Jump to content

Hagle gis bort!


El-JoniZ

Recommended Posts

I 2010 var jeg så heldig å overta en Remington 870 Express Magnum fra jonas.l her på forumet!

Se innlegget her: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=3&t=34616&hilit=remington+870+gis+bort

 

Nå har jeg "vokst" ut av hagla og det er på tide at den får en ny eier, og ikke minst føre kammerånden videre :)

 

Pumphagla er pent brukt, synt stokk og kaliber 12/90. Følger med Sig Sauer sikte og picatinnyrail.

 

Gis bort til en ung/fersk jeger. Gi gjerne en kort begrunnelse for hvorfor akkurat du er den rette kandidaten.

Om man kan hente våpenet på Østlandet så vil det være en fordel, eventuelt må man bekoste frakt.

 

Trekker vinnern fredag 18.11. Godkjent våpensøknad må selvfølgelig være i orden før haglen blir utlevert.

 

/El-JoniZ

Link to comment
Share on other sites

Flott initiativ!

 

Ønsker å nominere en kompis av meg, som ikke er medlem av kammeret. Han er 26 år og tok jegerprøven i sommer. Men ettersom han er rammet av oljekrisen har han ikke hatt økonomisk mulighet til å kjøpe våpen selv. Han sprudler av jaktlyst og har derfor lånt våpen av meg denne høsten, noe som ikke er optimalt ettersom jeg skyter links.

 

Jeg vet at han hadde blitt svært glad for denne. Han (vi) holder til i Stavanger, så posten må evt få en liten jobb. Prisen for frakten dekker jeg.

Jeg vil også se til at denne børsen vil bli donert videre når han selv "vokser" ut av den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nesten ta en 'Rango' og melde på en femtenårig Jentunge jeg nokså nylig har fått ansvar for...

 

Hun har vist stor jakt og våpeninteresse, og jeg oppmuntrer alt jeg kan til sunne utendørsaktiviteter som alternativ til dataspill...

 

Jegerprøven blir til våren og hun har vært med på skytebanen I hele sommer til stor glede for bade meg og henne. Mitt store dilemma er at hun skyter links, og alt jeg har av smelljern er særdeles uegnet venstreskyttere og jeg ser enorm nytte I å ha et våpen som kan være hennes og tilpasses henne.

 

Ellers må jeg berømme tiltaket og kan muligens bidra lignende med en enkeltskudds Anschutz i .22 senere om det skulle være interesse.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg er 14 år og har nettopp tatt jegerprøven. Siden jeg ikke har råd til eget våpen har jeg måtte lånt av faren min. Det hadde vært gøy å fått denne så jeg kan si at jeg har skutt mitt første dyr med mitt eget våpen. Håper virkelig at jeg kan overta denne hagla.

Frakt ordner vi.

 

Mvh. Vegard

Link to comment
Share on other sites

Hei, Jeg er 15 år og tok jegerprøven for et år siden. Jeg har et søskenbarn og en bror som jakter, men siden de ikke har en ekstra hagle har jeg aldri fått gå på jakt med våpen. Heller har jeg ikke fått skutt noe vilt. Så hvis jeg skulle vinne hagla hadde det hvert perfekt. Jeg er innforstått at man ikke kan registrere våpen på meg siden jeg bare er 15. Men både broren min (24) og søskenbarnet (22) mitt har sagt at de vil være behjelpelig hvis jeg skulle være så heldig og vinne.

Mvh Karl-Henrik

Link to comment
Share on other sites

Masse gratulasjoner til Rango's datter.

 

Dette er et topp initiativ og kjempebra tiltak for å hjelpe på rekrutteringen.

 

Håper denne Jentungen får mange store opplevelser og minner for livet knyttet til dette våpenet og valget av en sunn hobby.

 

Kammerånd på sitt beste

 

mvh

Ratel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...