Jump to content

Berette Field 3 - må bruke løpsvelger for å skyte to skudd


Nevian

Recommended Posts

Har nylig anskaffet en Beretta 690 Field 3. Flott sak, men jeg sliter med én ting. På sikringen er det en løpsvelger for å velge hvilket løp som skyter først. Men etter at første skudd er avfyrt kommer jeg ingen vei med skudd nummer to uten at jeg må dytte løpsvelgeren over til den andre siden, selv om det står i skriften at dette ikke skal være nødvendig. Noen som vet hva som er greia her?

Link to comment
Share on other sites

De fleste hagler (også Beretta) med singel trigger har funksjon som nevnt dvs; rekylen sjalter om til skudd nr 2.

 

Noen produsenter mener mekanisk enkelttrykk har en fordel, og tanken er at om du av en eller annen orsak får klikk på første skuddet, så kan du likevel (kvikt) få i vei skudd med andre løpet.- Baikal m. flere har dette systemet,.. men det er som sagt det rekyl-opererte som er det mest vanlige.

 

Du kan ved tørrklikking,.. med klikkpatroner (selvsagt), simulere rekylen ved å slå flathanden mot bak-kappen, - eller en litt forsiktig "bank" i (teppebelagt :D ) gulv.

Link to comment
Share on other sites

Rekylen i en klikkpatron er ganske fraværende ja.. :D Ellers fikk du en god forklaring her!Etter mange tusen skudd med min Beretta,har jeg kun EN gang fått en funksjonsfeil,det var på Rypejakt hvor nedre løp var lastet med en vakker Eley Impax papp patron 30g hagl,der var rekylen for liten og fikk ikke av øvre løp..

Link to comment
Share on other sites

@ Cosmo; Litt artig, men samme hendte meg og med samme type patroner :)

 

Jeg skulle på rypejakt i Sverige.- Hadde en Beretta 687 som jeg da ikke var "innkjørt" med, så mye av sommeren hadde jeg fra min altan "tørrtrenet" på en stadig flyt av nærgående måker.

 

God trening dette og der man selvfølgelig "sjaltet" over manuelt med løpsvelgeren når man klikket ivei mot Måsene :D

 

Helikopter opp fra "Vuoggåtjolme" til det enorme fjell-massivet Tjidjak.

Hadde en riktig god ES på den tiden og den hadde stand på rypene FØR helikopteret hadde forsvunnet av sikte.- Bra med ryper.- Berettan var ladet med disse fine papp-patronene, "Eley Impax"- (mine var 28grams)- og fikk klikk opptil flere ganger,.. nå hadde jeg heldigvis også andre patroner, så dagen blev likevel vellykket.

 

Jeg trodde som du at disse skuddene var for svake og ikke ladet om,.. men jeg blev litt usikker når jeg kom hjem og tenkte over hendelsen,... den manuelle sjaltingen mellom løpene som jeg hadde praktisert så mye på altanen satt på en måte i fingrene :mrgreen: ,..og om jeg hadde dratt over løpsvelgeren etter første skudd så blev det naturligvis klikk på neste!!

 

Har testet disse skuddene på "hjemmebane" og da har de virket.

 

Har spekulert en del på dette og jeg vet faktisk ikke,.. selv idag,- om det var skuddene eller meg som "feilet", for som du sier;- man er ikke vant med at en Beretta feiler, og dette var eneste gangen også for meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...