Jump to content

Bug-a-Salt Fluehagle


Jegerbombom

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...

Jeg prøvde å få importert dem, men de som lager den virket ikke særlig interessert i et norsk marked. (We will get back to you when we are ready to expand, fikk jeg i svar i sommer en gang) :roll:.

Er også relativt "dyre" om man skal handle en og en fra over there, pga frakta. Med nåværende priser kommer de på ca 5-600pr stk til sluttkunde i Norge og det er nesten skammelig å kreve kunder for når de koster såvidt 150,- i statene.

 

Kanskje jeg importerer de med nåværende priser fra produsent og selger dem for 1000,- pr stk om sommeren til desperate folk som prøver å nyte godværet med masse mygg og dævelskap rundt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

4 års leveringstid på min fra Holland & Holland :(

Har bestilt med 89 kammer. Trenger jeg det? Noen med erfaring?

Tenkte å durakocote hele driten når jeg får den. Hvilke farger anbefaler dere?

Kommer til å sette på et rødpunkt. Hvem er best? rød eller grønn?

:wink:

Link to comment
Share on other sites

bestiller en kartong jeg.. kommer for salg.

Om det er tilfelle, tar jeg gjerne en jeg også, om du kan kvitte deg med de til en fornuftig pris.

 

370,- inkl frakt på ca 30$ det da?? pluss moms og gebyr regner jeg med? :(

 

Kanskje noen få kroner å spare på å velge denne: http://www.ebay.com/itm/BUG-A-SALT-Distributor-Pricing-From-Authorized-Bug-a-Salt-Wholesaler-/230942666356?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35c5416e74

Link to comment
Share on other sites

bestiller en kartong jeg.. kommer for salg.

Om det er tilfelle, tar jeg gjerne en jeg også, om du kan kvitte deg med de til en fornuftig pris.

 

370,- inkl frakt på ca 30$ det da?? pluss moms og gebyr regner jeg med? :(

 

Kanskje noen få kroner å spare på å velge denne: http://www.ebay.com/itm/BUG-A-SALT-Distributor-Pricing-From-Authorized-Bug-a-Salt-Wholesaler-/230942666356?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35c5416e74

 

 

ingen tvil om at det billigste er å bestille fra statene selv som med alt annet. jeg vil mest sannsynligvis selge de for ca 400 + frakt fra meg til mottaker..

Link to comment
Share on other sites

IKKE BRYT!

 

Det er det nemlig ingen vits i, da jeg allerede har brutt, mekka, og tenkt litt for kammerfolket!

Her følger altså en liten titt på trådens emne, nemlig BUG-A-SALT!

Er for tiden i pappapermisjon, så i løpet av dagen i dag hadde jeg all verdens tid til å trille en tur på posten å hente pakka! Derimot rekker jeg ikke all verden mens ungen sover, (alt fra 29-31min) så børsa måtte få ligge i fred til barnets mor kom hjem. Da hun etter alt for lang tid endelig dukka opp, ble det å hive seg over nyanskaffelsen vurdert til å ha mye høyere prioritet enn f.eks middag, oppvask, rydding og andre kjedelige foretak som en strengt talt kan holde på med hver dag ellers.

 

Ok! Nok tullprat, tilbake til saken. Det som tilsynelatende skal løsne relativt greit, etter omtrent 19 skruer er løsna, gjør nemlig ikke det!

Plastikkskallet fortsetter nemlig innenfor den orange tuppen på løpet, og denne er limt. Dermed får en ikke uten videre anledning til å dele våpnet. Etter litt bryting (- noen ville sikkert sagt for mye), rusla jeg ned på badet og prøvde hårføneren til barnets mor.

Det tok ikke veldig mange sekundene med varme før limet inne i den orange hylsa løsner nok til at du kan dra den rett forover, og vips så er skallet delt i to! Det er ingen ting som løsner eller spretter ut av seg selv, muligens med unntak av baksiktet som sitter relativt løst.

 

20130425_165009.jpg

En skrutrekker med magnet er helt klart å foretrekke!

 

Dermed har en full tilgang til mekanismen, i alle fall de bitene jeg ville ta en nærmere titt på.

Originalt har nemlig våpenet en etter min mening idiotisk sikring, som i tillegg til å gå på automatisk hver gang våpenet lades, ikke kan resettes. Dvs. Har du først avsikra en gang, får du ikke sikra uten å ha avfyrt skuddet..

I tillegg var avtrekket sinnsykt tungt, mange ganger tyngre enn på jaktrifla mi i alle fall. :shock:

 

20130425_173911.jpg

Pass på så disse delene ikke havner sammen med resten! Dette er nemlig mekanismen som sørger for at du må avsikre for hvert eneste skudd. Disse går naturligvis rett i sylinderarkivet! (les: søppelbøtta)

 

20130425_174144.jpg

Dette er innsida av sikringa. Her klipte jeg av de to utstikkerene på fjæra du ser på bildet, og tøyde den litt i lengderetning. Dette for å få litt motstand mot skallet slik at sikringa ikke sklir av, av seg selv.

 

Så til avtrekket. Her er det to fjærer som jobber sammen for å gjøre avtrekket tyngst mulig. Jeg tok for meg den lengste og kraftigste av dem, den som sitter rett bak avtrekkeren.

 

20130425_170552.jpg

Denne var akkurat lang nok til å rekke derifra til dit, som du ser.

Denne fjæra er opprinnelig omtrent 17 hele runder, og etter tøying og kapping måler min nå bare 10 runder, mens lengda er den sammen. Avtrekket ble mye lettere, ganske så brukbart faktisk! I alle fall bra nok til at jeg lar det være enn så lenge.

 

Etter en kjapp funksjonstest - for å forsikre meg om at børsa nå fungerte som den skulle (ha gjort originalt..), var det på tide* med litt skyting.

 

Ladet først med vanlig, fint bordsalt av merket JOZO. Rød pakke med jod, sikkert livsfarlig å få i seg, men smaker i alle fall salt. Tviler på at hverken børsa eller bugsa merker forskjell! :D

 

20130425_155149.jpg

Ca. 0,5m hold, god samling og god kraft.

 

20130425_155241.jpg

Ca. 1m hold, en del mere spredning, men fortsatt grei kraft.

 

20130425_155356.jpg

Ca. 1,5m hold, spredte "overalt" og lav kraft.

 

Så var det på tide å løfte blikket - opp i krydderhylla - og der fant jeg et glass med valmuefrø! Litt usikker på holdet jeg skjøt på, men spredninga tatt i betraktning lurer jeg på om det var rundt halvmeteren!

 

20130425_155857.jpg

Færre prosjektiler, og høyere kraft! La oss kalle det buck.. eeh.. vepseskudd.

 

Til slutt la jeg et helt pepperkorn, manuellt inn i materen, og fyrte av. Dette var kraftig skyts!

 

20130425_161249.jpg

Pepp.. eeh.. Humleslug'en gikk rett igjennom to seperate lag med aluminiumsfolie, inn i veggen, ekspanderte og rikosjerte. Anvendes med varsomhet! :!:

 

Det siste rådet gjelder forøvrig hele tråden. Ikke bli inspirert til å mekke på børsa - og ødelegg den, for så å skylde på meg!

Ellers; ENJOY!

 

Nå begynner blodsukkernivået hos barnemora å ble farlig lavt, så det er best at jeg løfter på ræva og mekker noe mat.

...Og Frank_oyvind, det har jeg heller vanskelig for å tro! :mrgreen:

*Egentlig skjøt jeg før jeg demonterte, men det trenger du strengt talt ikke å vite.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...