Jump to content

Spørsmål om Remington 1000 og 42 grams ammunisjon


Ulopolitanus

Recommended Posts

Jeg har en god, gammel Remington 1100, som fungerer en sjelden gang. Har prøvd å vaske den, rense den, og vært snill med deg, men nei. Har også kjøpt inn 36 grams ammunisjon i håp om at den skal fungere optimalt, men sliter fortsatt. Patronene i magasinet vil ikke komme ut!

 

Snakket med en som har identisk hagle. Han ba meg bytte ut ringene (bilde), ihvertfall gummiringen. Har nå bestilt sånne.

 

Men nå over til mitt egentlige spørsmål: Kan jeg avfyre 42 grams ammunisjon uten at det ødelegger hagla?

 

Det var noen som mente at hagla kanskje ikke tåler altfor stor ladning.

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke hvorfor den ikke mater fra magasinet. Der må andre kloke hoder komme med noe innputt :wink:

 

Pørv å finn ut hva hagla er trykktestet til. Står ofte på pipa. 42grams patroner er ofte ladet til 1050bar og om hagla da er testet til 900bar sier det seg selv at det sliter ekstra på våpenet. Så se om du finner noe trykkstempler på den så ser du om det går eller ikke.

 

Men helt ærlig så har ikke 42gram i 70mm noe for seg. Hastigheten blir lav og ofte gir de elendige skuddbilder.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt flere tusen skudd med Rem 1100 Auto hagla.Disse er veldig solide hagler og min har fått stødig diett med 42 grams bly ladninger.Hvis den ikke mater opp patron kan det være magasin fjæra som er slapp.Prøv å legge i en shims slik at den blir strammere for å teste om det fungerer før du kjøper ny.Tetningene og stempelringene må sitte korekt.Stopper sluttstykket i bakre stilling etter siste patron er skutt er disse ok.Ta en pianotråd og stikk opp hullene forran stempelringene som går opp i løpet så får du ut slam og dritt derfra.Har hagla di en skrue som justerer gassutslippet på pipa kan det være en mulighet å åpne litt på denne.Løp med gassjustering er ikke vanlig men har sett 2-3 stk med denne funksjonen.Ellers kan man kjøpe deler fra USA hos Numrich gunparts.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...