Jump to content

Beretta Silver Pigeon I eller III?


OPJansen

Recommended Posts

Hei.

Jeg har lurt på å kjøpe meg en Beretta Silver Pigeon, men lurer på om jeg skal kjøpe SP I eller SP III ?

Hva er den største forskjellen på de to haglene?

Akkurat nå er prisforskjellen på de to haglene nesten lik på nettsiden til G-Max, SP III er ca 600,- dyrere enn SP I.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå er prisforskjellen på de to haglene nesten lik på nettsiden til G-Max, SP III er ca 600,- dyrere enn SP I.

 

Om prisen differensierer med kun 600 mellom de to modellene så burde du går for III og være meget fornøyd!

- Det hadde jeg gjort, har SP og er veldig fornøyd ;)

Link to comment
Share on other sites

Flere nettbutikker som kjører 686 SP I til 15-17 tusen, så ville anbefalt deg og ikke kjøpt på GMAX.no. Med mindre du har lyst å bruke litt ekstra penger :) Forskjellen mellom disse to er graden på stokken, en "klasse" III har visstnok finere stokk. http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=41469986

 

Mener å ha hørt at hagla fra Jaktdepoet er visst importert fra et annet sted enn det Schou forhandlerne gjør og at det var endringer på disse haglene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt noe av dem samme om at SP fra jaktdepoet er importert fra Tyrkia og dermed ikke laget/beregnet for et norsk klima, vistnok bedre kvalitet i stokken på ei "norsk" hagle.

 

Ble fortalt dette av en Schou partner, hvor mye det er i det får du vurdere selv.

Link to comment
Share on other sites

Det med forskjell på treverket ville jeg tatt med en stor klype salt. Uansett hvilken du velger må den oljes regelmessig for at den ikke skal tørke ut og sprekke. Noen stokker sprekker, uansett fordi treet er for dårlig tilpasset eller har feil i strukturen i forhold til utforming.

Jeg skal ikke være bastant på garanti, men tror det er lettere å reklamere til den lokale sjappa/Schou enn hos Jaktdepoet. Men om det forsvarer prisforskjellen har jeg ingen formeninger om.

Personlig synes jeg alltid at det er greiest å kjøpe ei hagle jeg har holdt i hendene og prøvd, uansett pris eller merke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt noe av dem samme om at SP fra jaktdepoet er importert fra Tyrkia og dermed ikke laget/beregnet for et norsk klima, vistnok bedre kvalitet i stokken på ei "norsk" hagle.

 

Ble fortalt dette av en Schou partner, hvor mye det er i det får du vurdere selv.

 

 

Mener å ha hørt at hagla fra Jaktdepoet er visst importert fra et annet sted enn det Schou forhandlerne gjør og at det var endringer på disse haglene.

 

En skal lese mye sprøyt og tull, uriktigheter og direkte løgn! :shock:

 

Beretta fra Tyrkia burde jo da bety at dette var ett piratprodukt ?? Tror folk virkelig Beretta ville tillatt at det ble solgt piratkopier produsert i Tyrkia av deres mest solgte modell??

 

En får konkurrere som en vil, men direkte løgn om varen fra en konkurrent bør en uansett hvem man er holde seg for god til på tross av at mange blir regelrett dengt på pris av både oss og XXL som får direkteleveranser utenom Schou systemet

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel hverken jeg eller nevnte Schou partner påstått at dere selger piratkopier men hvis det er sprøyt, tull, uriktig og direkte løgn at dere får levert SP1 fra et annet sted enn det Schou gjør så kan jeg gjerne innerømme feil!

 

Så opplys meg gjerne om hvor konkuranse dyktige dere er i forhold til andre, en ting er jo pris men hva med garantier og evt reklamasjoner i etterkant?

 

Du nevner direkte leveranser utenom Schou systemet, vil det si direkte fra Beretta da?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...