Jump to content

Beretta, Franchi eller Benelli halvautomat?


HenrikS

Recommended Posts

Har en av hver, hver til sitt bruk :D Min franchi er merka made by benelli, de bruker samme patent på inertia-systemet sitt. Mitt råd er å prøve noen av de og velge den du synes passer deg best. Jeg valgte en franchi fast black, lett hagle som gir meg god kinnkontakt. M2 er selvsagt et sikkert kjøp, morsom hagle det er lett å skyte med. A300 passer meg ikke så den var utelukket for meg, men de jeg kjenner som har ei er fornøyde de. Har også bare hørt godord om benelli comfort, har bare skutt noen få runder med den men den var også god å skyte med. Når du har med såpass gode merker å gjøre er det ikke så stor forskjell på kvalitet og driftssikkerhet (selv om benelli utvilsomt har best renomme som halvautoprodusent), så jeg gjentar min anbefaling om å kjøpe den som passer deg best, dvs gir deg best siktebilde når du monterer.

Link to comment
Share on other sites

Jag har haft den flesta märken och totalt 12 halvauto , de jag har idag är en Fabalm XLR5 och en A5 16/70 - 1953

oavsett system så skulle jag aldrig köpa en halvauto som har rekylfjädern i kolven ( dom rostar ) Varför jag inte köpte

Beretta eller Benelli var först och främst priset som ligger på 22-23000sek för de modellerna jag ville ha, sen vill

De som har rekylfjädern i kolven blir alldeles för piplätta, speciellt Benelli som är en 1+3 modell och det är svårt att

få till en vettig sving med piplätta hagelautomater..

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...