Jump to content

Sako Vixen, 6PPC eller 6,5 Grendel -rekyl?


YnStee

Recommended Posts

Har litt for god tid i helga og har igjen begynt å sysle med tanken på å skifte pipe i 222`n, tiltenkt rype og toppfugeljakt.

 

Har lest opp og ned i mente det som er om disse to kreasjonene her inne, fordeler /ulmeper osv osv, men det jeg ikke klarer helt finne svaret på, er hvilken forskjell det er i rekylen på disse to? Liker svært godt å kunne se rypa i det skuddet treffer, mtp ettersøk eller ikke osv osv. Fra min tid med 3006 og demper så var det ikke akkurat lett og se innslaget, rifla hoppa greit kan man si.

 

I 222`n med demper er rekylen fraværende, men ditto mer følsom på vind når holdene blir litt lange.

 

Er kanskje mest gira på 6PPC`n, selv om jeg selvsagt er klar over at det her trengst skyteforming av 220 russian hylser, samt litt dårligere tilgang på kuler enn i 6,5, men det er forskjellen i rekyl jeg er mest nygjerrrig på, noen som kan dele erfaringer med disse to angående dette?

 

Rifla har original Vixen stokk, er ikke planer om High Tech skjefte med det første, så noen ultralett rigg blir det ikke, har heller ikke behov for det, da rifla blir bært i sekken hele dagen uansett, samt litt enklere skyte godt med ei rifle som ikke er veldig lett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vixen med 22ppc, 6ppc, 6.5 Grendel og 30 walker.

Rekyl øker med økende kuledim fordi effektiviteten til patronen og dermed energi på kula ved munning øker. Men har null problemer med å spotte treff på 15x forstørrelse med Grendel og demper.

Grendel er en utrolig artig patron i vixen og veldig godt egna til bruk på fugl. Scenar 123 i 720ms tåler mye vind og gir god effekt på fugl uten å sprenge noe. Ulempen med Grendel er at du lade et og et skudd om du vil utbytte den maksimalt, for å lade kort nok til magasinet så tar den opp for mye av hylsa og får litt mye friflukt. Jeg har uansett bare enkeltskudds vixenkasser.

Grendel er lett og få til å gå godt og enkel mtp dier og hylser. Lapua hylsene til Grendel er meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Om en godtar enkeltskudd blir historien en annen ja; da er det tut og kjør!

 

Min Grendel ble bygd på en Zastava M85, alt over 120grs kuler ble krampeaktig, måtte settes dypt for å få de til å mate. Det var forsåvidt nok gods i kassa til å ta ut endel for å få litt bedre plass men jeg solgte den istedet-mye mindre jobb:-)

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har jo tidligere hatt de fleste riflene det snakkes om her og syns 6,5Grendel er en utrolig artig patron, men uansett så må du nok åpne opp sluttstykket for å ta både Grendel og PPC. Nå får du vel 6mm PPC hylser ferdige så akkurat den prosessen med å skyteforme trenger du ikke tenke på. Jeg liker godt 6mm PPC men hastigheter i denne er betydelig over Grendelen og på rypejakt er nok ei større 6,5 kule i moderat hastighet å foretrekke. Men med krapp riflestigning og tunge 6mm kuler har du gode muligheter for å komme frem til en god kombinasjon vil jeg tro

Link to comment
Share on other sites

Det er liksom et eller annet med PPC'n som lokker veldig, kobinasjonen lengde/diameter kanskjee....?? Å lade moderat for å være skånsom mot kjøttet har jeg ikke noe imot, 222 'n lades til 830 med 55grains lapua fmj, så jeg trenger ikke kjøre full pupp. Og blir den evt så presis som ppc'n kan være, så. er det jo greit med nøyaktig skuddplassering på halvlange hold.....tenk tenke

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden trenger et bilde :roll:

 

22ppc, 6ppc, 6.5 grendel, .30walker

22ppc6ppc65grendel30walker_zps6d1e7c32.jpg

 

6ppc får du norma hylser til for 11kr stk hos hjemmelading. Og kvalitetsdier og sånt fins i massevis...

 

6.5 grendel er en lekker patron, jeg liker den veldig godt. Lapua hylser til ~8kr. Bra tilgjengelighet med dier og ladedata.

Du får en god del mer krutt i denne enn i 6ppc som dere ser...

