Jump to content

Pumpehagle, Remington 870 express eller Browning BPS


sigvald

Recommended Posts

Hei hva bør jeg velge mellom remington 870 express eller browning bps? Skyter links vet du før remington i links men browningen fungerer utmerket til links såg jeg da sikringen er mindt oppå kolben, minus pluss? Alle svar tas i mot med takk. Ps hagla skal brukest til jakt. Å jada jeg vet det finnes sideliggere og over og under hagler. Men jeg skal ha PUMPHAGLE :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Ny eller brukt?

 

Nye Remington (Særlig 870 express modellene) har mange problemer.

 

Siden Remington (Rustington) ble oppkjøpt av Freedom Group i 2007 gikk QA rett i dass.

 

Hadde selv en 870 Express Supermag som først hagle. Bare problemer. Rust, hylsa setter seg fast i løpet etter skuddet, mere rust....

 

 

Har du funnet en <2007 er de helt OK.

Link to comment
Share on other sites

Bruker selv en 870 med 21" løp i kajakk.

Jeg har kun hatt problemer med at lerduepatroner satt fast, men ikke jaktpatroner.

Ellers er har jeg behandlet den med Duracote, så dette gjør den motstandsdyktig mot det meste.

 

Mener at 870 har en smal rett stokk, som fungerer like godt links som ikke, og at det er mulig å bytte side på sikringen, slik at den passer links.

En fordel med 870'n er at det er masse deler å få kjøpt, samt at den er billig.

 

Skikkelig raklehagle men funker hver gang! (Den er tross alt verdens mest solgte hagle)

Min har flere fugler på samvittigheten. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun hatt problemer med at lerduepatroner satt fast, men ikke jaktpatroner.

 

Det var nettopp dette jeg erfarte også. Billige lerduepatroner med lav messing (low brass) satte seg fast fordi de utvider seg og setter seg fast. Hvis messingen går høyere opp (som du ofte får på den dyrere lerdueammunisjonen og evt. jaktammo) gikk det helt OK.

 

Likevel, for meg ihvertfall, burde en pumpe være helt skuddsikker. Skal liksom ikke ha problemer med en pumpe, den skal bare funke!

 

Bytta min 870 med et Mossberg 500, har aldri hatt et eneste problem med den. Den har dessuten to kroker (? extractors) så umulig å sette fast noen hylse der.

Link to comment
Share on other sites

Offtopic:

Mossberg 500 har også bedre plassering av sikring (tommel) og pumpe release-knapp (i mangel av bedre ord) som sitter bak avtrekkerbøyla i stedet for foran. Og den har ingen materampe, slipper å klype fast votten. Mulig mossbergen er styggere, men disse små attributtene gjør den overlegen rem 870 i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

BPS any day

 

Amerikansk reklame i filmene under.........er nå hva det er...men likevel, BPS er gode greier.

 

 

 

+Browning=kvalitet

+sikring plassert for tommel

+må ikke "cycle"for å ta ut patroner fra magasinet

+solid

+mating og utkast skjer under=passer både links og rechts

+osv..

-litt tung

 

Fjøra

Link to comment
Share on other sites

Offtopic:

Mossberg 500 har også bedre plassering av sikring (tommel) og pumpe release-knapp (i mangel av bedre ord) som sitter bak avtrekkerbøyla i stedet for foran. Og den har ingen materampe, slipper å klype fast votten. Mulig mossbergen er styggere, men disse små attributtene gjør den overlegen rem 870 i mine øyne.

 

Enig, enig og enig. Veldig gode egenskaper.

 

Maxus'en min "biter" meg av og til når jeg lader.

Link to comment
Share on other sites

Syns selv at plassering av sikring og utløser er best på Winchester 1300/SXP. Sikringen er plassert foran på høyre side av avtrekkerbøylen, slik at du kan trykke den inn og bevege fingeren rett bak på avtrekkeren. Utløseren for sluttstykket/"pumpa" sitter bak avtrekkerbøylen på venstre side og klemmes inn med langfingeren. Pleide synes 870 hadde en grei løsning, men ble frelst første gang jeg holdt en SXP. Slipper å endre stilling på skytehånda for å avsikre eller tømme kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...