Jump to content

Revolvere - praktiske spm


HetroErectus

Recommended Posts

Ok da står jeg klar til å kjøpe min første revolver.

 

Men jeg har lyst på 2 stykker faktisk.

 

Jeg har søkt på og fått godkjent en ruger gp 100 til revolverfelt.

 

Men jeg vil også ha en ruger sp 101, da jeg er "ruger fanboy" mht rifler og alt, og kunne tenkt meg "lillebror" til gp 100 i samlinga. sp 101 i 3". Jeg har NESTEN mer lyst på denne enn GP 100. I samme kaliber, er det vanskelig å få argumentert for å kjøpe "lillebror" senere?

 

Og ang gp 100 så står jeg mellom 4" og 6", noen som har prøvd begge og kan si noe om hvilken lengde de ville gått? De fleste har 6" men jeg leser 4" er mer balansert etc, og jeg vet ikke om noe sted hvor du kan prøveskyte disse her. Jeg inbiller meg 6" blir litt "framtung" med full lug.

Link to comment
Share on other sites

Graturela med godt valg. Eg har GP100 og er veldig nøgd. Rugeren kan ikkje opnas i siden for å sjå inngrepa og då er S&W gutta hjelpelause. Mi løysing er ei dummiplata med 2 hål for hane og avtrekker. Kjempelekkert, kan lånes bort.

 

helsing gauken

Link to comment
Share on other sites

SP'en til Spesialfelt - men da med 2,25" løp - 3" løp blir 3,2cm for langt til målekassa

Dette må være feil, etter hva jeg kan lese fra rugers side, er SP'en ikke 3,2 cm men 3,2 mm for lang, og dette burde vel lett kunne fjernes fra skjeftet med en fil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en SP101 med 2,25" løp og det er god "slark" i målekassa, så en med 3" går sikkert diagonalt i kassa.

Det finnes et fjærsett fra Wolff, anbefales så en slipper å "dra sporvogn med en finger".

Jeg konkurerer med meg selv i bunnen av resultatlista, og trives med det! Artig liten revolver, men f.eks. S&W mod. 19 med 2,5" er et mye bedere valg til spes.revolver.

Link to comment
Share on other sites

men f.eks. S&W mod. 19 med 2,5" er et mye bedere valg til spes.revolver.

 

Mod 19 / 66 2,5" Er jo absolutt noe av det flotteste S&W har laget, men det er ikke mange av de til salgs, og når de først dukker opp blir de gjerne solgt nesten umiddelbart.

Av modeller som produseres i dag er vel S&w 686 med 2,5" det mest ideelle til spesreolver (litt tung dog). 686 pluss skal greie vektkravet uten å fjerne noe.

 

Apropos Sp101 så tror jeg våpensøilen kan levere denne med justerbare sikter mot et tillegg på mellom 2 og 3 lapper (ifølge en kammerat)

Link to comment
Share on other sites

SP'en til Spesialfelt - men da med 2,25" løp - 3" løp blir 3,2cm for langt til målekassa

Dette må være feil, etter hva jeg kan lese fra rugers side, er SP'en ikke 3,2 cm men 3,2 mm for lang, og dette burde vel lett kunne fjernes fra skjeftet med en fil.

 

Dette er ihvertfall feil på min .327 Magnum. Den har 3 1/16" løp og går lett i kassa - selv med Trauch skjeftet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...