Løpet mitt i 6.5 grendel går supergodt. (omtrent hver gang jeg tar den med på banen skyter jeg 5skudd-serier på 100m på ~10mm)

 

.30 Walker er også fint til fugl. Jeg sender ivei 155 scenar i den med 750m/s, men da begynner det jo også å bli litt rekyl av det.

Men, er jo ingenting i veien for å skyte lette korte .30 kuler (for eksempel 123 fmj (ev cutting edge)) , for da kan man jo få ned lengden på patronen også. Det gir dog dårligere BC enn 6.5mm 123 scenar og mer tungvint løsning mtp dier. Men, så kan du også lade 165grain kuler til å klare storviltkravet 8)

 

Og litt off-topic...

Erlend Meyer, 9mm fins det jo til og med dier å få til.... .358 gremlin:

http://www.bfgcartridges.com/358Gremlin.html

var oppe til vurdering når det reinsbørsa i .30walker ble ordna, men det virker til at effektiviteten går litt ned fra grendel faktisk, banen blir krum og ballistikken gjør det vanskelig å klare storviltkravet. Men, gremlin er nok arti til sub, men da er det vel like kurant å få i tunge 338 kuler?

Link to comment
Share on other sites

Det er liksom et eller annet med PPC'n som lokker veldig, kobinasjonen lengde/diameter kanskjee....?? Å lade moderat for å være skånsom mot kjøttet har jeg ikke noe imot, 222 'n lades til 830 med 55grains lapua fmj, så jeg trenger ikke kjøre full pupp. Og blir den evt så presis som ppc'n kan være, så. er det jo greit med nøyaktig skuddplassering på halvlange hold.....tenk tenke

 

 

Med 6x45 får du nesten samme hastighet med ei god 80-85grs kule, og matinga fungerer som smør :)

 

M

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk bygd vixen rifla i 6.5 grendel to stk nevner i denne tråden.

Suveren patron til matvilt.

Men ikke bygg om til ppc eller grendel støtbunn.

Du vil ikke få mating som er perfekt med 222 mag boks og tilbringer.

Utfrager må også justeres.

Støtter Spets sine forpurrende planer 6/ 222 eller det gamle patron navnet for denne... som er 243 myra.

Det fins lite info om 243 myra. Men det er litt info down under(australia).

Og flere gode artikler i en gammel utgave av cartrigde of the world.

(Trur høggeren kjøpte den boka av meg).

 

Jeg skal sette sammen en 6x222 på ei sako 75 el 85 kasse.

Så får en prøvd det også.

Bruker grendel i dag. Men i en 308 kasse(sako 75).

Link to comment
Share on other sites

Å ja.... rekyl. Jeg er veldig opptatt av rekyl. Ved jakt ønsker jeg å se innslag i rypa.

Med 16 x forstørrelse blir rekylen nesten liten nok til å se innslag. Dette er under jakt. Med børsa i liggende stilling oppå ryggsekken.

Ladningen er 100g kule med utgang på 750ms. Har 43cm løp og hausken demper.

Med kikkerten på 10x er det mye lettere å se treff. Spesielt om avstanden er mindre enn 75m.

Har hatt 3 rifler og 6 stk 6.5 grendel løp. Løpene tåler veldig mange skudd.

Ei pipe jeg hadde samlet 5 skudd på 3 cm på.300m denne pipa var da gått 6750 skudd.

Ca 750 av dem som 6.5x55(omkamret sauer 200 løp).

Link to comment
Share on other sites

Planen var opprinnelig Hornady FMJ. 80 grs, tror jeg den var..

Den er selvfølgelig gått ut av produksjon, og annet enn Norma er det lite FMJ i 6mm. Har fått startdata fra Norma for deres 95grs Helmantel og 100 grs Oryx. Må i alle fall ha krapp twist i pipa :-)

Ellers så blir det jo såpass lav hastighet at matchkuler også burde funke.

 

Har fundert på å frese av spissen på ei Barnes TSX også slik at man sitter igjen med ei butt solid-kule. Prosjekter, prosjekter...

Hvis noen har Barnes i 224 eller 264 så kanskje jeg kan få kjøpt en håndfull for å se hva man kan få til?

Beklager kupping av tråd.

 

Kanskje vi skal spørre om kvantumsrabatt hos en børsis? Jeg har kammerbrotsj også.

