Jump to content

Terningmoen 22/6-2014


Gullvingen

Recommended Posts

Er nå ganske vanlig at stevnene koster en 100ings per start, er nå helt greit synes jeg, både kostnader og premiering skal dekkes (er vel ca 1/3 som går til premiering). I tillegg er det en god inntektskilde for klubbene, som også bidrar til fremtidige stevner.

Hylsegribber forekommer dessverre, men har inntrykk av de aller fleste lar vær å plukke hylsene til skyttere på samme lag, har jeg skutt f.eks 45acp eller 10mm er ofte medskytterne behjelpelige med å finne igjen disse, ligger det hylser på standplass etter tidligere lag er det fritt fram.

Link to comment
Share on other sites

Har forståelse for at finner'n er vinner'n :-)

Kommer ikke til å bruke mye tid på å lete etter hylsene mine.

Skyter for det meste med revolver, men i .45 går det mest i fabrikkammo og på banen letes det litt da en som lader har funnet en fin feltladning til den. Må jo ikke støtt handle ammo i butikk..

Skyter som regel 150 .38spl og 100 .45acp på en trening, fant faktisk igjen 97 hylser til 1911 uten for mye strul... :)

 

100-lapp for en runde er slett ingen upris, men håper ikke for mange henger seg på da arrangørene plutselig finner på å øke prisen grunnet administrative kostnader...blæ

Hadde tenkt å gå i alle fall revolver og millitær, muligens grov dersom formen er fin og skudda sitter som på treninga i går...

Frøkna går revolver og millitær, så 100.- er akkurat passe pr runde.

Drypper det litt messing blir vel standplassleder blid også..

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det med premiering plager ikke meg så veldig mye, de gangene jeg har gjort det såpass bra så jeg har kommet på pallen så har det ikke vært premiering.....bortsett fra en 5 plass og en tredjeplass i Sverige, vant 300,- kr så da var startkontigenten dekket ;)

Link to comment
Share on other sites

Tenker det ikke blir noen premiering på denna fyren... :shock:

Skyter bra på trening, men konkurranse er noe annet, har ikke akkurat årelang erfaring.

Får ta det som trening og holde fokus på meg selv og mine sikter... :wink:

 

Tennstiften på revolveren er kanskje en smule kort og det har blitt et par klikk tidligere.

Om de skyldes for slapp fjær, harde hetter eller ren ondskap vites ikke, antagelig en blanding.

Har strammet hammerfjøra omtrent maks og brukt rød locktight.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...