Jump to content

Våpen Søilen - Hunters House 1 - 0


Patronola

Recommended Posts

I dag har jeg kjøpt meg en S&W mod 617 hos Våpen Søilen i Bergen, prisen var kr 7490,-

Hos Hunters House er prisen for den samme revolveren 8350,- DKK

 

Det er ikke alltid danskene er rimligere enn oss. Ingen regel uten unntak der altså :)

 

Våpen Søilen har forøvrig vært en meget positiv opplevelse, de svarer raskt på både mail og telefon. Hyggelige å snakke med i butikken var de også. Ikke noe problem å legge revolveren til side så jeg kunne kikke på den når jeg skulle til Bergen på kurs.

 

Og sist men ikke minst, raske til å oppdatere nettsiden sin er de også. Den ble oppdatert med "S&W mod 617 ikke på lager" før revolveren var ute av butikken og sendt med posten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har inntrykk av at Våpen Søilen er rimeligere enn HH på Ruger. Når det gjelder service er de på lik linje; Bra service, gode tilbakemeldinger på henvendelser.. Eneste negative var at det var lang ventetid på revolveren jeg ville ha, Ruger GP161. Hos HH hadde de på lager..

Fikk kjøpt brukt S&W da Hassel ikke ville la meg kjøpe sin svarte Ruger GP :D

Link to comment
Share on other sites

Har handlet mye hos Søilen opp gjennom åra, helt siden de hadde butikk på Engen (lokaljente må korrigere hvis feil).

Av garderoben på seks våpen, er tre kjøpt hos Søilen.

Etterservice har alltid vært kjapp de gangene det har vært behov, og betjeningen er hyggelig og kunnskapsrik.

Eneste gangen det har sviktet var i vinter da jeg sendte mail med litt mer info om en No1 de hadde på tilbud i 30-06.

Null respons, og da en Kibmer Classic i samme kaliber dukket opp her på kammeret var saken grei :D

Link to comment
Share on other sites

...helt siden de hadde butikk på Engen (lokaljente må korrigere hvis feil)...

Der tar du nok feil,ja :wink:

Butikken ble etablert i Marken, ikke på Engen. På begynnelsen av 80-tallet flyttet de til Finnegårdsgaten, og nå flytter de til Kanalveien pga. at huseier ikke fornyer kontrakten.

Jeg jobbet for Søilen i 9 år, den historien kjenner jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Støtter alt det positive om Våpen Søilen. Det som er litt vemodig er at de skal flytte ut av sentrumskjernen.Men det blir bedre parkering og det er etterlengtet for oss som besøker de ofte :)

 

Det som er det verste med at gamle etablerte våpenforretninger flytter er at gamle interessante våpendeler, som er gjemt og glemt helt bakerst i skuffer og skap, blir funnet frem og får nye priser :-)

Link to comment
Share on other sites

Søilen har meg bekjent aldri hatt agenturet på S&W, og i hvert fall ike på den tiden. Ruger derimot har de hatt agenturet på lenge, og det er der de har praksisen med serienummer. Dels pga. variasjoner over tid på enkelte deler, og dels for å kartlegge parallellimport som det har foregått MYE av på Ruger.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, mulig det var deler til Rugeren jeg trengte. Uansett vil jeg si at det er helt uakseptabel oppførsel fra en importør, hva om jeg hadde kjøpt våpenet mitt brukt? Skal man måtte kreve dokumentasjon på opphav fra selger for å være sikker på å få tilgang til deler? Snakk om å rette baker for smed...

Link to comment
Share on other sites

Uansett vil jeg si at det er helt uakseptabel oppførsel fra en importør, hva om jeg hadde kjøpt våpenet mitt brukt? Skal man måtte kreve dokumentasjon på opphav fra selger for å være sikker på å få tilgang til deler?
De har aldri nektet å selge deler til noen, uansett hvilken vei våpenet har kommet til landet, men de har (berettiget) avvist reklamasjonsansvar på parallellimporterte våpen. Og der er deler som endres i løpet av produktets levetid slik at serienummeret er vesentlig for å skaffe deg riktig del. Om det siste er tilfellet med forsiktet ditt vet jeg ikke, men dette er uansett direkte sammenlignbart med at en bilforhandler spør etter registreringsnummer eller chassisnummer for å få et korrekt bilde av hvilke deler du trenger.
Link to comment
Share on other sites

... dette er uansett direkte sammenlignbart med at en bilforhandler spør etter registreringsnummer eller chassisnummer for å få et korrekt bilde av hvilke deler du trenger.

 

Amen ... jobber i bilbransjen og det sitter ofte langt inne for noen å måtte oppgi registreringsnummeret sitt for å kjøpe deler ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener 99% at det var Trøndelag Våpenimport som drev denne praksisen da det var firma sørpå som tok inn billige S&W revolvere og pistoler (Aaserud med Flemming ansatt?- Flemming fikk vel agenturet på ett senere tidspunkt.).Mener også at TVI skrev praksisen i annonser i Våpenjournalen. Ingen serienummer- ingen kjøp av deler eller noe sånt. Nå har jeg gitt bort alle mine gamle VJ så jeg kan ikke dobbellsjekke.

Link to comment
Share on other sites

Og TVI kom etter Gresvig, som S&W importør.
Det gjorde de, men jeg er minst 99% sikker på at Gresvig fikk agenturet igjen da TVI pakket sammen.
...kun leverte deler til våpen de selv hadde solgt.
Da kan jeg garantere at dette IKKE var Søilen. De har som sagt nektet å ta reparasjoner som reklamasjon ved parallellimport, men de har aldri nektet å selge deler.
Link to comment
Share on other sites

Aaserud parallellimporterte i stor stil, både Ruger og S&W og sikkert mye annet også, og fikk kundene problemer ble de henvist til ofisiell importør for reklamasjon. Det var mange som så seg lei på den praksisen.

Men Colt hadde de faktisk agentur på, Springfield også så vidt jeg husker og Norinco. Søilen fikk Colt-agenturet senere, etter at Aaserud ga seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...