 

Edit: fikk tips på pm her om at både sierra og sako har 90 grs fmj. Skjønner ikke helt hvordan jeg har misset de...

Link to comment
Share on other sites

Disse?

6-222remington_zpsevyzfe8s.jpg

 

Masing og masing ;-)

En kompis med med skruball om mulig salg av Beretta Monobloc, og da stoppet alt litt opp. En kort kipplauf i dette kaliberet hadde vært kult.

I mellomtida ble det derimlt handlet Conquest HD5 fra 6x47 her og 9.3-pipe fra Snapphane. Nå er jaktfeltsesongen i gang og kuler og krutt er handlet inn. Morokontoen er bittelitt slunken akkurat nå :-(

 

Men det blir av. Før eller senere... Hvis noen har ei 6mm pipe å selge så ta kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Var noen andre data jeg fant, men klarte ikke lete de opp igjen her nå. Fant dog litt data på hva an evt kan forvente av hastighet: http://aussiehunter.org/calibres/6mm-222/

 

Ser at det igjen bli nevnt 6x45 lenger oppe i tråden her, og den har virkelig vært vurdert helt siden jeg fikk tak i rifla, men det jeg liksom har hengt meg litt opp i (som meeget godt mulig er jeg som får feil inntrykk og tråkker noen på tærne men men), er at det er veldig mange som sliter med å finne den helt store presisjonen med sin 6x45?

En del kuler og ladninger som går greit nok, men virker som som er vanskelig å finne det som går veldig godt...? Har intrykk av at kanskje PPC`n har lettere for å gå skikkelig godt? Er det formen på PPC hylsa som gjør dette? Samt at her har jeg eventuelt en god del mer lengde å gå på i Sako`n mtp lengder på kuler og col.

 

6PPC med twist for litt tunge kuler, kanskje det er løsningen?

 

Jeg har ikke praktisk erfaring med noen av patronene, så setter pris på innspill av alle slag :)

 

Og ja, jeg tror nok det blir en 6mm, og det skal brukes skikkelig kvalitetspipe, passe lang og ikke sugerør dimensjon, rifla bæres som sagt i ryggsekken på jakt.

 

 

Mvh Yngve

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde 6x45. Til småviltjakt gikk den godt, men V0 var rundt 830 msek m 85gr kule? Det ble endel utras på rådyr som ble skutt i lungene. Prøvde såvidt 70gr NBT også og det gikk vel rundt 950 msek og god effekt? Noen BR kvalitet på presisjonen var det absolutt ikke.

 

Sierra sin ladebok angir 6mm-223 som en veldig enkel villkatt å lade.

Link to comment
Share on other sites

Angående 6x45(har hatt det sjøl). Mi rifle var kjempe kilen på presisjonen. 77g HP(Lapua) gikk supert.

Men dette er ei ræva kule til fugl vilt.

De litt lengere kulene på 90 grains og mere fikk jeg middes presisjon(25-40mm) på når patronlengden lå på 57.5mm.

Men når jeg passerte 59mm strupet presisjonen seg inn. Men da er rifla plutselig enkeltskudds.

58mm går såvidt i sako vixen mag boksen. Men det er lett å få matetrøbbel om en slurver litt med å fylle boksen under jakt.

Opplevde det mange ganger sjøl.

 

6 PPC i di rifle vil gå. Men min erfarig var: På jakt.. når jeg hadde 3 skudd i magasinet. Tok ett kjapt ladegrep. Så spratt hele magasinet opp av boksen. Ett skudd i kammeret og en i magasinet gikk bra.(dette er med 6,5 Grendel).

Problemet er at mate leppene i di rifle er tilpasset 222 hylser. Ergo vil ei PPC hylse gli opp over disse leppene selv om du får tak i PPC tilbringer og magasin boks. Hvis noen vil sveise på mateleppene dine og justere dem etterpå. Så bør du fremdeles få magasinboks og tilbringer som er tilpasset.

 

Det nevnes at 6,5 Grendel er krampaktig i vixen/zastava kassa. Dette var jeg enig i før. Men i dag finnes det kortere kuler i kal 6,5 som er lagd for grendel funksjon i AR 15 rifler. både 100 grains om 120 grains kuler.

Hastigheten du får med ei 120g kule er etter min middels store erfaring med fugl jakt, super tilpasset matvilt. 720-800ms.

