pluss en stripe bak og en skråstilt stripe foran på 6m. At folk blir stresset på tiden må de tåle, ellers kan de begynne med noe annet.

 

At enkelte skyttere tror de skal skyte fullt hus uten å trene er for meg merkelig, at det finnes skyttere der ute som er så dårlig tapere at de velger å reise hjem pga at de ikke traff med alle skudda sine på ett par/tre standplasser, ja da syns jeg virkelig synd på dere. Da bør dere kanskje revurdere NM felt på Terningmoen, de løypene er relativt krevende i år.

 

Mitt tips til dere som reiste hjem å surmula i dag, begynn å tren litt. Gå på banen og tren presisjon, skyt duell og skyt litt fripistol. Da skal dere se hvor "flinke" dere virkelig er.

 

Og til de av dere som syns løypa var så "super" krevende. Den ble fyllt av både en spesialpistol og en spesialrevolver i dag, så sååå vanskelig kunne den da ikke ha vært.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

ja til 6 og 8 sekunders magnum!

Nei til små skiver ;)

 

Så veldig enig. Alle standplasser bør ha ihvertfall en grei/litt enklere skive slik at de som vil kan hive alle skudda i den. Du vinner ikke av det, men det er morsommere enn å bare bomme på noe smått. At det alltid skal måtte være sinnsykt lange skytetider på Magnum synes jeg ikke noe om, en standplass eller to med 10 sekunder eller mindre kunne vel folk tåle.

 

Sånn for å være hakket mer seriøs, jeg synes skytetiden i magnum ofte er altfor lang, men forstår jo de som skal ha tid med SA .44, men da jeg skyter stortsett mag1 og 2 med pistol kunne jeg tenkt meg lavere tider, siden jeg jo uten tvil har "dårligere" våpen, på den andre siden er jo dette utelukkende min feil, og jeg har egentlig egnede revolvere ;) De fleste stevner er jo folk ofte ferdige, og har alle innersoner med vanlig DA revolver på tja, 10 sekunder, kanskje mindre, men varier jo med banene, og holdet det skytes på.

 

Hva små blinker angår var det overaskende morro f.eks. på hokksund med de små nøkkelhullene og jegerflyene nå sist og synes ikke det er "så ille" med de små, traff ca alt der, var ironisk nok værre med de store skivene, er litt greit at det skilles, men kan se at folk blir litt demotiverte. Avsluttingen 1 hånds på små skiver, hvor det var mulig å safe, var også ett fint oppsett, da man kunne safe med 6 i 2, eller makse med 6 i 5. I magnum fikk man jo skyte 2 hånds der, og hadde ett haaaav av tid, ble mye 5 i 5 da så jeg.

 

For å samtidig fyre debatten.. var det en Xesse som fyllte? :D

Sitter i syden og sipper sangria og cervezas, så hvordan løypa i nepk var i dag kan jeg ikke uttale meg om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da løypa var gøy den, selv om jeg ikke akkurat hadde dagen. Skal vi ha noen forhåpninger om å utvikle oss og bli bedre skyttere må vi vel ha noe å bryne oss på. Det er vel derfor veldig mange av oss skyter?? Jeg ble iallefall en god del klokere og vet ihvertfall hva jeg skal trene litt ekstra på frem mot NM. 8):D

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde det i alle fall utrolig gøy.

Fikk spist gode burgere og rakk så vidt noen ventepølser. Ble tydelig i revolver at jeg totalt mangler fokus på de viktige tekniske tingene.

Jeg var dårlig forberedt. I hvilken lomme var de riktige patronene? Klar? Var aldri klar når jeg skulle. At Bob Kåre kan få en bit av 586en min når PI har tid, ble klart allerede på standplass 1 med knip og litt au. Ble verre etter hvert. Pussig da jeg visste dette allerede i fjor og har en reserve.

Skjefteplata løsnet på standplass 4 og da rakk jeg å oppdage jeg hadde glemt skytebriller. Mine øyne som går mot seksti trenger sådanne redskaper.

Uegnede sko og napp så det holdt til en fiskekonkurranse.

 

Var juniorer her(og hun ene hadde ikke skutt ett skudd siden i vår) som skøyt 80/90 poeng og mer.

