Jump to content

Hvilken lengde på løp burde jeg velge?


Ole-P

Recommended Posts

Skal kjøpe meg en beretta halvauto (står mellom A300 outlander eller A400 explor seien) men disse leveres i 61, 66 og 71 lengder, bruken av hagla vill være veldig allsidig, den skal brukes på fjellet, skogen, på and, due, gås, rådyr, ja egentlig alt utenom sjøfugljakt.

 

Har sett for meg at 66 vill a antagelig være det å gå for da den ikke er for kort eller for lang, men blir ikke det litt 6,5x55 sånn midtimellom passer til alt men mye annet er bedre egnet til forskjellige,

Så det store spørsmålet vill 61 eller 71 gi meg fler fordeler enn ulemper til det jeg skal jakte? Vill være primært rypefjellet trollskogen denne primært vill bli brukt

Link to comment
Share on other sites

Har hatt automathagle med 71cm og det er langt og kranglete å gå mye med. Greit som post våpen men ikke til mye gåing.

 

Tror du kan velge deg 61cm. Til din type jakt(mye gåing i fjell) Da er ofte vekt noe du vil ha ned. Det samme med lengden.

Link to comment
Share on other sites

Sammenligningen med 6x55 er litt "haltende", da den ikke er "sånn midtimellom", men det minste du kan bruke på storvilt :D

 

Du beskriver din jakt som veldig allsidig og da synes jeg 66cm løp på halvauto er et meget fornuftig valg.

Inget feil med 71cm, men blir noe "seinere" til skudd,- våpenet blir litt langt (og tyngre), men for all del,.. stødig og god i sving.

 

Gå for den gyllne middelvei (66cm),.. og Beretta Outlander er et våpen helt i min smak - enkelt utførende men med 100% funksjon og kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Etter en tur for å klå litt så datt valget på en Beretta A300 outlander med trestokk og 66cm løp, da denne passet meg perfekt med bytte av kolbekappe! Første gang jeg faktisk har funnet ei hagle som passer meg så godt med så lite modifikasjon nødvendig, og endelig skal jeg jakte med beretta igjen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...