Jump to content

Blyræva


Hollako

Recommended Posts

https://oddajangen.wordpress.com/2016/08/18/blyraeva/

 

Galninger. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, kanskje begge deler, men mest grine.

 

Sikkerhetsavstand for hagle målt i meter er haglstørrelse i mm x 100. Hadde haglene vært en halv mm store, kunne dette kanskje gått bra, eller bedre. Men jeg hadde ikke stilt meg opp. Å bli skutt mot med lerduehagl på 250m skulle kunne gå bra, SELV OM JEG ALDRI VILLE HA TESTA DET.

Link to comment
Share on other sites

Jeg startet i sin tid, dette var i den tida da forumet hadde en del skribenter med både humoristisk sans og skriveferdigheter, en tråd under "OT" med referanse til utdelingen av de særdeles høythengende æresbevisningene "Darwin Awards". Dessverre ble den tråden lagt i isolat, etter at noen absolutt måtte dra inn kvasi-vitenskapelig rasismesludder.

 

Folk som frivillig stiller seg opp foran skytevåpen, eller gjør annet fullstendig irrasjonelt og livsfarlig, fortjener jo en heder, fordi, som "Darwin Awards" skriver, de forbedrer vår felles genpool, ved å fjerne seg sjøl fra den. Vel og merke, de må gjøre dette før de sjøl får avkom. Her i landet har vi jo hatt flere dødsfall i sommer blant såkalte "basehoppere". Det verste er at slike tosker setter andres liv i fare, ved at redningsfolk må hente ut tilskadekomne og/eller likene etterpå. I en sak for noen år siden, ble redningstjenesten sterkt kritisert av de etterlatte, fordi restene av den vellykkede sjølmordskandidaten ble liggende etpar dager i fjellsida, før man tok sjansen på å hente de ut.

Link to comment
Share on other sites

Setter dette i samme bås som basehoppere, fjellklatrere, strikkhoppere, fallskjermhoppere osv. Dreper de seg selv så er det ikke synd på dem en plass.

 

Fattern har fortalt meg at det er kun to ting jeg må gjøre for at jeg blir arveløs, det ene er å gå ut på prekestolen og det andre er å hoppe i strikk :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...