Tror det kan være greit å ta til seg litt av det Kjetil skriver. Trening og forberedelser.

 

Er vel ikke fjernt fra tankene å plukke opp en ting fra guttedagene som heter luftpistol.

Skyteteknikk, kom treng deg på. Her skal du unoter finne!

 

Flott stevne og jeg kommer tilbake. Ikke fordi det er nært heimen, men fordi jeg trives med løypa, folkene og utfordringene til tross for noen fordømt små blinker.

Link to comment
Share on other sites

Morsomt å lese at folk sutrer så mye pga at de ikke klarer å treffe en figur som er litt mindre enn 1/1 i str pr m avstand. Skivene sto på 8m og skytetid for de vanlige øvslene var 8 sek. Det var totalt fire små tasser (morsomme) pluss en stripe bak og en skråstilt stripe foran på 6m. At folk blir stresset på tiden må de tåle, ellers kan de begynne med noe annet.

 

At enkelte skyttere tror de skal skyte fullt hus uten å trene er for meg merkelig, at det finnes skyttere der ute som er så dårlig tapere at de velger å reise hjem pga at de ikke traff med alle skudda sine på ett par/tre standplasser, ja da syns jeg virkelig synd på dere. Da bør dere kanskje revurdere NM felt på Terningmoen, de løypene er relativt krevende i år.

 

Mitt tips til dere som reiste hjem å surmula i dag, begynn å tren litt. Gå på banen og tren presisjon, skyt duell og skyt litt fripistol. Da skal dere se hvor "flinke" dere virkelig er.

 

Og til de av dere som syns løypa var så "super" krevende. Den ble fyllt av både en spesialpistol og en spesialrevolver i dag, så sååå vanskelig kunne den da ikke ha vært.

 

K.

 

 

X2

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke spesielt begeistret for frimerker i feltløypa, men det er ikke på grunn av vanskelighetsgraden. Dersom jeg ønsker å finsikte med god tid, gjør jeg helst det i dertil egnede baneøvelser.

 

Feltskyting er for meg (ideelt sett) større skiver og dårlig tid. Gi meg 6-sekundersserier med opptil 6 passelig store skiver, da kommer smilet fram! :D

Link to comment
Share on other sites

Feltskyting er for meg (ideelt sett) større skiver og dårlig tid. Gi meg 6-sekundersserier med opptil 6 passelig store skiver, da kommer smilet fram! :D

6 sekunder er uten tvil min favoritt, blinkene trenger dog ikke være så store, bare tiden går ned! ;)

Link to comment
Share on other sites

Om en bane ikke er satt med tanke på de seneste våpentypene som skal skytes, er den feil oppsatt uansett hvordan man ser på det.

 

Derfor bør man ikke sette samme bane til for mange program, om man ikke deler lagene opp i egne lag for fin/grov, Mil/Rev, og Mag1/2. Slik at egne skytetider tilpasset våpentypene kan brukes.

 

 

Generelt er nok norske feltbaner både for lette og for vanskelige på en og samme tid, nettopp fordi vi som oftest klemmer 1FGMR sammen i samme lag. Legger en til M1/2 i samme smørja, er det duket for at noen må få svi for det i en eller annen form.

 

Jeg foretrekker å bygge løype for 1MR og bruke innertreff og noen standplasser med litt vanskelige blinker for 1MR for å skille 1FG. Dette med tider for 1MR.

Bakdelen er at det for kan bli litt mye poeng for 1FG sine middelhavsfarere da de skyter på samme tid (Kan risikere å skyte seg opp i klasser de ikke hører hjemme). For å kompansere blir det selvsagt mye bestehånd og litt tvungen tohånds (Ikke fri) for å legge kjelker i veien for gode skyttere som ikke liker tohånds. :twisted:

(Tvungen Tohånds er for lite brukt etter mitt syn, der bør være minst like mange tvungen tohånds som der er tvungen enhånd/bestehånd i en feltløype. Bestehånd liker jeg heller ikke, svakeste hånd burde gjeninnføres).

 

En ting som stadig forbauser, er at det ikke nødvendigvis er de antatt vanskeligste standplassene som skiller. :shock:

Relative enkle standplasser med tiden de har til rådighet har en tendens til å lure folk (God tid de ikke benytter seg av er nok grunnen).

