Jump to content

Winchester 1400 eller SXP?


Hanky

Recommended Posts

Hei

 

Første post og jeg vet det finnes poster om begge to (seperat) allerede, men jeg har lest opp og ned, lest reviews og sett youtube gjennomgang av våpenene, tuklet med begge i butikken etc., men klarer ikke bestemme meg.

 

Det står mellom Winchester 1400 MK2 12/70 (uvist alder, men gammel og godt brukt, har et par mm vandring i skjeftet, men ellers i god stand ifølge butikken) eller ei ny Winchester SXP med 71cm løp. Pris på de to er henholdsvis 2500kr og 6200kr.

 

Jeg var i utgangspunktet solgt på den 1400 i butikken, men selger mente den var 4+1, men ser jo på nett den bare er 2+1. Tanken bak en halvauto for meg var jo å ha det morro på banen, men med bare 3 skudd kunne det like gjerne vært en O/U.

 

Som ekte sunnmøring er jeg på jakt etter mest value for money, en billig (men god) måte å komme inn i sporten på (tok nettopp kurs). Målet er vel mest mulig å få skutt en del leirduer, gått litt på rykejakt, kanskje annen fuglejakt langs kysten på jæren.

 

Noen som har noen kommentarer, tanker ene aller andre veien? Vil feks en gammel hagle ala 1400 holde seg så greit i pris at jeg kan få igen omtrent det jeg ga for den om et år om jeg vil oppgradere?

 

PS: Har godkjent søknad på begge, så å dra inn andre hagler har lite for seg, kommer ikke til å snu. (Men mindre det er sånn at omtrent like våpen kan gå på en søknad, feks har jeg fått godkjent SXP, men kunne man gjort det om til en 870 uten noe styr?)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Har mere eller mindre jaktet i 40 år, og har kommet frem til den enkle konklusjon - at en hagle er en hagle, og det er mannen som håndterer den det kommer an på, verken mere eller mindre. En 3 skudds automat er ok i gåsejakten.  Wninchester 1400 automat er veldig ok.  Ellers er en kostbar Beretta og en billig Star likeverdige. Jeg har jaktet med dem begge ++

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...