Jump to content

Erfaringer med Beretta Bellmonte?


erlendring

Recommended Posts

Hei!

 

Bellmonte er samme våpen som Beretta ES100. Bygd i Spania så noe rimeligere enn andre Beretta hagler. Er ikke katalogført hos Beretta lenger, lurer på om det er fordi den selges i noen land/butikker som spesialmodeller.

 

Har prøvd både ES100 og Bellmonte og synes de er helt ok mtp prisen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har en Beretta Belmonte, som jeg kjøpte på XXL i sommer. Jeg synes det er en bra hagle som gjør det den skal, men dersom jeg skulle kjøpt halvauto hagle på nytt ville jeg gått for noe annet. Det er fordi:

 

- magasinrøret er permanent plombert til 2 patroner. Altså er kapasitet til hagla på 2+1, du trenger ikke mer enn dette til jakt (av juridiske årsaker). På XXL ble jeg fortalt at den hadde magasin til 4 patroner, altså visste de ikke hva de snakket om. Dette fant jeg først ut av etter at hagla var kjøpt og da var det ingen ting å gjøre med det. Dette var ganske kritisk i mitt tilfelle, da jeg blant annet skulle ta med hagla til et opphold Svalbard, noe man trenger større magasin til.

 

- Modellen Belmonte selges bare i et par land, og ingen av de er engelskspråklige. Så det er minimalt med informasjon å finne om våpenet på nettet, med mindre du behersker gresk eller russisk. Jeg har selv måtte sett på greske youtube-videoer da jeg skulle montere/demontere hagla første gangen

 

Jeg har ikke erfaring fra så mange hagler men jeg synes "gummi-greia" på kolben kunne vært noe mykere for å dempe rekylen. Jeg vet ikke hvordan dette er på andre hagler, men jeg har en rifle i 30-06 med en langt mykere bakende på kolben, som er bedre for rekylen.

 

Bortsett fra disse tingene er jeg fornøyd med hagla, til jakt og leirdueskyting er den bra nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...