Link to comment
Share on other sites

Det vanlige her oppe er at vi kjører 1F/G lørdag og 1M/R søndag. Så bytter vi ut endel skiver, forandrer litt på stillingene og legger til et par sekunder på noen standplasser til dag 2. Da slipper vi som regel at skytterne føler at de skyter ei løype som er laget for andre våpentyper.

 

1S er alltid egne stevner.

Link to comment
Share on other sites

Det funker dårlig her på østlandet hvor vi har stort sett fra 350-400 starter+ På hvert stevne. Ett lite stevne er på ca 200 starter, uansett ser vi en tendens til at skytterne de siste årene blir dårligere på baneskyting siden feltløypene har blitt enkere noe som igjen gjør at mange ikke gidder å trene.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

For å kompansere blir det selvsagt mye bestehånd og litt tvungen tohånds (Ikke fri) for å legge kjelker i veien for gode skyttere som ikke liker tohånds. :twisted:

(Tvungen Tohånds er for lite brukt etter mitt syn, der bør være minst like mange tvungen tohånds som der er tvungen enhånd/bestehånd i en feltløype. Bestehånd liker jeg heller ikke, svakeste hånd burde gjeninnføres).

 

:clap::clap::clap:

 

Så VELDIG enig.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det? Det skal jo være allsidig. Bare tvungen enhånds eller fri, er det rettferdig eller variert? Er det verre for noen som best liker å skyte enhånds og bli tvunget til å skyte med to, enn omvendt?

 

Nei, kjør alt. Fri, tvungen tohånds, beste hånd og dårligste hånd.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det? Det skal jo være allsidig. Bare tvungen enhånds eller fri, er det rettferdig eller variert? Er det verre for noen som best liker å skyte enhånds og bli tvunget til å skyte med to, enn omvendt?

 

Nei, kjør alt. Fri, tvungen tohånds, beste hånd og dårligste hånd.

Det er nok av muligheter, og fordeler, for de som vil skyte med anatomiske skjefter, så hvorfor ikke ha en grein for de som vil skyte med "vanlige", og av og til, rimelige pistoler. :winke1:

Og det med en fordel. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte jeg skulle være morsom, og utfordret lillebroren min til skyting med dårligste hånd. Jeg hadde min X-Esse med normalt grep, og han sin Morini med anatomisk. Jeg tenkte at nå skal jeg ta ham, han har ikke en sjanse med anatomisk skjefte og feil hånd. Vel, etter at han banket ut flere 48 og 49 serier (med heldigvis ingen 50) så måtte jeg se meg slått. Dette var med anatomisk skjefte som overhodet ikke var tilpasset for å skyte med feil hånd; med litt tilpasning som Bromark sier så hadde det nok gått enda bedre (eller verre, avhengig av hvilken side man er på). Jeg lurer på om de som klager på dårligste hånd og anatomisk skjefter i det hele tatt har prøvd? Eller er det bare et vikarierende argument som er enklere å bruke enn å innrømme at man er elendig til å skyte med feil hånd og ikke har lyst til å øve på det?

 

Felt bør være mange forskjellige utfordringer for alle. Både tvungen tohånds og dårligste hånd har, eller burde ha, sin plass, slik at man får folk litt ut av komfortsonen. Vil man bare gjøre akkurat den samme tingen hele tiden og aldri overhodet få noen overraskelser så finnes det flere baneprogrammer nettopp for det.

Link to comment
Share on other sites

Enig! Savner feltskyting med "alle" hender, savner variasjon og forflytninger mellom målgrupper. Her østpå er det blitt for mye "plakatskyting" i feltløypa.

--

Litt "on topic": Nevnte feltstevne hadde uvanlig høy vanskelighetsgrad. I mine snart 30 år som aktiv skytter har jeg ikke sett maken til "dårlige" vinnerresultater på noe feltstevne. Man vant fin med 4p ut, rev med 6p ut, grov med 8p ut og mil med 6p ut, noe som er helt uvanlig. Regelen er at en eller annen fyller alle øvelsene. At to skyttere fylte med SP/SR skyldes nok de fakta at disse klassene har mindre skudd slik at de minste skivene i noen grad kunne velges bort samtidig som det er lengre tid til rådighet for hvert skudd samt at det var selvsagt veldig bra prestasjoner av de to skytterene som klarte bragden. Men vanligvis er det 5-6 andre som også klarer å fylle disse øvelsene.

