Jump to content

den nye modellen silver pigeon 1 eller den forrige?


blodfersk81

Recommended Posts

Hvis den nye har optima choker og lettere løpssett hadde jeg gitt blaffen i tre og juggelpynt :wink:

Treverket er uansett lav kvalitet, og gravyren er rullet inn, gammel eller ny, same shit. Hadde jeg kunnet velge ville jeg forresten vært foruten gravyren :wink:

Link to comment
Share on other sites

De nyeste SP1 har siste skrik i pipeteknologi med Optibore, Optichoke og er teknisk identisk med alle de nyeste haglene i 68x-serien. Også de dyreste til 100K+. Alt i følge et par konkurranseskyttere og instruktører jeg kjenner som er på fabrikken minst et par ganger i året. De nyeste SP1 er i følge dem en nobrainer.

 

Se for øvrig: http://www.positiveshooting.com/SilverPigeon1.html

Link to comment
Share on other sites

ok,så den siste modellen er mest å anbefale:)

jeg har også blitt anbefalt å kjøpe sporting utg framfor jakt fordi jeg kommer til å bli mest på banen da jeg er helt fersk og heller ta med en øl mindre i sekken for å kompesere på vekten;)

 

jeg vet ikke,blir bare usikker siden jeg ikke har peiling og det virker som alle har så mange forskjellige meninger!

Link to comment
Share on other sites

Hva slags sporting? Jeg blir aldri klok på hva slags utførelse de kommer i med forskjellige benevnelser. Det er et typisk Beretta problem :wink:

 

Når jeg tenker Sporting, så tenker jeg breiere sikteskinne ofte litt annen (tykkere) utførelse på fortreet. Ofte justerbar kolbe med palm swell og balanselodd, men trenger ikke være det. Kanskje også tyngere låsekasse? Mange Sportingmodeller har også utvendige choker.

 

Av alle prioriteringer du gjør, så er den aller viktigste at hagla passer deg. Er du usikker ville jeg skaffet en som var justerbar. Det nye systemet, B-fast, som Beretta bruker er veldig bra. Solid og enkel i bruk. Kolbekapper for lengdejusteringer er relativt billig om du bruker Micro-core. Sportingstokker har forresten større kolbekapper.

 

Løpslengde er en smakssak, til sporting er det kanskje mest vanlig med 76 cm, men til jakt er kanskje 71 et bedre valg.

 

Har du forskjeller på modellen du ser på, så kan det sikkert være greit og skrive hva de er. Da er det sikker lettere for folk å komme med innspill :wink:

Link to comment
Share on other sites

det var den silver pigeon 1 sporting med 76 løp.

jeg har tatt avgjørelsen på en helt vanlig jakt mod på 71 og uten justerbar kolbe da den passer bra foreløpig,skulle det vise seg med tid og en del trening at den skulle vært justert litt på sender jeg den heller inn til en børsemaker enn å ha en justerbar kolbe da jeg syntes det er så utrolig stygt. smak og behag:) da for jeg en skikkelig god hagle (gå for den nyeste modellen:) og en som passer meg meget godt.

 

er helt blodfersk på alt som har med våpen og jakt å gjøre så prøver så godt jeg kan å henge med i svingene;)

ikke så lett da jeg er den eneste i hele slekten min som har tenkt å drive med jakt og vil at barna minne skal få intr i dette så vi kan føre dette videre i familien videre.

 

har fått godkjent søknad på hagle og rifle,men begynner nå ført med haglekjøp å småvilt frem til neste år når søknaden går ut så kjøper jeg rifle til hjortejakten,har meldt meg inn i lokale jegerforbunnet så håper virkelig jeg får vært med dem!!!

 

takker så mye for gode innspill:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

fikk sølvduen i posten, dro opp på banen og traff 23-25 så er meget fornøyd med det;) instruktøren som var der da sa jeg absolutt måtte komme opp igjen siden jeg traff så bra.

jeg må opp igjen for å se om det bare var nybegynnerflaks,noe jeg tror det var.

kjekt som bare det å få skutt med nye haglen:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...