All ladedata som finnes til 6,5 Grendel er utviklet med AR 15 rifla som utgangspunkt. Og trykkstandaren er en god del lavere enn hva di kasse tåler og det er ikke snakk om å tyne max ut av grendel hylsa eller ditt våpen.

 

Har hatt to stk sako A1 i 6ppc/22PPC/6,5 Grendel. Disse var med magsin og orginalt levert som 6 PPC. Her er det bare fryd å dytte alle disse patronene ned i. Men falt for fristelsen... En sako 75 i 6 ppc og denne ble konvertert til 6,5grendel i håp og tru om at det 61mm lange magasinet var løsninger på alle "problemer". Fikk noen fattige ekstra meter i sek på patronlengden. Og hadde en glattere mekanisme. Men børsa var ikke noe mere presis enn den første 6,5 grendel rifla jeg fikk satt sammen.

6PPC er etter min oppfatning for kjapp. Liker heller ikke hylse mikk makket(selv om jeg kan sitte i ukesvis å lage 221 Fireball hylser;-).

Tok heller aldri bryet med å skaffe ei pipe med 1-8 i stigning. Feks 6br med 105 scenar som er pointet(lukket hulspiss på) i 780ms er topp rype medisin. Så det er ingen grunn til at 6 PPC skal fungere med samme kule og litt løpslengde.

 

Har fått litt fart på planene om 6-222. Mi gjenværende 6,5 grendel rifle ble solgt i går. Men jeg har planer om å få 221 fireball til å fungere i neste rifle. Så 6-222 blir bare ett reserve prosjekt.

Diesett til 6-222 er lettere enn du trur.

Redding type s FL die kal 222 rem (for løse bushinger)+ rett bushing i 6mm

Redding competition seater kal 222rem. Seateren blir broshet opp av kammerbrosh(den flytende hylsa er ikke herdet) og redding seater plunger i 6mm.

 

Hvis det blir mageplask med 6-222 prosjektet. Så sitter en igjen med ett topp diesett til 222 rem.

Link to comment
Share on other sites

Fortsetter min tankevirksomhet angående å skifte kaliber i min vixen, har snust på både 6x45, 6mmPPC, 6,5 grendel osv, men det er liksom ulemper med de alle som gjør at jeg nøler ( hvertfall ulemper i MITT hode, mulig andre ikke er helt enig da men..) --

-6x45`n er liksom litt i grenseland lang for hvilke typer FMJ en kan variere med om en ikke får 80grains Hornady til å gå (denne er i tillegg gått ut av produksjon)

 

- PPC`n er ikke bare bare få til matingen på i vanlig vixen, kort og butt som den er, samt på grensen for hva som gå å åpne sluttstykket til. Men, mating er største akterpunktet her

 

- 6,5 grendel har liksom litt av samme problemet, magasin og mating er ikke bare bare der heller, hvertfall ikke vanlig vixen levert i 222.

Samt at jeg har bestemt meg for at jeg vil ha 6mm ved evt kaliberskifte.

 

 

Men, har søkt en del rundt i dag, og ved en tilfeldighet kom jeg over det som heter 6.8 SPC, og videre over til den hylsa necket ned til 6mm, på linken under kan en se den sammen med 6x45: http://www.ar15chatterbox.com/viewtopic.php?f=12&t=7969

 

Hylsa er mindre over ræva enn PPC`n, og en mellomting mellom PPC`n og 6x45`n i lengde----glimrende for et større spenn i kuler?

 

Har ikke fått lest meg heelt opp på denne ennå, men det burde jo i utgangspunktet være en glimrende patron for ei vixen kasse?

 

 

Noen som har innspill?

 

Yngve

Link to comment
Share on other sites

Har også fundert litt rundt 6,8 SPC hylsa når tiden kommer at jeg skal skifte pipe i min AI. Først var tanken å gjøre det så enkelt som å bruke originalpatronen og fikk noen dummies tilsendt fra en bruker her inne. Funderingene endte imidlertid opp med tanken på å necke ned til 6,5. Så mye lengre er jeg ikke kommet, men det finnes noen dummies i en eske et sted på laderommet. Tanken ble lufta for Rafdal og han var ikke spesielt positiv. Der var det 6,5 Grendel som gjaldt ved pipeskift og nytt kaliber. Det kan være noe av årsaken til at ideen er blitt liggende i "venteboksen".