For egen regning vil jeg føye til at jeg hadde det veldig morsomt også på dette feltstevnet. Gikk 4 runder og synes nok jeg bommet noe mer enn vanlig helt til jeg så hva alle andre fikk til! Min filosofi på felt: Ta hva du får presentert, gjør det beste ut av situasjonen(e) og vær glad for at noen klubber klarer (gidder) arrangere feltstevner. Det er krevende. Men "JA" til skyting med "alle" hender og mer variasjon med flere forflytninger, selv om dette vil kreve enda med av arrangørene!

 

Exit: Nevnte stevne var ikke et eksempel på "plakatskyting". Kun to "plakater" og flere standplasser med fallfigurer og flere med to forflytninger. Bra!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ble ikke dårligste hånd i sin tid fjernet med sikkerhet i tankene da det for noen kunne bli endel fikling og peking med pistolen i feil hånd?

 

For min del så er en feltløype der ingen fyller 100% (utenom SR\SP) satt opp bra. Skal være noe strekke seg etter. Kunne gjerne vært en spesiellt vanskelig standplass tidlig i løypen for å rote litt med psyken til de mest erfarne som er "vant" til å fylle... 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter bane, fin og grov og felt med de to samme våpnene og undrer meg over hvilke tilpasninger som kan gjøres for å få venstre hånd i mitt høyrehåndsgrep.

Da blir det å holde utenpå grepet og ikke inni. Å holde rundt grepet og få til en god vinkel på våpenet da blir temmelig vrient.

 

Skulle dårligste hånd bli gjeninnført, noe jeg ikke ser grunnen for, blir alternativet enten ett nytt grep på tengene eller å skyte med ett annet våpen. Da faller grov ut for min del og finskytingen vil bli med en 22 topp på en av militærpistolene.

Iom at jeg ligger så langt ned på listen uansett, gjør det jo egentlig ikke noe å bytte ut rørtengene med en militærpistol, men rent poengmessig blir det en del tap på det.

 

Vet dessuten om ett par skyttere som ikke har en dårligste hånd å skyte med og det vil jo gi en utfordring ekstra.

 

Tror frimerkebegrepet er tatt inn fordi flere av oss eldre skytterne hverken ser like godt lengre eller på langt nær trener like mye som før. Jeg har hatt lange opphold og skjøt for eksempel ikke ett skudd i 13. Det gir jo ikke gode resultater på hverken bane eller i felt.

Syntes da for øvrig at løypa hadde grei variasjon og en del forflytning.

 

For de som vil ha mye av dette finnes det skyting som nå kalles dynamisk. Rimelig artig løype denne.

" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Ingen nødvendighet for meg at dårligste hånd kommer tilbake.

 

Hyppigere og mer seriøs trening ville nok ha gjort meg litt bedre.

Skjer ikke og jeg forblir listefyll.

 

Hadde derfor vært dumt om jeg i tillegg skulle klage på andre faktorer enn meg selv.

For øvrig: KOS DERE I HELGEN. For meg blir det fotball ;-) uten at jeg surmuler over hold på 180 meter av den grunn :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dårligaste hand var i si tid en standplass der en hadde god tid.12-14 sekund

Hadde du legeattest på at du ikkje kunne skyte med dårlegaste hand.

Fikk du skyte standplassen med beste hand på halve skytetida.

Funka fint før.Vil funke fint no og.

Link to comment
Share on other sites

Vel jeg hadde det rasende festlig på ett feltstevne forleden, der kommandoen var enhånd og ikke beste hånd. Siden jeg skyter IPSC har jeg bruk for trening med enhånd og spesielt dårligste hånd av naturlige grunner, så jeg skjøt grov med Mil/ipsc pistolen, og gikk halve løypa med dårligste, og andre delen med beste hånd. Sikkerhet var ikke noe issue, og det er rart hvor fort en begynner å treffe litt med venstra.

