Jump to content

Baikal MP153 - MP155 erfaringer?


dragonen

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Har en MP-153 i kal 12/89.

Super solid. Bygd som en tanks.

Følger med 3 løse choker når du kjøper den.

Anbefales.

 

MP-155 har jeg bare holdt i butikken.

Den skal vistnok være en modernisert versjon av MP-153.

Den er litt lettere.

Det er fullt mulig den er like god som den litt eldre MP-153.

Men i mine hender kjentes den liksom litt mer raslete og plastikk ut,

uten at jeg skal være alt for kritisk til en hagle jeg ikke har skutt med.

Link to comment
Share on other sites

 

Som sagt, jeg har ikke prøvd den, og det er fullt mulig den er like god som MP-153 (om ikke bedre)

En ting kan vi være enige om. Baikal er dønn solide produkter. Haglene deres er rimelige, og man får masse verdi for penge sine.

Jeg vet at de litt eldre over-under haglene deres (sikkert de nyere også) har vært bestselger og folkefavoritt blant ferske jegere i lang tid.

XXL hadde vel den litt nyere i sitt sortiment inntil nylig.

En lenger opp i tråden lurte på hva forskjellen mellom en billig og dyr hagle var.

Med et hagle merke som Baikal, er jeg fristet til å si at forskjellen ligger kunn i estetikk og utprydning.

Baikals rimeligere modeller er sikkert ikke like pene å se på når det kommer til inngravering etc.

som litt dyrere Browning, Beretta og lignende. Men han døtte tror du ikke de funker alikevel? :winke1:

 

Jeg har enda ikke møtt en eier av en Baikal hagle, som angrer på kjøpet. (men de finnes sikkert)

Det viktigste er vel at hagla passer jegeren. Og ikke prislappen på våpenet.

Og jeg er sikker på at en flink skytter med en tilpasset Baikal, skyter like bra som en flink skytter,

med en tilpasset Beretta til kr 30,000,- pluss.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har enda ikke møtt en eier av en Baikal hagle, som angrer på kjøpet. (men de finnes sikkert)

Det viktigste er vel at hagla passer jegeren. Og ikke prislappen på våpenet.

Og jeg er sikker på at en flink skytter med en tilpasset Baikal, skyter like bra som en flink skytter,

med en tilpasset Beretta til kr 30,000,- pluss.

 

 

Det siste tror ikke jeg, klart det er skytteren tilnærmet alt står på, men se eks på en beretta 692 for rundt 30.000,, tror du bailkal matcher avtrekk, balanse og dekning til denne?

 

TS: Se her :

http://www.pakguns.com/showthread.php?1 ... er-Shotgun" target="_blank" target="_blank

http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/48481-avg" target="_blankörande-skillnader-baikal-153-155/

http://www.strandoghavjagt.dk/forum/vie ... d_id=13947" target="_blank

http://www.shotgunworld.com/bbs/viewtop ... 3&t=274171" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Har hat en 153 en gang, vekslet ikke med lete patroner så byttet den ut med en fast white som ikke hadde problemer med lerduepatroner å lete jaktpatroner. Blir snart en beretta silver pigeon her.Ellers er jeg enig med siste taler, baikail er etter min erfaring meget oppskrytt når det gjelder kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

min mp 155 veksler lett på leirdueammo og lette jaktammo,ingen problem i hele tatt, har snakket med flere folk som har beretta ,de sier beretta er ikke bedre våpen enn andre hagle merker .Ja tror baikal matcher bretta 7 dager i uken

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 years later...

Halvautoer kan lages rimelig. Og bra ,enkelt. Nesten alle prinsipper og patenter er funnet opp. De beste halvautoene er heller ikke de som veksler alt av ammo. Som Beretta 303 eller B80 var, men ikke gjorde. Eller  FN A5? Men det er  hagler som tar alt, forbrukerne har ønsket, som om det er det som tilsier kvalitet.  En halvauto er for meg jakthagler, veksler de jaktammo er det perfekt og det som betyr noe. Godt nok for meg det. Men tviler på om noe gassystem er bedre enn det siste modellers Browning eller Beretta har. Men om det betyr noe er individuell preferanse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...