Jump to content

MatchGuns MG2 - Problemer med avfyring


henriksen3000

Recommended Posts

Hei, jeg har en MG2 som er kjøpt brukt. Fungerte fint de 2 første skytingene, men på 3'dje skyting fikk pistolen problemer etter tre runder.

Hadde rengjort pistolen etter første skyting, deretter litt etter andre skyting.

 

Har justert litt før både 2 og 3'dje skyting, men kun skjeftets vinkel, posisjonen på avtrekker (litt frem), og bittelitt på skruen som sitter foran avtrekket (vertikal vandring på avtrekker), men den justerte jeg tilbake etter råd fra forrige eier etter 3'dje skyting.

 

I dag hadde jeg 4'de skyting, men samme feil som sist. 3 runder, deretter ingen avtrekk (ingen klikk).

 

Noen som har peiling og kan gi noe råd?

 

Oppdatert: Det har vært hurtigskyting de gangene avtrekket svikter.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kan høres ut som:

1) for lite ettervandring på avtrekket

2) for lite "pretravel" slik at mekanismen ikke griper inn til nytt avtrekk. Det skal høres et lite klikk når man slipper avtrekkeren sakte frem etter klikk eller avfyring. Da hakes det opp til nytt avtrekk.

3) løse samleskruer på toppen av pistoletten slik at alt blir feil. (Bruk litt middels sterk gjengelåsing på disse.)

 

Ut fra beskrivelsen din ser det ut som du må ha litt mere vandring til trykkpunkt. Pkt. 2) Skruen du omtaler som vertikal vandring.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :) Jeg har ikke våget å stille på andre skruer en beskrevet i innlegget, men det du beskriver virker svært fornuftig.

 

Men har du en kommentar til hvorfor dette bare skjer når tre runder er avfyrt? Tre første rundene er perfekte, så svikter den. Og jeg glemte jo å nevne at de to siste skytingene (der avtrekket sviktet) var hurtigskyting, så dette virker relatert til varme?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det har noe med varme å gjøre.

 

Er avtrekker stilt inn med minst mulig bevegelse før og etter trykkpunkt skal det ingenting til for at mekanismen ikke skal huke opp til nytt avtrekk.

Er ettervandringen nesten 0 skal det ingenting til før ildavbrudd.

 

Ta et klikk.

Hold avtrekkeren inne og ta ladegrep.

Slipp så avtrekkeren sakte frem.

Da skal det komme opp ei lita plate i underramma med et lite klikk og du har nytt avtrekk.

Neste gang du ikke får avtrekk må du se om denne er oppe for da er mekanismen i inngrep om det er nok bevegelse i avtrekker.

 

Det skal lite rusk og fanteri til om avtrekker er stilt trangt.

 

Snakk med selger.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...