Jump to content

Remington 812


Larss23

Recommended Posts

Kan ikke se annet enn at jeg satt å så på denne i går. Regner med at det er den som ble lagt ut på Finn.no

Det ligger et par videoer på Youtube hvis du bare søker på Remington 812 der. En ganske omfattende test.

 

For å si det slik: hadde jeg hatt ledig plass i jaktvåpengarderoben min så hadde jeg kjøpt den!

Link to comment
Share on other sites

Ulempe?

Noen vil si at ulempen er at du bare kan skyte ett skudd uten å lade.

 

For min del er det ubetydelig. Forresten kan du lade på 2 sekund hvis du trenger det.

 

En slik enkeltløper er en sliter. Vil vare lenger enn du :-) En meget enkelt konstruksjon hvor veldig lite kan gå galt.

 

Jeg planlegger å rydde plass i min våpengarderobe i løpet av høsten så jeg kan få kjøpt meg en slik eller tilsvarende.

Er generelt glad i enkeltskudd våpen. Har Ruger #1 enkeltskudd rifler også.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ei hagle som ble produsert i Brasil. Stokken er av Jacaranda(?). Den lukter faktisk som en sigarkasse. :) Fortreet holdes på plass av en fjærmekanisme som setter spenn mot et mothold som er loddet fast på løpet. Pass fingrene når du setter fortreet på plass. Avtrekkerbøylen er så vidt jeg husker av plast. Det svake punktet er avstandstykket mellom fortre og låskasse. Det er av plast og kan sprekke. Dimensjonene er en håndfull for å si det sånn. Grep og fortre fyller hånden godt.

Link to comment
Share on other sites

Min gamle trofaste Baikal hagle må omsider ertstattes. har mulighet til å teste ut og evt kjøpe ei Remington 812 hagle billig. Mine kunnskaper om våpen er begrenset, noen som kjenner noe til denne hagla?

 

 

finn deg en baikal enkel i gjen......... knall god jakt børseetter mitt vett,men jeg er vel ikke kjent for å være proffessor :oops: ................

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...