Jump to content

Remington 870 Marine Magnum


VordendeJeger

Recommended Posts

I oktober 2012 (om jeg husker riktig) fikk vi et forbud mot magasinhagler med mer enn 5 patroner i magasinet, og dermed måtte Marine Magnumen, som leveres med magasinforlenger, vekk fra det norske markedet.

 

Tror ikke det bør by på problemer å sette en vanlig magasinhette på en Marine Magnum, noe som vil gjøre den lovlig, men sånn den kommer utav esken kan den ikke selges uten disp fra magasinregelen.

Link to comment
Share on other sites

Det er i hvertfall sikkert at den ikke er lovlig i originalkonfigurasjonen etter forskriften om forbudte våpen og godkjente halvautomatiske våpen:

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2011-09-09-930

 

At forhandlere, og ofte også lokale politikammere, ikke alltid er oppdatert på lovverket er ikke noe nytt, men det gjør ikke børsa mer lovlig med originalmagasinforlenger.

Link to comment
Share on other sites

Har en 870 marine selv men den har jeg hatt i snart 20 år. Forlengeren er lett avtagbar og jeg vil tro at det hadde vært lovlig for en forhandler å gi en +1 forlenger en omgang sølv metallic lakk eller ceracoate før salg (som jeg har gjort selv). Kjøp for all del den med riflesikter fra fabrikk. Jeg kjøpte det løpet løst fra fra daværende midway norge for å ende opp med samme konfigurasjon. Men de har ikke etter at de gikk over til brownells.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Hadde selv en 6+1 Marine Magnum Sporter kjøpt før gjeldene regler..ville ikke lade kjapt det 2 skuddet med fullt magasin pga patronenes kinetiske treghet med dårlig magasinfjær ved rekyl. Kunne også kombinert komme av dårlig shell release timing frest i action bars på forskjeftet, ettersom Remington sporter modellene monteres av amatører. Hagla var ny og uskutt. Police magasinfjær kunne være redningen, men så finnes det jo 870P modeller som er mer nøyaktig frest og robust uten klikk.

Edited by furuoglyng
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...