Jump to content

Pistolskyting på privat eiendom.


Recommended Posts

  • 1 month later...

Ta en telefon til det lokale Politikammeret når du skal skyte, så slipper du å få telefoner derfra.

Jeg bor fint til, og kan skyte når det passer meg, men jeg ringer alltid til mitt nærmeste Politikammer om jeg skal skyte litt mer enn bare noen prøveskudd. :winke1: Aldri noe problem da. :D

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende å ringe polititiet har jeg sett det står en del innlegg hvor dette frarådes.

 

Jeg har delte meninger om det. Man skaper presidens for at man skal ringe hver gang og risikerer at det blir praksis, selv om du har loven på din side. Samtidig kan man spare en utrykning fra Delta...

 

For min deler det ofte jeg ikke varsler om millitær aktivitet i jobb sammenheng, da jeg mener folk må tåle å se våpen. Har også vært sitasjoner hvor man uniformert bringer våpen inn i butikk, da det ikke kan forlates i kjøretøy. I storber reagerer alle mye mer på dette, enn på landet. Og det skyldes at de aldri har sett et våpen closeup, ei aldri ar sett en elgjeger og tror kjøttdeig vokser på trær.

 

Jeg mener våpen ikke bør assosieres mes terror. Eneste måten å gjøre dette er gjennom tilvenning.

 

- En digresjon: Vi var 5-10 mann som ble stoppet av ei ildsint mor med et barn på 8-10 år. Hun kjeftet pga. at vi skremte barnet med å vise våpen og kom med en lang regle av personlig politisk propaganda. Hun blir brått stille og furt når sønnen sier: "Mamma, sånn våpen bruker jeg på Battlefield".

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Hva sier reglene om pistolskyting på privat eiendom?

Det er i første rekke kommunens Politivedtekter og Naboloven, som regulerer skyting på privat eiendom, hvis du er grunneier. Forutsetter da at sikkerhet, er ivaretatt.

Link to comment
Share on other sites

- En digresjon: Vi var 5-10 mann som ble stoppet av ei ildsint mor med et barn på 8-10 år. Hun kjeftet pga. at vi skremte barnet med å vise våpen og kom med en lang regle av personlig politisk propaganda. Hun blir brått stille og furt når sønnen sier: "Mamma, sånn våpen bruker jeg på Battlefield".

 

Hahaha, kan se for meg moren etterpå :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Uniformert personell med våpen er så sin sak, men jeg vil på det sterkeste fraråde noen å ta elgrifla på ryggen fordi den "ikke kan etterlates i bilen" når man skal handle det siste av proviant til jaktturen! På offentlig sted skal våpen medbringes NEDPAKKET!!!!

Gjør man ikke kommer Onkel Blå i stor fart med blå lys og tut tut!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...