Link to comment
Share on other sites

Ser at det er ikke rent uvanlig å necke ned til 6mm hvertfall "over there", altså at det blir en 6mm SPC.

 

Patronen burde egentlig være godt egnet i Vixen skulle en tro, vil jo få god mulighet til å prøve ulike kuler, spesielt i FMJ. Er egentlig det som holder meg igjen fra å pipe om til 6x45 i første omgang, for om en ikke har pipe som liker Hornady 80 grains FMJ, så sitter en der med få gode alternativ..

Link to comment
Share on other sites

Her er det mange gode, velmenende og kvalifiserte råd... Vanskelig tema, eller kanskje bare hoppe i det og satse på en kreasjon og derav danne egen erfaring (kan bli dyrt :roll: )

Likevel; kanskje du skal gå et lite skritt tilbake. Hva slags vilt skal du jakte mest på ?

Har nå i høst/vinter (Sverige) skutt ett betydelig antall tiur og orre med 6,5x47 Lapua og 6mmBR i forskjellige ladninger og med ulike kulevalg. Er vel likedelt opptatt av rekyl og kjøttødeleggelse. Diskusjonen om plassering av skudd i viltet er selvfølgelig en egen diskusjon, men holdet kan fort bli for langt og det er langt fra selvfølgelig at ansmygningen gir rom for prikkskyting i hode eller halsgrop. Vanligvis blir fokuset "felling" og fornøyeligheten med det. Iallefall er nå min konklusjon at 6,5 Lapua blir for hard, og at 6mm Br duger. (Lapuaen duger på Tiur men er for drøy på Orre) Vil nå prøve 6,5 Grendel i et forsøk på å ha noe bedre ballistikk men samtidig ha adekvat fart (for slaktet sin del) 730-780m/s. (men da i ei 75 kasse)

Det samme observasjonene og derav argumentene blir for rypa(biovekten i ei rype er betydelig mindre) derav er min mening 221 beste valg i en sammenligning med 6mm BR.

Synes dette er frustrerende selv- skulle ønske det var mulig med ett kaliber, eller kanskje bare sært. Det blir kanskje likevel sånn når en jakter betydelige timer i vinterhalvåret. Så min konklusjon blir så langt 6,5/ 6mm på Tiur, 6mm på Orre, 224 (221)/ 6mm på Rype....

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Det er hovedsaklig rype og orre som er på menyen her, langt mellom tiur på topp desverre. (men håper på sverige tur før eller siden)

 

Bare så det er sagt, jeg er godt fornøyd med 222`n på rypa, men det er ikke til å komme fra at 55 fmj ikke er noen ideel løsning når det blir litt langt hold og plutselig er det litt trekk i lufta der framme.......Skal sies at jeg har sansen for å plukke rypa på litt hold, så ønsker derfor muligheten til å skyte ei tyngre FMJ kule (75-100 grains) i passe hastighet, uten å måtte knote for kort magasin og fylle halve hylsa med kule. Er heller ikke til å komme forbi at presisjonspotensialet til 6ppc`n også gjør sitt til at den lokker.

 

ikke lett det her....

Link to comment
Share on other sites

221 er ikke mindre vindfølsom enn 222 selvfølgelig, må øve mye på dette for å kompensere riktig. Logikken tilsier utifra dine behov;6/6,5 for ballistiske plusseffekter. Rekylen i 6,5 vil nok fremstå noe tydeligere enn 6 mm som tidligere beskrevet. Hvorvidt Grendel lar seg mekanisk godt tilpasse i ei vixen beskriver vel 6x47, men eksempelvis A. Rafdal har vel noen betraktninger på dette også. Husker han anbefalte meg 6x45 når jeg skulle bygge om en vixen. Da på grunn av det mekaniske arbeidet vedr. utvidelse av støtbunn/ utdrager. Hvorvidt andre kaliber kreasjoner virker godt eller ikke, er jeg usikker på.... Hvorvidt rifla fungerer mekanisk er etter mine betraktninger helt avgjørende, spesiellt på rypejakt da det ikke er uvanlig å kunne engasjere flere fugler etterhverandre.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Forsåvidt klar over at det er litt på siden av hva trådstarter spør om, men siden det flere ganger nevnes at Vixen blir litt krampaktig med ønskede patroner kan det kanskje være greit å se på andre kasser. Ville en CZ 527 (som leveres i 7,62x39) vært et enklere utgangspunkt for å få en småviltbørse i 6 PPC eller 6,5 Grendel? Noen som har erfaring med det?

