Jump to content

Bytte hagle pga dårlig gravering?(Bilde)


Hunter82

Recommended Posts

Uansett hva man synes om gravering så har du betalt for en vare som ikke er 100%

Denne burde jo ikke passert kvalitetskontrollen til Beretta.Jeg hadde enten bedt om avslag/refundering av beløp eller bedt om å få kjøpet hevet hvis du absolutt ikke kan leve med det.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Sånn funksjonsmessig hadde jeg ikke brydd meg. Er lett å se at mine hagler er bruksjern, russisk, ripete og fæl. En russisk kjøkkentanks av en fribryter blir ikke pen med litt sminke :) Men hvis jeg noengang blir å kjøpe ei fin, gravert hagle. Så skal den ha den finishen som den bør ha. Er jo en del av prisen.

Hadde nok ikke orket å bytte den inn, men hadde kommet til å forlangt et kraftig avslag i prisen. :)

Hvis man skal kjøpe en ny bil og oppdager en ripe fra frontfangeren helt til bakfangeren, så bør man kunne prute hardt på den, selv om man ikke merker noe til den ripen når man kjører til jobb:)

Link to comment
Share on other sites

Dette er utvilsomt en produksjonsfeil og ikke noe en bare skal akseptere sånn uten videre. Det er tross alt en relativt kostbar kvalitetshagle.

Importør (og helt sikkert fabrikant) vil ikke si noe på at denne returneres. Mulig at en lokal forhandler vil ha en kommentar, men det er ikke noe å bry seg om.

Jeg hadde levert den tilbake (selv om den helt sikkert skyter like mange ryper som en feilfri en). Om du vil beholde den mot et prisavslag får være opp til deg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde krevd prisavslag. Dette vil opplagt påvirke annenhåndsverdien. Hvis de ikke godtar prisavslag ville jeg bedt om en ny hagle.

 

Er ellers enig i at denne ikke burde passert kvalitetskontrollen til Beretta.

 

Dessverre ser det ut til at Beretta ikke er hva de en gang var rent kvalitetsmessig.

 

Jeg kjøpte selv en ny Beretta hvor begge ejektorene var feilslipt. Resultatet er problemer med utkast og begge må byttes.

 

Det rare var at feilen var veldig tydelig når man så etter, men det hadde ingen oppdaget før kunden (jeg) gjorde det.

 

Skuffende fra Beretta og neste gang blir det Browning B725 hagle!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte selv en ny Beretta hvor begge ejektorene var feilslipt. Resultatet er problemer med utkast og begge må byttes.

Det var jo en litt mere GRAVERENDE feil :!::mrgreen::lol::lol:

Beklager kunne ikke holde meg :lol:

 

Det er nok ikke tvil om at Browning er flinkere enn Beretta på metalarbeid og det mekaniske, men de er ikke like flinke på tre og utforming av stokkene etter min mening. Det blir gjerne valgets kvaler mellom disse to, og ikke minst, hvilken passer.

Link to comment
Share on other sites

Synspunkter på kvalitet nyere Beretta, det er notert diverse rariteter, men totalt er det positivt:

http://forums.pigeonwatch.co.uk/forums/ ... r-quality/

Savhmr:

Things like the laser engraving do little for me, and the Lincoln if anything was better imho.

grrclark:

The roll or laser engraving on the Silver Pigeons is a bit thin, but it is ok,

 

Så raskt går det med laser gravering:

 

Berettas laser gravører kan lære mer her:

Engraving Problems and Solutions

http://www.engravingsys.com/cnc-engraving-trouble-shooting/

The Engravers' Bible

http://www.johnsonplastics.com/engravers-bible/nosecones

 

Laseren bruker akkurat samme tid på god eller dårlig prestasjon, det er den faglige stolthet som er svekket..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...