Jump to content

Schultz og Larsen eller heym sr21


Casper78

Recommended Posts

Hei prøver meg for første gang her. Jeg har ei 1900 Antonio zolli og jeg er misfornøyd med avtrekket. Veldig fornøyd med den glatte fine sluttstykke gangen. Hva anbefaler dere meg? Børsa skal brukes til reinsdyrjakt, men jeg vil også ha fine samlinger på banen.jeg vurderer sl classic dl eller heym sr21

Link to comment
Share on other sites

Heym er vel ikke system? Uavhengig av det ville jeg valgt S&L, kvalitet hele veien! Og du nevner du liker glatt og fin sluttstykke gang, der er S&L i en egen klasse!!;) Tipper begge er presise rifler! Til reinsjakt ser du sikkert på vekta og uten att jeg vet hva de forskjellige veier..

 

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Unødvendig sitering er fjernet Jmonsen

 

 

Selv om jeg er trofast Heym - fan har du helt rett med det du sier. En liten avtrekksjobb, det er virkelig ingenting, og TS sin Zoli 1900 kommer å bli nærmest perfekt. Å kjøpe nytt i det her tilfellet er å kaste penger rett ut av vinduet!

Link to comment
Share on other sites

What??! Når ble kjøp av rifle og kaste penger ut av vinduet? Og hvorfor i allverden komme med argumenter for ikke og kjøpen ei ny rifle?? Maaaai, det var kjerringa ta seg av!;)

 

Kjøp ny rifle pga. det dårlige avtrekke på Zoli rifla, SÅ fikser du det;)

 

 

 

Aannerud

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Siden det ser ut til at avtrekket er grunnen til våpenbytte. Bare så det er nevnt. En kompetent børsemaker kan nok fikse avtrekket på Zolien til å være bedre enn hva du får på de to andre nevnte fra fabrikk.

Takk for svar. Jeg tok kontakt m landerø og han sa at det fort ble ti timer å få avtrekket på en 1900 bra, så han syntes det var mye penger å legge i den børsa.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Jeg tok kontakt m landerø og han sa at det fort ble ti timer å få avtrekket på en 1900 bra, så han syntes det var mye penger å legge i den børsa.

 

10 timer for en avtrekksjobb? Der er jo sykt å fortelle sånt ... Hvis en god børsemaker ikke får gjort det i løpet av en, to timer skulle det ærlig talt forundre meg. Du har fortsatt også mulighet til en Timney avtrekker eller liknende. Koster inkl. installasjon mellom 1500 - 2000.-

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Måtte bare jeg og :)

 

Veiledende pris på denne virker egentlig veldig lav, 8000 lavere enn i UK. Og det før tilbudet.

Tror XXL er gull på noen segment, husker de solgte Weatherby Mk V til lavere pris enn utsalg i butikk i USA, og er vel en av verdens billigste butikker (med webshop) på Zeiss.

 

En i innkjøpsavdelingen som fortjener en premie.

Link to comment
Share on other sites

Virket sånn på selgeren ja, lite planer om å ta inn flere.

Lite utvalg på utstyr, til den, men lite å utsette på noe egentlig, blir bare fjerning av siktene hvis de ikke kan flyttes og gjenging.

Får picatinny skinne til en OK penge, evt kanskje noe tilpasset weaver baser, så slipper man å tenke på dyre montasjer fremover.

Link to comment
Share on other sites

Dersom antakelsen stemmer, så er det i mine øyene egentlig bra for Heym. Premiumprodukter skal også ha en premium agentur med peiling og entusiasme, og det er ikke XXL med sin salgsstrategi "billig, billigere, billigst". Det korresponderer ikke tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Premiumprodukter skal også ha en premium agentur med peiling og entusiasme, og det er ikke XXL med sin salgsstrategi "billig, billigere, billigst".

 

Så Heym blir ett dårligere produkt om det blir solgt billig av XXL enn om det blir solgt til 2,5 gang prisen av en snobb i ei spesialisert, reindyrka våpensjappe?

Merkelige greier på forumet her. I ene øyblikket er det klaging på at noe er dyrt en eller annen plass og så er det jaggu galt at noen selger billig også. :roll:

Link to comment
Share on other sites

@Larson, dersom du har et problem med at andre tør å formulere meninger her på forumet som du ikke liker, synes jeg er merkelig. Trodde du var moderator og ikke kommentator.

 

XXL har ikke den beste rådgivningen, det er vel de fleste enig om. Og at de kompenserer dette over pris tjener ikke et premiumprodukt som Heym. Og videre er ikke alle i faghandelen snobber som du antyder @Larson, langt ifra ! Men det er bare min personlig mening.

Link to comment
Share on other sites

Dette er mest et svik overfor de kundene som har kjøpt disse våpnene tidligere til full pris. Andre distributører har tidligere i liknende tilfeller dumpet våpnene i et annet land.

 

Når restlageret av Carl Gustaf 3000 i Sverige skulle avhendes ble disse dumpet i Danmark. Heym har faktisk også dumpet et restparti av SR21 i Damnark for ca 2 år siden.

 

Moralen må i hvertfall bli at det kan, som fullpriskjøper, være svært ulønnsomt å kjøpe et dyrt våpen som XXL har agenturet på. Da er det sikrere økonomisk å kjøpe et konkurrerende produkt i samme prisklasse fra en seriøs leverandør som Schou, Norma eller Landrø.

 

Annenhåndsprisen på Heym dobbeltrifle går nå helt i kjellern når de dumper en 15-20 stk av denne rifla. Det samme vil vel gjelde tilsvarende rifler fra andre "rimeligere" produsenter.

 

Så kan XXL-kuppene overlates til gribbene her på Kammeret 8)

Link to comment
Share on other sites

Dette er mest et svik overfor de kundene som har kjøpt disse våpnene tidligere til full pris.

Hjertens enig med @Torf. Det er rett og slett grisete at XXL først selger til full pris, f. eks. O/U modell 26 i luksusversjoner gjerne til ca. 100 K, og deretter ødelegger man for sine kunder fullstendig hensynsløst, fordi man vil bli kvitt agenturet, eller at det har blitt fratatt fra produsenten selv. Slik hender fortiden ganske ofte ... Hvor har da tillitbeskyttelsen blitt? Denne gjelder forhåpentligvis ikke bare biler hvor produsentene gjerne bygger på de tidligere modellene for å ikke ødelegge for sine kunder med eldre modeller.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Var en SR21 Precision i 6,5 til salgs hos XXL i Sverige til 5300 SEK, tullete bra pris! Var dessverre solgt da jeg gikk for Heym nr to i 6,5 i løpet av 6 uker ;)

 

Fått testet min en del nå, og er helt frelst, så utrolig deilig avtrekk og alt føles veldig tight og fint. En Victory 1,5-6x42 på toppen passer veldig fint :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...