Jump to content

Vinteråpen riflebane Rogaland?


prebs

Recommended Posts

Er det noen som vet om en vinteråpen skytebane for rifle i Rogaland, helst nær Sandnes? Der en kan teste ladninger, å bare skyte for kos.

 

Prøvde på skytebanen på Vatne på Lørdag, men fikk et kaldt svar: "Kun for medlemmer" så snudde personen å gikk. Er det ikke mulig og bli medlem der? Skyter med jaktvåpen, er ikke det ønsket på disse banene?

 

Så grunnlinjen her er, er det noen plass i Rogaland en kan skyte med jaktvåpen kun fordi en liker å skyte? Selv om det er vinter.

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke den første som spør om dette. Du kan nok bli medlem på Vatne, det er Gann skytterlag som er med i DFS. Men de skyter nok bare innendørs med .22LR om vinteren.

 

Jeg kan imidlertid anbefale Jæren Skytterklubb. Vi driver med langhold og benkeskyting og har bane i Sokndal. Det er 1,5 times kjøring fra Sandnes, men til gjengjeld har vi trening hver lørdag året rundt. Der kan jeg love deg at du ikke blir møtt med noen kalde svar.

 

Www.jsklubb.no

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt på det, men er så langt. Er det kansje noen det går an å haike med fra Sandnesområdet? Er det mulighet for å skyte på 100-200 ?)meter der, eller er det bare superdrøye hold? Ganske ny med rifle så vil bli stabil på "korte" hold før jeg begynner å tøye grensene heheh :-D

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Du er ikke den første som spør om dette. Du kan nok bli medlem på Vatne, det er Gann skytterlag som er med i DFS. Men de skyter nok bare innendørs med .22LR om vinteren.

 

Jeg kan imidlertid anbefale Jæren Skytterklubb. Vi driver med langhold og benkeskyting og har bane i Sokndal. Det er 1,5 times kjøring fra Sandnes, men til gjengjeld har vi trening hver lørdag året rundt. Der kan jeg love deg at du ikke blir møtt med noen kalde svar.

 

http://Www.jsklubb.no" target="_blank

 

Er selv på "jakt" etter en vinteråpen bane i Rogaland. Er villig til å kjøre langt for å skyte så Sokndal er fint i rekkevidde for meg. Men må jeg være medlem for å kunne skyte? :-)

 

mvh flsc123

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...