Jump to content

Hvor kan en få tak i 9 mm trostehaglepatroner?


tusserud

Recommended Posts

Ble så irritert her at jeg måtte ta en tlf til ABC Fritid 8) Spurte om 410 faktisk var samme sak som 9mm/trostehagle (som de påstår i annonsen). Jada svarte han jeg snakket med. Da jeg påpekte at JD har disse patronene listet som to forskjellige kaliber var han plutselig ikke så sikker lenger. Da måtte han ta en prat med sjefen ( som selvfølgelig ikke var tilstede da :wink: )

Men bøyer meg uforbeholdent for bildet til 32-40Win. (fikk ikke det opp på jobbdata'n ).

Heldigvis var jeg ikke alene om å ta feil :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det var meg du snakket med. Jeg skjemmes. Det var ikke sjefen min jeg skulle snakke med, men butikksjefen hos importøren av den nevnte ammoen (Landrø), som skulle komme innom til oss et par timer etter du ringte. Han kom innom, og kunne bekrefte at jeg var en klabb.

 

En del ting skal bare ikke bli feil, men... Som det ble sagt lenger opp, heldigvis noe som ville blitt oppdaget.

Link to comment
Share on other sites

@Jibrag : Ser nå at det kan virke som jeg prøver å henge ut ABC, men det var ikke meningen. Koblet heller ikke at det var deg jeg snakket med :oops: Og jeg fikk ikke med meg at det var butikksjefen hos importøren det var snakk om, var som jeg sa til deg til dels dårlig forbindelse ( pluss noget dårlig hørsel i tillegg, så bruk hørselvern folkens :wink: )

Fordelen er jo at vi fikk avdekket noe feilinformasjon, og det må jo være positivt for alle parter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da gjenstår det store spørsmålet Jibrag: HAR dere 9mm trostehagl patroner?

 

Ikke nå lenger! :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Neida, vi har ikke dette på lager men det er sånne ting jeg personlig mener det er viktig at også "småbutikker" har litt av, såfremt det er å skaffe. Når man prøver å fremstå som en spesialforretning, blir det for dumt å ha bare 12-kaliber hagle og 22/223/6.5/308/30-06 på lager. Om vi har 3-4 esker på lager er det ikke noe vi blir rik av, men en god service til den kunden som er ute på leting. Men det er som kjent ikke bare-bare med importørene, og i tillegg har man selvsagt ikke kobling mot alle leverandører/importører.

Link to comment
Share on other sites

9 mm trostehagle er eit genialt opplæringsvåpen. Eg fekk mi da eg var 8-9 år og eg starta jaktkarriera i ein morellhage og dreiv skadefelling i stor skala. Det er mange år sia eg har brukt den, men har alltid eit lite lager med ammo. Og eg kjøper når eg ser i ein butikk. Hmm, burde kanskje ta opp lite trostejakt igjen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...