Jump to content

Første revolver i hus :-)


Gullvingen

Recommended Posts

Så har jeg hentet min første revolver, Smith & Wesson .357 586 med 6" løp, tunet avtrekk og div forbedringer.

Spørsmål: Denne har tennål på hanen, bør man bruke klikkpatroner/evnt brukte hylser ved tørrklikk/trening?

 

Skal file litt på grepet da lillefingeren min ikke finner noen plass å være.

Veldig fornøyd med revolveren på alle måter og skal bli fint å begynne å bruke den.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jepp...kommer som det humoristiske innslaget..."han som skyter høl i lufta"

Skal se hva jeg får til, litt smått med ammo da jeg ikke rakk innom å handle til påske.

Ligger bare 60-70 i .38spl her...

 

Må spikke grepet, lillefingeren min har ikke noen plass å være...

Så kan hende jeg kommer ja.

Link to comment
Share on other sites

Grættis. snart min tur nå...et par uker, så er det bare å handle. Sikler på Ruger GP-161 :wink:

 

Vet du om noen tilgjengelige? Finner ingen i Norge jeg, og VåpenSøilen får ikke før tidligst i juni/juli...

Link to comment
Share on other sites

Angående klikkpatroner og hane med tennål. Bruk klikkpatroner, jeg klarte å slå løs tennålsforinga på min 586. Det er det ikke verdt når en klikkpatron eller 6 koster så lite som de gjør.

 

Har man nyere utgaver med tennål i ramma, skal disse vistnok tåle endel klikking. Meget mulig de gjør, men bruk klikkpatron likevel, ihvertfall om man bytter til lengre tennål.

 

De som sier det går fint (Som han som solgte meg min), kan få gjøre det med sine egne våpen (Og opplys gjerne om det når de selges). Mine våpen (Unntatt ipsc våpen som må tåle det), klikkes overhode ikke for trenings skyld. (Ett og annet klikket er ikke det samme som tørtrening med klikking).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bestilte hylster i lær fra Thailand, tok ei uke og passer bra!

Har bestill armygrips, sikkert dritt å holde i, men liker utseende bare...!

 

Bestilte også hylster i pressforma cordura til AR24, altså cz75, kosta hele 70.- og passa perfekt.

Fordelen med å bestille fra Thailand er at det er gratis frakt og man slipper å vente 3-8 uker.

Sendte epost til Winge våpen for 3 uker siden, de har ikke svart...Altså ingen handel med de.

Link to comment
Share on other sites

Ebay selvsagt :lol:

Kjapt å lage profil, betaling via kort.

Velg helst free shipping når man søker på ting og sorter etter rimeligste vare først.

 

De vanlige reglene mht maksbeløp gjelder, DVs 200.- før moms og tull, noen ganger glemmer de

det og man slipper også tollbehandlingsgebyr ved kjøp over 200.-

 

Alle varer jeg har kjøpt fra Thailand har kommet på under 10 dager og som registrert pakke.

Da typisk rekommandert og kjekt med sporing.

 

Her er f.eks et av hylstere jeg har bestillt to av: http://www.ebay.com/itm/NEW-BLACK-NYLON ... 338549b368

 

Helt enkelt, men meget god passform og gode sømmer.

Legger du på en tier får du ett i lær.

Man får rigger til behagelige priser også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...