Jump to content

Skyting i Stavanger / Rogaland


Taren

Recommended Posts

Har nettopp flyttet til Stavanger og prøver febrilsk å finne baner å skyte inn / trene med jaktvåpen. Ser at Stavanger skytterlag har bane på Madla og Gjesdal på Skurve men felles for de er at de stenger banen for jegere om en uke og åpner i mars/april

 

Er det noen som vet om andre steder å trene skyting med våpen som har kikkertsikte? Hvor trener dere andre rogalendinger?

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips og info, skal sjekke de opp! :) Har ikke så mye mot kjøreturer men det blir fort mange timer i bil som det er i løpet av uken. Smått utrolig at en region med så mange folk har er så avgrenset tilbud.. Tviler dog ikke på dugnadsinnsatsen over fjorden og nede i dalane men håper Skurve får en riflebane snart, var det ikke snakk om at Stavanger og Jæren jff skulle investere noe der tro?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er medlem i JJFl, og skyter på lye, ikke langt fra bryne sentrum, rifle banen er åpent ca fra april, mai, juni, august...4mnd totalt. Og da mandag og fredag.

Men jaktfelt 1gang i mnd fra februar-mai.

 

Det er pga det er så mye folk i distriktet vi har problem me å kunne skyte hele året, en annen ting er de

Som er frivillige på skytebanen, ikke gidder å jobbe der under jakt halvåret.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
[Problemet er at de sentrale skytebanene, er nettopp sentrale... Det blir naboklager så snart du låser opp døra på Madla 5 min før tiden, å gud bedre viss du skulle holde på 5 min for lenge...

 

Dette var litt interessant. Jeg skjønner ikke helt hva du mener her.: At sentrale skytebaner er.... sentrale???

 

Når det gejlder de nadre påstandene dine kunne det være ønskelig at du utdypet hva som var galt.

Har jeg forstått det slik at du synes det er galt at naboer reagerer hvis skytingen starter tidligere og slutter senere enn det som gjelder for anlegget?

Link to comment
Share on other sites

[Problemet er at de sentrale skytebanene, er nettopp sentrale... Det blir naboklager så snart du låser opp døra på Madla 5 min før tiden, å gud bedre viss du skulle holde på 5 min for lenge...

 

Dette var litt interessant. Jeg skjønner ikke helt hva du mener her.: At sentrale skytebaner er.... sentrale???

 

Når det gjelder de andre påstandene dine kunne det være ønskelig at du utdypet hva som var galt.

Har jeg forstått det slik at du synes det er galt at naboer reagerer hvis skytingen starter tidligere, og slutter senere enn det som er gjeldende regler for anlegget?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...