Jump to content

Hagle sideligger, får ikke knekt/brekt opp


Påsan3050

Recommended Posts

Hallais!

 

Jeg kjøpte ei eldre brukt sideligger av typen reno uriguen, kaliber 12/70 i helgen. Det var kun bruksmerker i treverket og noe småtteri på blåneringa.. tight og fin i kassa, fikk den for 1500.- så vakke så ille !

 

Men! Har ett problem, jeg pussa og olja litt over kjapt for å ta en grundigere sjekk over hele hagla, da jeg satt inn 2 av mine kaliber 12 klikkpatroner, så klikka det normalt i ved begge avtrekkerne, men når jeg skulle knekke opp hagla igjen så får den bare åpna seg 1-2mm i kassa.

 

Hva gjør jeg :shock::shock: ?!

Link to comment
Share on other sites

har prøvd begge deler nå uten hell.. :cry:

 

Det er en eller begge pinnene som står stivt fast "inn i løpet" når jeg kikker med lys gjennom den 2mm sprekken jeg får lirka fram når jeg prøver å brekke opp hagla..

 

hverken slå på kassa eller bak i kolba hjelper.. sprayet endel våpenolje som står å godgjør seg.. det rant endel schit ut..

 

Når jeg tok av underbeslaget også.. turte ikke gå noe lenger enn det.. Hva mer kan gjøres?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Förmodligen nyper slagstiften, lite risigt inpassade och lite för torra så är det inte ovanligt att de nyper.

 

Om inte gummiklubban ger effekt får man plocka av varbygel, underbeslag och kolven och den vägen lossa stiften.

 

/T

Link to comment
Share on other sites

Hallais!

 

Jeg kjvelbrukt ldre brukt sideligger av typen reno uriguen, kaliber 12/70 i helgen. Det var kun bruksmerker i treverket og noe småtteri på blåneringa.. tight og fin i kassa, fikk den for 1500.- så vakke så ille !

 

Men! Har ett problem, jeg pussa og olja litt over kjapt for å ta en grundigere sjekk over hele hagla, da jeg satt inn 2 av mine kaliber 12 klikkpatroner, så klikka det normalt i ved begge avtrekkerne, men når jeg skulle knekke opp hagla igjen så får den bare åpna seg 1-2mm i kassa.

 

Hva gjør jeg :shock::shock: ?!

 

De klikkpatronene du satte inn, var de velbrukt ?

Klikkpatroner er forbruksvare, på linje med live ammo.

Har knekt tennstift på både hagler, og Blaser pga klikk på slitne klikkpatroner.

Hvis den knekte biten sitter i tennstifthullet, vil den låse så lenge du ikke får lirket den ut.

Løsne treverket fra baskylen. Av med rekylplata, langt skrujern/nøkkel.

Hvis det ikke er feilen, får du i det minste inspisert, og smurt opp mekanism :wink:

 

Plan B: Børsemaker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...