 

Nå lar jeg 32en ligge hjemme, og går grov med 9mm. Så jeg kan få litt enhåndstrening med den (Resultatene blir deretter, men det er moro og god trening). Skulle bare ønske at flere benyttet Enhånd som kommando, enn beste hånd, slik at man fikk velge selv etter form og føre.

 

Som en start synes jeg vi burde kunne få gjeninnføre en standplass med mulighet for dårligste hånd i 1MR.

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplevde å få en skade i venstre arm slik at jeg ikke kunne skyte med den, jeg fikk legeattest og kunne skyte med høyre hånd på halve tiden. Jeg kan love at det ikke er noe særlig, etter 2 år med denne løsningen mistet jeg motivasjonen helt, jeg ble mosjonist skytter. Da dårligste hånd ble kuttet ut, ble det redningen for meg, jeg ble igjen aktiv pistolskytter.

Link to comment
Share on other sites

I de årene vi hadde dårligste hånd på felten syntes jeg aldri det var et nevneverdig problem å skyte med anatomisk skjefte. Man dremlet bare bort de skarpeste kantene, og hvis man klarte å fokusere på kornet samtidig som man tok et godt avtrekk så traff man. Man hadde jo et hav av tid.

 

Men av hensyn til sikkerheten ble dårligste hand fjernet. Jeg opplevde aldri noen farlige situasjoner på grunn av dette, men jeg har jo bare vært pistolskytter siden 1987 så jeg har vel ikke fått med meg alt...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det var neppe av hensyn til sikkerheten...tror heller det var noen som ikke ville file på sitt dyre flotte anatomiske skjefte så da forlangte de å fjerne dårligste hånd, fjærn heller "skytestilling fri" og innfør tvungen tohånds :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare medgi at jeg aldri har helt sett poenget med tvungen to-hånds skyting (stående). Det er vel en utbredt enighet at enhånds-skyting er generelt mer krevende enn tohåndsskyting. Hvis man der det ikke er krav om enhåndskyting setter "stående fri skytestilling" slipper man å irritere meg å andre med at vi skal tvinges til å skyte med begge hender med et våpen som er beregnet for enhåndsskyting... for meg er dette mer en irritasjon enn noe annet. Jeg skyter alle standplasser med en hånd i fin og grov (untatt liggende skyting). Man kan vel ikke i fult alvor mene at det er et skyteteknisk moment som skal testes ved å tvinge noen til å skyte med to hender. At typiske enhånds banevåpen slippes ut i en feltløype er en helt annen diskusjon... og det er vel egentlig den diskusjonen vi bør ta, og ikke forsøke å "straffe" de med anatomiske rørtangsvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Tja...man "straffer " jo oss som skyter best med to hender ved å sette opp en standplass med tvungen enhånds ;) Men du har rett i det med diskusjon ang rørtenger i feltløypa :)

 

Men jeg kjenner også flere "enhåndsskyttere" som sier at de ikke klarer å skyte godt med to hender, så hva som er mest krevende er vel opp til hver og en :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville vel heller si det sånn at det er et skyteteknisk moment å skyte med beste hånd med et feltvåpen som riktignok er tiltenkt tohåndsskyting, men som fremdeles har et tilpasset grep for enhåndsskyting. Et enhåndsvåpen er tilpasset enhåndsskyting og vil miste sin ergonomi ved tohåndsskyting, så det er ikke uvanlig at enhåndsskyttere skyter dårligere med to hender på et enhåndsvåpen, men det er ikke fordi de er dårlige skyttere, men fordi grep og rekylopptak blir feil. Så kan du argumentere med at da burde rørtangskytterne øve med to hender - jeg mener det ikke er noe skyteteknisk moment som skal testes i en feltløype.

Link to comment
Share on other sites

Ser det ymtes frempå en diskusjon angående "rørtengers" rett til å være i feltløypa?

 

Hva mener dere?

 

Tja...det snakkes så ofte om å kjøpe seg fordeler eller å kjøpe seg handicap...hvis det skal være tvungen enhånds så bør det vel også være en post med tvungen tohånds ?...kan du ikke skyte tohånds pga anatomiske skjefter ? ja da har du en pistol som er uegnet i feltløypa og du har kjøpt deg et handicap ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...