Jump to content

antall hagel i 20/70 vs 20/76


cita

Recommended Posts

Jeg vil tro Rottweil er noe av det bedre du får tak i.

Alt som glitrer er ikke gull :wink: De Rottweil patronene jeg har disikert er temmelig ordinær. Ujevne og urunde hagl. Det er bare utsiden som glimter til med høy messing til pynt.

 

Jeg ville heller prøvd å få tak i Black gold fra Gamebore som kommer i 30, 32 og 34 g no. 4,5 og 5. Alle har fart godt over 400 m/s.

Jeg har ikke erfaring med disse i kaliber 20, men i kaliber 12 er de bra og overgår Rottweil til samme pris. Her er det jevne fine haggel og ingen slappe ladninger.

 

Uansett hva man velger er det skuddbildet som avgjør hva man kommer til å få best suksess med :wink:

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva man velger er det skuddbildet som avgjør hva man kommer til å få best suksess med :wink:

Jepp uten tvil. Hvis ikke superspeed g2 gir noe bra skuddbilde i kombien, så blir de nok brukt til å rydde kratt på området der vi vanligvis skyter leirduer :)

Link to comment
Share on other sites

Hva reklamen sier og hva kronografen sier kan være to vidt forskjellige ting... jeg kjøpte Winchester superspeed i kal 20/70 og de kvitterte med 360 m/sek ganske slappe greier m.a.o RWS 20/76 har 382 m/sek i min drilling RWS 12/70 har 384 m/sek.

 

Men, bevares, jeg har skutt mange rådyr med RWS 20/76 hagl#3 eller # 4 så lenge skuddavstanden er for hagle < 30 meter og dyret står i ro, eller går sakte, går dette meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Ja. I kaliber 12/70.

Noen linker for kal 20.. Står fortsatt opgitt til 417 m/s. Så hvis du mener det er feil, så kan du ta det opp med forhandlerne om du vil.

https://vapenhuset.no/products/winchest ... axon_id=42

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=4886

 

Jeg ikke så nøye hva slags hastighet de kommer ut av løpet i. Jeg bare svarte på spørsmål fra trådstarter om patroner med høy hastighet. Så blir nok aldri å kjøre hagla over konografen. Jakter mest hare, og de bryr seg fint lite om det er noen meter pr sek fra eller til. Får jo gjennomskyting selv med slappe selleri og gulrot i nr 6 på de holdene jeg skyter på :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...