 

For min del ser jeg for meg en 6mm-PPC med twist som takler tunge kuler (gjerne opp i 110-120 gr) som den ultimate småviltbørsa der fugl er hovedfokus.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en Vixen i 6x45. Skulle jeg i dag laga meg en 6mm på ei vixenkasse, så hadde det blitt en 6-222Rem. Dette for å unngå matetrøbbel, dessuten så mister man mye på utgangshastighet når man må sette kulene djupt.

Alternativt ville jeg beholdt 222Rem kaliberet, men med et løp med riflestigning som gir presisjon med de tunge kulene.

Link to comment
Share on other sites

HK 630/SL6 halvauto i 223 tar patroner med 62,5mm lengde. Dessverre har den orginale polygonpipa 1-10,5" riflestigning. Jeg har ladet 90gr SMK til full lengde for å teste funksjon og det fungerte perfekt med fullt 10 skudds magasin. Polygonpipa har utrolig lang friflukt (10mm med 52gr hvis jeg ikke husker feil..) men skyter bra med alt jeg putter i den fra 45gr BarnesX til 69gr SMK uten at jeg forstår hvorfor. Ingen "sannheter" stemmer her.

 

Hvis noen hadde greid å sette inn ei pipe i 6x45 eller 6,5x45 med 1-8" og flutet kammer i denne hadde jeg vurdert å bytte. Det må være 223 hylser for de kan bare skytes en gang.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Har kjøpt diesett og brosh i 6-222.

Har i mellomtiden fått litt erfaring med 6mmAR.

Kreasjonen har samme presisjonsnivå som 6br.

Og gir perfekt mating i ei sako 75 kasse(308 med 6ppc magasin).

6mmAR er jo ikke vanlig hylle vare. Og har hatt litt innkjørings problemer.

Diesettet som ble brukt er. Redding type s FL i kal 6.5grendel. Med bushing .267(samme hals dim som opphavsmannen anbefaler).

 

Men... å presse om ei 6.5grendel hylse, ned til 6mm

Resulterte i krøllet hylse.

Siden jeg ikke hadde en bushing i større dim(for å presse halsen i to steg). Måtte jeg klø meg litt...

Løsningen ble seateren !

Hadde kjøpt inn en forester seater i 6ppc. Denne ble broshet opp til 6mmAR.

Så fjærnet jeg seater plungeren(gjenget stang som justerer sette dybda). Inni seateren, på toppen av det flytende kammeret. Satte jeg en kvart-toms 9mm kopp(fra ett koppnøkkel sett). Nå ble det flytende kammeret fiksert. Og jeg brukte seateren til å presse halsen ned. Det fungerte yppelig. Men måtte ta hylsa ei runde i Redding type s FL dia.

 

Kammeret i denne rifla tillater kun 56mm patronlengder. Som er litt lite.

Neste utfordring var presisjonen... diverse krutt ble testet. Og det ser ut til at patronen liker kjappt krutt.

N-140 og n-540 ga elendig presisjon.

Men når n130 ble brukt. Ble det jevne greie 3 skudds samlinger på 15-20mm. Skutt med 90g sako fmj.

Dette er for dårlig... og vi er litt skuffet.

Men kompisen som har betalt for "hærligheta" gir ikke opp.

Og når Jaktdepotet leverer Hogdon H4895 krutt. Så er det tydelig at dette kruttet er rett medisin.

presisjonen med ei 90g fmj kule er nå mellom 8-12mm.

At 75g og 100g kuler gir likt treffpunkt er ett stort pluss. Men det kan skylles den litt feite LW pipa.

 

Siden jeg skyter betydelig mere enn kompisen. Så liker jeg ikke å være avhengig av "spesial" krutt.

Og hopper over til 6-222.

Link to comment
Share on other sites

Takk for handelen 6x47! Skal bli spennende å se hva du får ut av kreasjonen. For min del havnet det i prosjektskuffen med tidshorisont "sannsynligvis aldri" så da var det like greit å selge til noen som realiserer.

 

Hold oss oppdatert!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...