Jump to content

Fagkomitekonferansen


Domino

Recommended Posts

Det nærmer seg ny fagkomitekonferanse, og det må vurderes hvorvidt man skal delta eller ikke.

 

Dere som har vært med tidligere: Er det fornuftig bruk av tid og penger? Lærer man noe? Har man en reell mulighet til å være med og påvirke? Eller er man et slags alibi for at fagkomiteen får gjøre akkurat som de vil under dekke av at skytterne har vært involvert i prosessen?

Link to comment
Share on other sites

Den største utfordringen man har er folk som møter som ikke har noe forhold til pistol, de representerer en klubb/krets men stemmer utifra sine personlige meninger. Og spesielt folk med bakgrunn i andre fagretninger som skal mene noe om hva pistol skal gjøre eller ikke er kanskje det som er det værste.

 

Så man burde absolutt stille, om ikke bare for å passe på hva som skjer eller er iferd med å skje.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

De har nå lagt ut resultatene på Skyting.no sammen med ett noe stusselig referat. Det er merkelig at det er mulig å bruke så lang tid på å få ned det som ligger ute, her burde noen gå litt i seg selv og kanskje vurdere om de heller burde vært hjemme spør du meg. Hva er vitsen med å sende folk som lagledere hvis man ikke engang kan stole på at de klarer å få ut ett referat i tillegg til en pressemelding til det lokale media som har deltakere på plass. Hadde dette vært første gangen kunne jeg kanskje ha fortstått det, men det er det ikke.

 

I dagens samfunn har vi nettbrett, mobil tlf og 4G - alt kan oppdateres fra der man er, men det er jo viktigere med lagleder skyting kan man lese....! Godt noe aldri forandrer seg.

 

Uansett kan vi gratulere de som tok medaljer og resten for en bra innsats, Bare så synd at vi får såpass liten dekning i media.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hva skal vi med klasseføring i alle småøvelser/halvoffisielle øvelser? Kan vi ikke få skyte NAIS uten klasseføring?

I min krets gjennomføres stadig flere stevner uten premiering ©. Hva skal vi med klasseføring da?

 

Hei, C stevner er litt irritasjonsmoment, spesielt da også mange tar "full betaling"

 

A stevner er uten tvil det beste, blir jo ikke rik, men da føler man at man faktisk vinner noe.

 

Når det er sagt har jeg vel ikke fått alle pengene for 2012/2013 engang enda.. men men.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal vi med klasseføring i alle småøvelser/halvoffisielle øvelser? Kan vi ikke få skyte NAIS uten klasseføring?

I min krets gjennomføres stadig flere stevner uten premiering ©. Hva skal vi med klasseføring da?

 

Er bare et innkommet forslag. Betyr ikke at det blir anbefalt, møt opp og stem imot :)

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

@øystein: Jeg har vært på så mange konferanser at jeg vet det. Jeg skal imidlertid ikke dit i år. Ville bare ytre min mening om et av forslagene. Jeg ønsker færre øvelser generelt og færre av de eksisterende øvelser med klasseføring.

Link to comment
Share on other sites

Kan hvem som helst møte opp ? Kan hende jeg klarer å få jaget formann dit...

 

Jeg vil som kjent innføre en ny klasse i felt: Revolver 22/32 (fin revolver) :mrgreen:

Påmeldingsfristen har jo gått ut. Men det er jo bare å kontakte leder i fagkomiteen og høre om det er noen dagpakker igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fagkomitekonferansen er ikke et vedtaksført forum, så ingen vedtak ble fattet. MEN de fleste gruppene var enige i at det bør innføres ungdomsklasser i sprintluft slik at ungdommene kan skyte sprintluftstevner. Ellers virket det som det var stemning for at DERSOM man skal ha klasseføring i sprintluft, luft standard og luft fallfigur så skal skytterne klasseføres i samme klasse som i luft 40/60.

Link to comment
Share on other sites

OK. Så klasseføring i NAIS blir ikke aktuelt? Det er jo allerede klasseføring i 3B og 3C og FKP har bestemt at alle skal skyte 40 skudd fra 2015. Her er det tydeligvis muligheter for enda en endring. Håper på en snarlig oppdatering fra FKP slik at vi kan begynne å føre resultatene fra stevnene som er i full gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...