Jump to content

skal kjøpe grov pistol


viking1980

Recommended Posts

Da har tiden kommet for og kjøpe grov pistol..men i havet av forskjellige våpen blir jeg litt blind..Jeg skal kjøpe brukt..Skyter walther gsp i 22 og ser derfor naturlig på gsp i 32 endten av den gamle modellen eller ekspert..alternativet er pardini... For / imot hvorfor det ene istede for det andre..Erfaringer? ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor på kongsvinger. .Er nok av våpen og få prøvd her og..problemet ligger mest i at jeg er links skytter og da begrenser det seg litt på hva man får prøvd..pardini sp22 har jeg testet litt..har en i klubben som har med links grep..Min gamle gsp 22 fungerer helt greit for min del..MEN det er jo litt vipp på den med 22lr..så da lurer jeg på om den blir upresis i 32 s&w i forhold til en pardini som har noe bedre rekylopptak.

Link to comment
Share on other sites

Tja...hvor mange Nye Grov Pistoler kan kjøpes nye i dag.

- Pardini

- Hammerli

- Tesro

- Walther GSP

 

Pardini:

Kanskje mest brukt og annerkjent. Dem som har 22 i Pardini velger også 32 som regel.

Kan ikke bli veldig feil å velge Pardini, men dem må stelles dem også.

 

Hammerli:

22'n har hatt litt frynsete rykte på noen produksjon serier, men 32'n går problemfritt.

Har en slik selv. Lett å modifisere magasin til å ta 6-skudd (for felt). Har hatt 1-problem

og det er skruene på baksiktet som løsnet og knakk, men med locktite så er det problemet løst.

 

Tesro:

Kjenner ikke til hvor bra eller dårlige dem er. Kanskje noen her inne kan si noe om det.

 

Walther GSP:

Er jo en et kjent som et sikkert valg, men som ikke har modernisert seg mye på 30 år.

Har mere rett skjeftevinkel for dem som liker det mens på dem mere moderne variantene ovenfor

må håndleddet legges mere forrover og rekylen går mere rett inn i armen.

 

Dette med løse topper høres så flott ut, og man kan bli glorifisert at at man kan skifte kaliber

på samme skjefte. Men min preferanse er at man har eget jern for hvert kaliber og det du tar

ut av skapet skal vere klart til bruk uten skruing og bytting på ting. Men dette får vere opp

til den enkelte og synse om.

Link to comment
Share on other sites

Har fått tilbud på pardini. Walter og hammerli. .prisene ligger noe likt så det blir og stikke en finger i luften og velge en..Walther tror jeg utgår rett og slett pga grepsvinkelen..Er stor fornøyd med gsp i 22 men tror jeg velger den bort i 32

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...