Jump to content

Churchill VS Weatherby


RugerGutt

Recommended Posts

Hadde en pa-08

Den åpnet ved avfyring og sendte sluttstykket/pumpa bakover, kastet halve kruttladningen ut av utkasterporten.

 

2turer på xxl og 8 uker uten hagle, var nok til at jeg aldri mer skal ha weatherbyhagle!

 

Churchill har jeg ikke snøring på, men den er vel som wby produsert i Tyrkia, og sikkert ikke noe dårligere!

 

 

Obs: til wby var det vist nesten umulig å få deler!

Link to comment
Share on other sites

Churchill pumpe er ikke så mye å skryte av heller. Min første kastet ikke ut hylsene pålitelig nok. Jaktdepotet avfeide det med "feil patroner". Når jeg til slutt fikk en ny klikket den nye ofte. Jaktdepotet avfeide igjen med "feil patroner". Lang historie kort: Flere turer til Drammen. Til slutt oljet Jaktdepotet sin børsemaker avtrekkermekanismen og påstod jeg pusset for dårlig. Det ble riktignok litt bedre, men klikket fortsatt av og til. Har nå betalt xxl sin børsemaker for å se på det, og den har ikke klikket på ca 200 skudd siden. Skruen til magasinet (som også låser løpet), løsner under bruk, så må taites jevnlig.

 

Man får hva man betaler for, og tilhørende service. Vegrer meg for å handle våpen på JD etter denne og en tilsvarende handel tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Churchill pumpe er ikke så mye å skryte av heller. Min første kastet ikke ut hylsene pålitelig nok. Jaktdepotet avfeide det med "feil patroner". Når jeg til slutt fikk en ny klikket den nye ofte. Jaktdepotet avfeide igjen med "feil patroner"....

 

Synes det blir litt tynt å skylde på feil patroner, angitt kaliber burde funke som jeg ser det (ja, jeg vet at dette i ulik grad ofte ikke er tilfellet). Det er jo ikke verdens mest fintfølsomme mekanisme, men heller lagt litt for lite kjærlighet i produksjonen av våpenet antar jeg.

 

Joa var en grad på sluttstykket som lagde kvalm, men det viste seg å være tilnærmet umulig å få tak i deler...

 

Jeg skal gi den en sjangse. Ser den har fått generelt gode tilbakemeldinger. Hvis den ikke fungerer så får de den tilbake.

Link to comment
Share on other sites

De grønne klikkpatronene til XXL er noe ræl for bruk i pumpehagle. For korte til å lade skikkelig og for tunge til å spyttes ut skikkelig.

 

Var eier av Weatherby PA-08 en kort periode, men fikk takk og pris hevet kjøpet pga korn og sikteskinne var hinsides skeivt montert.

 

Ikke får du tak i deler til den heller. Deler fra 870 passer ikke.

Link to comment
Share on other sites

Fant ut hva som feilet. Klikkpatronene er for korte (45,4 mm lange, grønne fra XXL), prøvde med en tom patron på 70,4 mm å da funket det greit.

 

Kjedelig at det ikke finnes så mye deler til den. Satser på å få testet den om ikke så lenge, og hvis den fusker så leverer jeg den tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...