Jump to content

Erfaringer med Weatherby Athena O/U


steinsbo

Recommended Posts

Ny her på forumet, men har et par spørsmål.

 

Er straks ferdig med jegerprøven og skal ha meg hagle så raskt som mulig. Vært noen turer på banen og måtte stå over noen runder pga tomt for utleievåpen, og det her jeg ikke lyst til lenger.

 

Skal ha meg en o/u, "middelklasse" 8000, +/- 2000.

Tenker da brukt beretta, miroku eller finn classic muligens, men kom over denne Weatherby Athena d'Italia III på xxl.

 

http://www.xxl.no/Root/Jakt-og-fiske/Jakt/V%C3%A5pen/Hagle/Hagle-Athena-D%27Italia-III/p/1059380_1_Style

 

Lurer derfor på om det er noen her som har erfaring med denne hagla? Veldig sparsomt med informasjon å finne på nett, det jeg finner er at den kosta ca 15k for et par år siden, både her og i statene. Nylig satt ned i pris på XXL, fra hvor mye vet jeg ikke. Finish, kvalitet og pris har på et par forum blitt sammenlignet med Beretta SP og Browing Citori, men føler det kanskje er å håpe på for mye.

 

Hva sier dere? Noen meninger eller helst erfaringer?

Takk

Link to comment
Share on other sites

Weatherby hagla er laget av Fausti fabrikken i Italia på lisens. Fausti er en bedrift som er lite kjent i Norge men de lager våpen i Beretta klasse. Den nye sideliggeren til Beretta som heter 486 er lager på Faustifabrikken den også på lisens fra Beretta. så du skal ikke være redd for å kjøpe Athena hagla :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...