Jump to content

Fiberoptisk sikte til hagle


HausJakt

Recommended Posts

Kan sikkert være en grei ting for nybegynnere da man eventuelt vil se når men ikke plasserer øyet noenlunde rett fremfor sikteskinnen, bør være obs på at noen av disse som festes med en magnet kan bygge såpass høyt at treffpunktet vil forandre seg noe. (Har mye å si for oss som skyter små lerduer)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Har brukt fiber sikte fra Hi viz med magnet i 12 år nå og er storfornøyd.

Prøvde den som det var linket til med teip men den datt av etter en stund i møkkavær.

Pakka jeg kjøpte fikk en med to i rød og to i lysegrønn.

En liten og en stor fiberstav av hver så en kan regulere størelsen selv.

Har en flere hagler med samme bredde på skinna så trenger en bare og kjøpe ei pakke ettersom det bare er og dra den opp og sette på igjenn.

Brukt på fuglejakt og åtejakt på rev og spesielt den lysegrønne er helt fantastisk på åtejakt på reven da den lyser virkelig opp mot åtelyset. Min bygger marginalt i forhold til kornet som sitter på fra før så ikke merket noe på treffpunkt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mange som liker Easyhit både til jaktbruk og til lerduene og det er absolutt til god hjelp for mange som har problem med (skiftende) øyedominans.

 

Et tips er å forsiktig fjerne tapen under med vass (tynnbladet) kniv og feste til skinnen med kontaktlim i stedet for.

Dette for mindre "høyde-bygging" som tidligere nevnt.- Tar du bort den rel tykke tapen bygger ikke siktet mer enn kornet.

 

Nøyaktig rengjøring av skinne (sprit) og hold fast med lett trykk og siktet sitter bedre enn med tapen,

Du setter rett bak/mot befintlig korn.

 

Eneste motargument er risiko for at man begynner å sikte,..fokuserer (for mye) på siktet og mindre på fugl/due.- Men man venner seg ganske fort.

 

Jeg har både på kombi og en av mine hagler,.. liker det godt mot kveld når det mørkner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...