Jump to content

Synspunkter og råd til ny Hagle (Beretta 690 field 3)


jegergaupa

Recommended Posts

Nå har jeg ikke prøvd 690, men jeg har en 692 sporting som jo egentlig er samme hagle. Jeg liker hagla godt, fin balanse og god å skyte med. Det negative må kanskje være at avtrekket kunne vært enda bedre. Så har du ejektor/ekstraktor, som er fint å kunne velge selv, men ekstraktorfunksjonen løfter hylsa veldig lite ut fra kammeret. Det blir rett og slett litt fikklete å få ut patronene. Ut over dette så er hagla ikke så ulik en hvilken som helst annen Beretta 686, 680 el.682. Jeg har en 686 også.

 

Var jeg deg ville jeg sett på Browning sin b725 også. Den har bedre avtrekk og er mekanisk bedre enn Beretta i mine øyne. Men du skal jo passe hagla også. For meg er det noe rart med utformingen på alle Browningene jeg har prøvd.

 

Bruker du Google så ligger det tonnevis av tester på disse haglene :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikla på en i går. Og sammelignet samtidig med min "gamle" 686. Ikke stress med det. Beretta produserer folkevogn-hagler nå. Ejektor/ekstraktor opplegget på min 692 har bare vært trøbbel. Og de tenker profitt og sparer på olja til stokken selv på hagler til 30 lapper. Det kommer vurdering av børsa i neste Jakt-og-fiske, eller nummeret deretter. Jeg gir terningskast 4. Kanskje 3.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville kjøpt den som føles bra og passer. Har du skutt litt så kjenner du med en gang når det passer. Pussig nok er det stor forskjell i følelsen på hagler. Du kan f.eks prøve en 686 sporting og en 692 sporting om hverandre, så kan du selv kjenne hvordan de svinger og balanserer. Det er ganske markant og stor forskjell selv om man ikke skulle tro det.

Hva slags merke som står på hagla er egentlig helt underordnet om du bare skal jakte og skyte litt på leirdubanen. De holder alle sammen til det i den prisklassen. Har du planer om hundretusener av skudd bør du kanskje tenke på annen låsing og mulighet for service på avtreks og slitedeler.

 

Skal du allikevel ha den mest solide og politelige i prisklassen ville jeg holdt en knapp på Browningen om du passer den og får godfølelsen. Blaseren er "ukjent" (en "billig" utgave av F3). Beretta er mekanisk mindre forseggjort i forhold til Browning som egentlig er et smykke i forhold.

 

Hadde jeg hatt rå til en F3 for kanskje 7-8 år siden hadde den nok stått i skapet. Den passet helt fantastisk uten at jeg egentlig helt kan forklare det. Jeg har kjent på noen F3ere senere men aldri funnet tilbake til den "utgaven" som føltes helt riktig for meg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...