Jump to content

Blaser F16


andsto

Recommended Posts

Tror Hagemo må ha bomma på prisen, på Blaser sine sider er den oppgitt til 32 000 og fant pris i uk og der ligger den på ca 30 000. XXL selger F3 for 43 000 så da tror jeg ikke Hagemo får solgt så mange F16 til den prisen. Blir spennende å se hva den kommer til å ligge på hvis XXL tar denne inn da.

Link to comment
Share on other sites

Trudde poenget var ei "billig" hagle. Sjølvsagt Blaser det er snakk om, men det er ikkje mange tusenlappan unna ein F3 uansett. Ser F3 frå 45 000 og oppover.

 

Veil prisen på en Blaser F3 Game standard er med 71 cm løp kr 60 148.-

Blaser F3 låskasse game standard kr 30 012.-

Blaser F3 løpe Game 71 cm kr 30 136.-

 

Desverre er realiteten at den norske valutaen har svekket seg markant mot euro, så finner du en NY ubrukt F3 til 45 tusen så er jo det en god deal..

 

Edit:

Blaser F16 kommer til å leveres i Game og Sporting, disse kommer igjen til å bli levert i 3 forskjellige modeller, Standard Grad 2 stokk, Prestige grad 3 stokk og Luxus grad 4 stokk.

 

Game modellen er en jakt hagle som veier ca 3.2 kg og vil i standard ha en veil pris på kr 38 257,00

Game leveres med løp i 71 og 76 cm lengde.

 

F16 sporting er en sporting hagle med muligheter til å feste lodd/vekter på løpssettet, samt justere tyngdepunktet og sette inn vekter i kolben, denne vil bli levert med løp i enten 76 cm eller 81 cm

veil pris på F16 standard sporting vil være kr 41 921,-

Link to comment
Share on other sites

Hvis du holder pilen over prisen i konfiguratoren, så står det: "suggested retail price in Norway including sales taxes". hvis du går på R8 eller andre våpen så ser du at prisene stemmer med norske priser, så denne prisen er inklusive mva.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

F3 og F16 er to helt forskjellige konstruksjoner, F3 er et systemvåpen der en kan endre konfigurasjoner med løp og kolber og alt går om hverandre og er en dyrere konstruksjon enn den som er benyttet på F16.. Dette er en helt nykonstruert låskasse som de selv hevder er verdens laveste låskasse.

Jeg har selv en Blaser F3 super sport og jeg i forhold til F16 så liker jeg bedre balansen i F3, F16 har lettere løpssett og er mere lik Beretta balansemessig når det kommer til konkurranse våpen.. Men jeg likte veldig godt F16 Game, så godt at jeg bytter ut Browning B725 haglen min med en Blaser F16 Game som jakthagle..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har inne en bestilling på en F16 Game Luxus (grad 4 stokk), men har kommet over en F3 Game (ny, trolig grad 2 stokk) til nesten samme prisen og sliter litt med å vite hva jeg bør velge. Jeg har tenkt å bruke hagla til jakt, men også til å trene på leirduebanen. Noen som har prøvd begge og har noen innspill?

Link to comment
Share on other sites

Har litt inntrykk av at F16 er designet primært med jakt i fokus, mens F3 er designet med sportskyting i fokus. Er det et intrykk du deler? Hva ville du valgt som jaktvåpen uavhengig av pris? Er F3 hakket "bedre" på det meste? Sliter litt med valget mellom de to. Har ikke skutt med noen av våpnene, kun holdt de.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Blaser F3 super sport som konkurranse hagle, og som konkurranse våpen hadde jeg holdt en knapp på F3 framfor F16..men dette har med mine preferanser og hva jeg liker og legger vekt på når det kommer til konkurranse våpen.. Når det kommer til Game modellene til Blaser så likte jeg veldig godt F16 game..så godt at jeg bestilte en sporenstreks..og min Browning B725 ble solgt.. Om du skal velge en F3 eller F16 game? Kvalitetsmessig så spiller det ingen rolle.. Men F16 føltes med sin lave låskasse uhorvelig liten og nett i hånden, med perfekt balanse noe som jeg liker på en jakt hagle.. Du går ikke feil med noen av de..

 

Forøvrig så er game modellene designet med jakt for øye..og sporting modellene med konkurranse for øye.. Løpsvekter..kolber..balanse er vidt forskjellig og dette gjelder både F3 og F16

Link to comment
Share on other sites

Takk for innspill! Det er høyt verdsatt. Du påpeker noe jeg også tenker på og det er balansen i F16 Game som jeg syns kanskje var hakket bedre en F3 Game. Er ikke hver dag jeg kan velge mellom to slike hagler og vil ikke velge "feil". F3 Game har vært drømmehagla i mange år, og er derfor litt i tvil om jeg våger å vrake den til fordel for en "rimeligere" utgave, som F16 jo tross alt er. Blir nok å gruble litt til, men er nok som du sier at det blir neppe feil uansett hvilken man velger. Luksusproblem er også et problem... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Var på XXL i dag og spurte om de kom til å få inn Blaser F16. Selger sier at de neppe kommer til å ta inn denne. Hagla var billig og hadde slaglåser. Beretta og Browning hadde fjærlås forklarte han og mente blaser f16 var mye dårligere våpen en beretta og browning.

Ble litt satt ut av hans argumenter og behov for å "overbevise" meg om at det var en billig skit hagle...

 

Så spm, slaglås eller fjærer- aner ikke forskjellen. Men er den ene dårligere en den andre?

Link to comment
Share on other sites

Hehe..en skal høre mye rart..det han fra XXL fortalte er rett og slett Pisspreik!! For det første så har Beretta og Browning B25/B25 style, helt forskjellige låskassen og låsing.. nå er riktignok B25 kjent for å ha en eksepsjonell sterk mekanisme og jeg har selv et håndbygd prakt eksemplar av en B25 som jeg har arvet.. og jeg har også hatt B525..og nå de senere år en B725 som jeg i år byttet ut med en Blaser F16 som skal brukes til jakt.. jeg har også en Blaser F3 SuperSport som jeg skyter leirduer med og som har gått 25 000 skudd uten et eneste klikk, og det er helt umulig å se at den har skutt et eneste skudd.. jeg har også en Beretta DT11 som har Beretta's absolutt sterkeste låskasse og for å si det sånn.. Blaser er ikke noe svakere..

 

Det en får med F16 er markedets laveste låskasse, som igjen gjør at en får en lavere kjernelinje og bedre rekylopptak med denne enn med hagler med høyere låskasse.. Mange hagle skyttere benytter nederste løp nettopp for å få en lavere kjernelinje på hagler med høyere låskasser..

 

Uansett hvilken av disse haglene (Beretta, Browning og Blaser) en velger så får en meget bra kvalitet, som vil vare livet ut og kan sendes videre til neste generasjon like tight og fin som den gang den var ny..

 

Et stort pluss med Blaser er overflate finishen som er så godt som rustfri..

 

Lykke til med valg av Hagle..jeg hadde ikke vært i tvil om hvilke hagle jeg hadde gått for!!

 

Bare for å unngå å sette ben i denne XXl butikken..hvilken butikk var det?

Link to comment
Share on other sites

Var innom XXL her i Tromsø.

Ja skjønte jo det var et ønske om å selge noe annet en F16 som lå bak. Men der å da klarte han å sette meg litt ut siden jeg ikke satt eller sitter med nok kunnskap om Blaser vs Beretta eller Browning.

Satser på en tur sørover slik at jeg får sett på en Blaser F16 siden de ikke skal ta den inn ifølge han.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...