Jump to content

Førstegangs Hagle


Rypejegern18

Recommended Posts

Hei! Er ny er på forumet så si ifra om jeg legger ut feil sted osv :)

 

Jeg ska kjøpe første hagla nå snart. Har jakta 2sesonger på rype(fjell og li) og litt hare. Har da lånt hagle av min far (kombihagle diamond 12cal og litt med en ekeltløper med spennhane). Så kan vell ikke kalle meg helt fersk... Men har aldri eid hagle sjøl.

 

Jeg har sett på 2 hagler: Weatherby PA-08 Synthetic 26´´12 og Winchester SXP Black Shadow 12-89. Eneste fordelen jeg ser med Winchester er utseende, da Weatherby hagla er billigere og lettere.

Grunnen til at jeg har sett på disse er fordi de er de billigste jeg finner :) kommer til å brukes mest til rypejakt :)

Hva bør jeg gå for?

 

Veldig takknemlig for saklige svar :)

Link to comment
Share on other sites

Hei, personlig foretrekker jeg dobbeltløper i de fleste situasjoner, men kjøpte en PA-08 forrige sommer for bruk på sjøen. Den har ligget ubrukt foruten et par turer på haglebanen, så hvis du ender opp med å velge weatherby og vil ha en meget pent brukt, er det bare å sende en PM.

Link to comment
Share on other sites

Hei, personlig foretrekker jeg dobbeltløper i de fleste situasjoner, men kjøpte en PA-08 forrige sommer for bruk på sjøen. Den har ligget ubrukt foruten et par turer på haglebanen, så hvis du ender opp med å velge weatherby og vil ha en meget pent brukt, er det bare å sende en PM.

 

Eneste grunnen til at jeg ser på pumpehagle(enkeltløper) er fordi de er blilligst... Syns o/u og s/s i tre er mye finere, men også mye dyrere

Link to comment
Share on other sites

Har nå funnet en anna hagle som jeg trur jeg går for, Weatherby Upland SA-08 12/76 . Hagla er til salg privat(veldig lite brukt) og ser bra ut, men selger den også hos xxl. Så skal dit på lørdag og se om den passer meg, gjør den det så får jeg selger til å sende hagla i postoppkrav.

 

Noen negative meninger om denne hagla og om å få tilsendt hagle gjennom posten?

https://www.xxl.no/weatherby-hagle-weat ... 17_1_style

Takknemlig for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også SA08, veldig fornøyd med den, skyter veldig bra med denne også. Vurderer å selge den da jeg har 3 andre hagler i tillegg :D Gi beskjed om du er intr. Aldri hatt problemer med den, brukes 2 ganger hvert år på fuglejakt :D

 

Sende våpen i posten er ingen problem, men del våpenet i 2 deler og send i 2 pakker med sporingsnummer. Husk forsikring om det er dyrt våpen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...