Jump to content

Salong til mengdetrening


Vegha

Recommended Posts

Hei! Vurderer å kjøpe meg en salong til mengdetrening, men er litt usikker på om det er det rette valget. Jeg har en relativt tung jaktbørse med kkc stokk og en tung zeiss kikkert, så da lurer jeg på om en salong som vanligvis er lettere? Vil jeg få god trening med å skyte en vanlig salong eller vil jeg bare bli god til å skyte med salongen?

 

Var litt vanskelig å forklare dette, men håper på noen gode svar! Her på kammeret pleier ikke det å være så vanskelig :D

Link to comment
Share on other sites

For meg et dette en "no brainer".

 

Mengdetrener med en CZ 452 i .22 LR.

Jeg opplever det som svært verdifull trening, spesielt m.t.p. å trene avtrekk.

Syns dette har gitt positiv effekt på ferdighetene på grøvre kalibere også.

 

Rifler i .22 LR er vanligvis lettere ja.

Traff en fyr på skytebana som hadde en .22 LR, og som hadde lagt inn bly i stokken for at den skulle få noenlunde lik vekt som den han jakta med.

Så muligheten er der, men har ikke brydd meg om dette sjølv.

 

Som med alt annet så er det delte meninger om dette også, du kan lese om det i denne tråden om du ikke har gjort det alt:

viewtopic.php?f=80&t=115882&sid=982145a6b2d85197539e701ae5ac052d#wrapheader

 

Jeg er en av de som mener at "Alle bør ha en .22 LR i våpenskapet".

Link to comment
Share on other sites

Skyter jo i DFS, så hadde kanskje vært greit å få fingeren ut å skaffe meg en sauer i 22 da jeg bare har 6,5.

 

Bruker jo bare den om vinteren, så kanskje få en kkc stokk som jeg kan ta på når inne sesongen er ferdig.

 

Men da kommer vi til et lite problem. Sauer har jo trykkpunkt avtrekk, jaktrifla mi som er en schultz & larsen classis har direkte avtrekk. Vet ikke om det har så mye å si, men er jo noe som er greit å ha i bakhodet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...